Lietots Dacia - vai tas būs labs pirkums?

Jau vairāk nekā desmit gadus Dacia nonāk lielākoties izdevīgo pirkumu meklētāju rokās. To var arī manīt pēc tā, kā šie automobiļi uzturēti. Vai lietots Dacia ir laba izvēle? Kādi ir to defekti? To skaidrosim, testējot lietotus Duster, Logan un Sandero modeļus.
Defekti
Auto Bild
12. oktobris, 2018

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild

Lietots Dacia

Tikai 7200 eiro! Tieši tik daudz maksāja pilnvērtīga četrdurvju automašīna Dacia Logan savas parādīšanās brīdī 2004. gada jūnijā. Pārsteidzoša cena. Taču raķetei līdzīga starta nebija. Kādēļ? Pircējus aizbaidīja trūkstošais drošības aprīkojums, piemēram, auto nebija ESP un sānu drošības spilvenu. Kompaktais sedans bija ietilpīgs, taču tas nebija iekārojams. Patiesus panākumus sagaidīja tikai milzīgā universāļa versija MCV no 2006. gada.

Tad 2008. gadā parādījās kompaktais Sandero un gadu vēlāk Vācijā bija automašīnu utilizācijas prēmijas laiks, no kura viens no lielākajiem ieguvējiem bija tieši Dacia. Reģistrāciju statistika vienkārši eksplodēja. Pateicoties piešķirtajai 2500 eiro dāvanai, Sandero pircēji bieži vien tika pie jauna automobiļa par mazāk nekā 4500 eiro. Taču īsts izdevīgu pirkumu mednieks meklē savu īsto mašīnu mazlietoto vidū, taču šis pasākums Dacia neizdodas jau tā zemās cenas dēļ. Lielākā problēma ir ļoti taupīgie pirmie īpašnieki.

Daudzi ir pasludinājuši atturību par savas dzīves filozofiju un lieto to arī auto uzturēšanas jomā – viņi nesaudzīgi nobrauc savu Dacia līdz kliņķim. Patiesi labi kopti un uzturēti modeļi ir drīzāk izņēmums. Un tas, ka Dacia automašīnu nonākšana pēdējās tehnisko apskašu statistikas vietās ir jau kļuvis par tradīciju, nenozīmē, ka pie tā vainojama ražotāja vēlme ietaupīt. Drīzāk te būtu jārunā par īpašnieku skopumu. Otrs bremzējošais faktors ir pārsteidzoši augstā otrreizējās pārdošanas vērtība.

Parasts lietots automobilis pēc trim gadiem ir zaudējis 50% savas vērtības, taču Dacia pārdevēji vēl pēc pieciem gadiem par Duster prasa divas trešdaļas no jauna auto vērtības.

Pat desmit gadus vecs un nobraukts Logan bāzes komplektācijā maksā 2000 eiro jeb ceturtdaļu jauna automobiļa cenas. Ja vēl pieskaita nepieciešamos remontdarbus, tad nekas izdevīgs te vairs nesanāk. Mēs pārbaudījām četrus lietotus Dacia un diemžēl īsti neiesakām tos iegādāties. Pat 2009. gada Sandero par 2400 eiro nešķiet jēdzīgs pirkums. Ja vēl pieskaita izmaksas par jaunu sajūgu, durvju slēdzeni un tehnisko apskati, tad kopā savācas jau 4000 eiro. Tas ir pārāk daudz par šādu automašīnu, turklāt jāņem vērā, ka nākamais modelis maksā 6890 eiro. Turklāt tam vēl būs arī ESP, sānu drošības spilveni un garantija.

Dacia Logan 1,4 Laureate

Vienkāršais sākums

Pirmais Logan ar sedana virsbūvi nebija nekāds siržu lauzējs. Šādi kompaktie automobiļi ir pārāk nepopulāri, pat ja tiek piedāvāti visgreznākajā komplektācijā Laureate – gluži kā mūsu testa automobilis. Taču tas vēl neko nenozīmē, jo šis 2006. gada pirmais Logan no autosalona Ārensburgā ir īsts pragmatiķis.

