Lietots auto: Volkswagen Transporter T4 (90-03) - ekspertu atsauksmes

Defekti
Auto Bild
Auto Bild
18. jūnijs, 2018
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Kā nopirkt lietotu Volkswagen T4 busu? "Sapņu buss no interneta izsoles". Ar šādiem iespaidiem dalās vācu kolēģis Bernds Folkens, kas pēc ilgiem meklējumiem atradis kāroto Transporter. Lūk, viņa padomi lietota Volkswagen T4 busa iegādē.

Izsole internetā, turklāt tai nav obligāti jābūt Ebay. Es to zinu pavisam droši, jo savu pirmo lomu noķēru pirms trim gadiem. Tas bija 1988. gada VW busiņš T3 par 1111 eiro. Iegādājos tieši no bundesvēra militārajām rezervēm Vebeg mājaslapā internetā. Ar to tagad brauc mana māte. Tas ir ideāli piemērots dārza mēbeļu un zāles pļāvēju transportēšanai, bet, tā kā mans hobijs ir motokross, aizmugurē novietotais motors bieži vien traucēja.

Viss skaidrs – jāpērk T4, ko VW sāka ražot 1991. gadā. Tas bija pirmais kravas busiņš, kam motors novietots priekšā, līdz ar to apjomīgajam kravas telpas nodalījumam aizmugurē radās ideāli līdzena grīda. Taču es labi apzinājos kādu problēmu – T4 par pieņemamu cenu parasti ir ļoti nobraukti, bet labi eksemplāri savukārt ir krietni par dārgu.

 Kravas zirdziņš vai kempinga pavadonis – T4 ir daudz talantu.

Man palaimējās. Konfiscēto automobiļu izsolē tika piedāvāti dažādu iestāžu lietoti braucamie. Izrādījās, ar manu iekāroto Transporter iepriekš braukuši Hamburgas ūdensapgādes uzņēmuma darbinieki, kas par savu darba zirdziņu bija arī pienācīgi rūpējušies. Šāds auto par 2656 eiro nav izcili labs darījums, taču tam ir piekabes āķis, dīzeļdzinējs, kas strādā ideāli, papildu apsilde un ziemas riepas. Sēdekļu otro rindu ņemšu ārā un tādējādi iegūšu vairāk telpas motocikla pārvadāšanai.

Tādā gadījumā busu var piereģistrēt kā vieglo auto, kas mazina visas ar tā ekspluatāciju saistītās formalitātes un maksājumus. Tiesa, visu kopējā rēķina simetriju gan nedaudz izjauc drīz nepieciešamā zobsiksnas maiņa. Teorētiski ar esošo siksnu vēl var braukt 15 tūkstošus kilometru, tomēr, lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem, šo manipulāciju vajadzētu veikt nekavējoties. Zobsiksnas maiņa servisā Vācijā maksā aptuveni 300 eiro, savukārt Latvijā parastā servisā – 180 eiro, bet autorizētā VW servisā rēķins sasniedz jau Vācijas apmērus.

 Mans pirmais buss: tas bija labi saglabājies un rūpīgi kopts armijas auto.

Testa brauciens

MŪSU TESTA AUTO - Volkswagen T4 2,4D (78 ZS)

  • TAS MŪS IEPRIECINĀJA

Šādā busā vietas pietiks visai rokasbumbas komandai – septiņiem cilvēkiem. Ūdensapgādes kompānijas busiņā aizmugurējie sēdekļi ir izņemti, tāpēc braukt līdzi var vairs tikai trīs cilvēki, taču tas vienalga ir pasažieru auto. Šādi var ietaupīt uz transporta nodevu. Bez tam rodas arī kravas telpa diviem motocikliem vai būvmateriāliem. Starp citu, ja pārlieku nenoslogo busiņa 78 ZS dīzelīti, degvielas patēriņš turēsies zem 10 litriem.

  • TAS MŪS SANIKNOJA
Visus T4 motorus nomoka viena un tā pati problēma – sulojoši ūdenssūkņi. Te līdzēs tikai nomaiņa.

Un pie reizes pasekojiet zobsiksnas maiņas intervāliem. Daudziem VW busiņiem ātri nolietojas bremžu diski un uzlikas, bremžu iekārta cieš mašīnas lielā svara dēļ. Nepatīkamas ir arī cenas – T4 ir dārgs gan jauns, gan lietots.

Volkswagen T4 defekti

Ieplānojiet naudu remontiem. Te nu tā ir – ripojošā kāpa, kurai 100 km/h ātruma sasniegšanai nepieciešams tikpat daudz laika kā Ministru kabinetam ekonomikas sildīšanas plāna izstrādei. Krāsa ir zila un nosūbējusi, pie vadītāja puses loga rāmja plešas neglīts rūsas plankums. Vai tiešām šis T4 būs jānodod metāllūžņos? Nē! Šī mašīna vēl izskatās diezgan labi. Ikdienas slodzes atstātās pēdas šim T4 pat nevar pamanīt.

Un tomēr – rūsa ir jāņem vērā jebkurā gadījumā, un šī problēma ir jānovērš. Vēl viena vājā vieta ir pamanīta un jau likvidēta: zobsiksnas pēdējā maiņa notikusi 1999. gada novembrī, kad nobraukums vēl bija 110 000 km. Tagad tas ir 215 000 km, un zobsiksna tika nomainīta otrreiz. Taču drīz varētu būt nepieciešami citi remontdarbi, tāpēc vienmēr paturiet nedaudz naudas rezervē.

Rezumējums

VW T4 dažreiz ir dabūjams pat par 800 eiro. Tad to rotā uzraksts Šulca radio, Santehniķis Meijers vai Millera dārzeņi, un mašīna ir nobraukta līdz pēdējam. Šim T4 gan arī jau vairāk nekā 200 000 km aiz muguras, taču vēl garš mūžs priekšā. Un tas, pateicoties tam, ka šai mašīnai regulāri veiktas apkopes. Kā jau automobilim, kas piederējis solīdai vācu iestādei. Ja busiņu arī turpmāk kops tikpat labi, tas vēl daudzus gadus kalpos kā motociklu pārvadātājs vai materiālu transportētājs. To, ko grib visi, nebūs iespējams dabūt lēti. T4 ir visnotaļ pieprasīts, tāpēc salīdzinājumā ar citām mašīnām tas allaž ir padārgs.

Otrais noteikums: piedāvātās automašīnas atrodas kaut kur Vācijā. Vēl pirms pirkuma veikšanas vajadzētu izdomāt, kā savu automobili nogādāt mājās. Trešais noteikums: iestāžu automobiļi parasti tiek pārdoti, kad tiem jau nepieciešams remonts. Ieplānojiet papildu izdevumus!

Vērtējums 2,5 / 5 zvaigznes

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+