Četras līdz piecas pieņemamas sēdvietas, augsts klīrenss īpaši sarežģītu ceļa apstākļu pārvarēšanai un milzīgs bagāžnieks, kurā ietilpst 510 l – tās ir šī automobiļa galvenās priekšrocības. Nekustīgais piekabes āķis ir kā ķirsis uz šīs braucošās tortes, kas veltītas kampaņai pret iedomību. 75 ZS jaudīgais 1,4 l Renault motors labi uzdod gāzi, sajūgs darbojas tīri. Arī transmisija, ar kuru agrīnajiem modeļiem nereti bija problēmas, lieliski paveic savu darbu.

Turpretī agrīno Dacia modeļu sliktā krāsojuma kvalitāte ir kaitinoša. Krāsa uzklāta plānā kārtiņā, daudzām automašīnām tā vietām lobās nost pavisam un vietā parādās rūsa. Šim Logan tādi darbi kā izpūtēja un nodzīvotā salona remonts, kā arī degošā gaisa spilvenu lampiņa uzdzen pārdošanas cenu līdz 3000 eiro. Te arī visa mīlestība beidzas.

  • Plusi Pēc nelielas sakopšanas šo automobili iespējams uzturēt labā kārtībā samērā lēti un solīdi. Liels bagāžnieks, nav izteiktu trūkumu.
  • Mīnusi Sarūsējis izpūtējs, izļodzījušies tiltu gultņi, motoreļļas noplūdes, slikta krāsojuma kvalitāte.

Vērtējums - 3/5 zvaigznes

Dacia Sandero 1,4 MPI Ambiance

Kompaktais par lielisku cenu

Dacia izlaušanos tirgū nodrošināja nevis Logan, bet gan Sandero 2008. gadā. Ar moderni kompaktajām formām un lielo aizmugurējo vāku, taču galvenokārt ar savu vēl izdevīgāko cenu 6890 eiro kompaktais auto iekaroja lietišķo pircēju sirdis. Sandero, tāpat kā Logan, balstīts uz vecā Renault Clio bāzes, tādēļ tam piemīt arī daudzas franču mašīnas vājās vietas. Tehnisko apskašu veicēji bieži sūdzas par izļodzītiem stūres stiepņu uzgaļiem un lodveida šarnīriem. Tāpat bieži sastopamas arī plīsušas pusasu gultņu blīvgumijas.

Vēl viena Renault modeļiem tipiska problēma ir eļļas zudumi, kas sākas pēc 80 000 km nobraukuma. Bremžu diski un izpūtējs nolietojas ātri. Lai gan detaļas nav dārgas, tomēr testa Sandero, kas novērtēts par 2400 eiro, izmaksas pieaug līdz 4000 eiro. Un vēl tam ir turklāt 110 000 km nobraukums, un tas ir septiņus gadus vecs. Tad jau labāk uzreiz pirkt nākamo modeli kā jaunu automobili, kas Latvijā pieejams no 7510 eiro.

Mūsdienās īsts retums: elektriskie logu pacēlāji un stūres pastiprinātājs nav standartaprīkojumā.

  • Plusi Laba pārredzamība uz visām pusēm, ērti amortizatori, zemas remonta izmaksas, ļoti laba otrreizējās pārdošanas vērtība.
  • Mīnusi Tādas pašas problēmas kā Logan, slikti vadāms, pateicoties stūres pastiprinātāja neesamībai, nav ESP, ļoti vienkārši veidots.

Vērtējums - 3/5 zvaigznes

Dacia Duster 110 FAP 4x2 Laureate

Starp askēzi un iedomību

Šis SUV iemieso pieticību, nevis lielību. Reklāmā futbolists Mehmets Šolls jūsmoja par auto cilvēkiem, kuriem vienaldzīgs ir viņu imidžs. Kopš 2010. gada tas piedāvā augstāku klīrensu un sīkus izgreznojumus, līdzīgi kā pārējie markas brāļi. Taču bāzes cena 10 490 eiro nespēj noslēpt, ka lielākā daļa Duster nebrauc apkārt vislētākajās versijās, bet vismaz kā Laureate un ar turbodīzeļdzinēju. Un, ja vēl pievienojas tādas ekstras kā pilnpiedziņa un ādas apdare, tad arī šis Dacia maksā gandrīz 20 000 eiro. Laba investīcija, jo šādam lietotam automobilim vērtība kritīsies pavisam nedaudz.

Te neko nespēj padarīt arī transmisijas defekti, ātri nodilstoši bremžu diski un daļēji arī zema krāsojuma kvalitāte. Testa automašīna no Autohaus Riemer autosalona Melnē izrādījās visnotaļ labā stāvoklī. Turklāt, pateicoties sešpakāpju pārnesumkārbai un jaudīgam dīzeļdzinējam, tas ir arī piemērots garu ceļu pieveikšanai. Tikai par izdevīgu pirkumu gan šo 112 000 km nobraukušo auto nenosauksi: 7950 eiro.

 Viens priekšējais panelis visiem: atšķiras tikai dažādie dekori un radio.

  • Plusi Nemainīgs dizains, patīkama sēdekļu pozīcija, zems degvielas patēriņš, viegli remontējams, ārkārtīgi stabila vērtība.
  • Mīnusi Šarnīru bukses, degvielas tvertnes devēja, bagāžnieka apmales, kondicionētāja nav standartā.

Vērtējums - 3,5/5 zvaigznes

Dacia Logan MCV 1,5 dCi Laureate

Šis lētais pārvadātājs ir vienreizīgs

Līdz pat septiņām sēdvietām, 2350 l bagāžnieka tilpums, sākumcena no 7990 eiro. Ar šādiem datiem 2006. gadā prezentētajam Logan universālim, dēvētam arī par MCV, nebija grūti atrast fanu bariņu. Dacia tagad pietrūkst šāda izmēra automobiļa, jo pēctecis ir mazāks. Aizmugurē praktiskas divu viru durvis, trešajā sēdekļu rindā (papildaprīkojums) vietas pietika arī pieaugušajiem. Vēl vairāk vietas ir tikai lielajos minivenos. Jaudīgais 86 ZS dCi labi piestāvēja šī multitalanta raksturam.Sarkanajam eksemplāram no Autohaus Kober salona Freiburgā pie Elbas aiz muguras jau ir visai ievērojami 223 000 kilometri.

Tas demonstrē, cik uzticams spēj būt Dacia, ja vien tā īpašnieks nebaidās no dažu apkopju veikšanas. Remontu vēsture ir īsa: degvielas sūkņa vārsti reiz bija aizlipuši, autosalons vēl atjaunos bojāto vārsta blīvi, bet ļodzīgie sēdekļu rāmji ir šai markai raksturīga slimība. Garantija? Pārdevēja acīs tā nav nekāda problēma: «Es zinu šo mašīnu kopš brīža, kad tā vēl bija jauna. Ja arī kaut kas būs jādara, tad tas nebūs dārgi.»

 Šis bagāžnieks ir milzīgs! Pat ar uzslietu aizmugurējo sēdekli te pietiek vietas 700 l.

  • Plusi Vienkārši, izturīgi materiāli, milzīgs bagāžnieks, jaudīgs un ekonomisks dīzeļdzinējs, iespējams sasniegt degvielas patēriņu – 5 l/100 km.
  • Mīnusi Ļodzīgi sēdekļi, degvielas tvertnes devējam mēdz gadīties traucējumi, vāji lukturi, pārāk maza izmēra šarnīru bukses.

Vērtējums - 3,5/5 zvaigznes

Kopsavilkums

Iespaids

Atlikušās vērtības milži. Dacia automašīnu vērtība ir stabila – taču arī konkurenti neguļ. Auto Bild Vērtības čempiona 2014 konkursa laikā triumfēja trīs Dacia modeļi, iegūstot pirmās vietas savās klasēs. Taču 2015. gadā pirmajā vietā vairs bija tikai viens Dacia: Sandero Stepway TCe 90.

Rezumējums

Dārgi lietotie automobiļi? Lēta zīmola gadījumā tas šķiet patiesi pārsteidzoši. Taču šo automobiļu vērtības kritums ir minimāls, jo tie ir ļoti pieprasīti. Un tā ir arī to lielākā problēma, jo cenu starpība ar jauniem modeļiem ir pārāk maza. Tādēļ tos īsti nevaram ieteikt iegādāties.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs