Lietots auto: Hyundai Tucson 100 000 km izturības tests

Hyundai Tucson pieveica 100 000 kilometru bez problēmām. Zem atzīmes 1 slēpjas tikai viens mazs mīnuss.
Izturības tests
Auto Bild
2. februāris

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild

Nedaudz bāls Hyundai Tucson 2016. gada 22. jūnijā ierodas uz AUTO BILD izturības testu. Tas droši vien arī garlaicīgās virsbūves krāsas White Sand Metallic dēļ, taču borta žurnāla ierakstos tai drīz vien netiek pievērsta nekāda uzmanība.

Hyundai dzinējs

Slovākijas trimdā būvētais korejietis ātri iekaro mūsu simpātijas. Un, proti, tādēļ, ka tam, kā trāpīgi saka kāds kolēģis, «piemīt tik daudz slēpto talantu, ka tie atsver vizuālu un emocionālu jaukumu trūkumu».

Viens no tiem ir jaudīgais dīzeļdzinējs, kas tiek slavēts kā dzīvīgs un kluss, braši uzgāzē un kam sestajā pārnesumā pie liela ātruma ir vēl lielas rezerves. Turklāt Euro6 četrcilindru dzinējs ir arī pārsteidzoši jaudīgs: solīto 136 ZS vietā tas uz stenda uzrādīja 148,9 ZS, tātad par gandrīz 10% lielāku jaudu.

Tomēr tas paliek arī ekonomisks: 7,3 l/100 km vidējais testa degvielas patēriņš salīdzinājumā ar rūpnīcas norādīto (4,2 l/100 km) gan neizklausās ļoti slavējami, tomēr tas ir un paliek cienījams rezultāts: galu galā lielāko daļu savu 100 000 km Tucson savāca, traucoties pa šoseju sportiskā gaitā. Jauktajā AUTO BILD testa aplī tas samierinās ar 6,1 l – arī labi 1641 kg smagam automobilim.

SUV pilnpiedziņa

Pievilcīgie vidējā degvielas patēriņa rādītāji daļēji tika sasniegti trūkstošās pilnpiedziņas dēļ. Tā ļoti pietrūkst dažiem kolēģiem: «Iestrēgt uz sabiedriskā ceļa ar pilnizmēra SUV, jo priekšpiedziņa sniegā netiek galā ar ceļa pacēlumu,» spriež Franks B. Meijers, «ir diezgan apkaunojoši,» – turklāt, ja četru riteņu piedziņa būtu papildus maksājusi tikai par 1900 eiro vairāk.

Mazs mierinājums: lai gan pie 1500 apgriezieniem uz priekšējo tiltu gāžas veseli 373 ņūtonmetri, Tucson izdodas savu spēku aiznest līdz sausam un pat līdz lietū samirkušam ceļam bez riteņu pārgriešanās, kā to atzinīgi pamanīja pat priekšpiedziņas skeptiķis Mario Pukšecs.

Tucson salons

Eleganti? Ne, bet praktiski lidz pat pogam uz stures (kruizkontrole). Vienkarši labi

Skaidrs, ka šajā uz komfortu orientētajā kompaktajā SUV dinamika nav izvirzīta priekšplānā. Tomēr visi priecājas par enerģisku braukšanu. Tucson gadījumā daudzi testētāji pamanījuši stūres sistēmas progresu salīdzinājumā ar agrākajiem Korejas automobiļiem: «Reakcija vidējā pozīcijā ir ievērojami uzlabojusies,» rakstīts borta žurnālā.

Dažiem braucējiem salona plašums šķita lielāks nekā konkurentu modeļiem: «Salīdzinājumā ar daudziem citiem SUV Tucson salona plašums nav ekvivalents virsbūves masīvumam,» slavē kāds kolēģis un salīdzinājumam par mērauklu nosauc arī tehniskā ziņā līdzīgo koncerna brāli Kia Sportage.

Daži AUTO BILD testētāji kā trūkumu nosauc pārāk augsto logu līniju. Tās dēļ aizmugurē braucošie bērni nespēj ērti skatīties ārā pa logu; tās dēļ cieš arī pārredzamība uz aizmuguri pa diagonāli. Daži būtu arī vēlējušies, lai visnotaļ praktiski ierīkotais salons būtu nedaudz omulīgāks: «Jebkurā gadījumā izvēlieties augstāku komplektācijas līmeni,» potenciālajiem pircējiem iesaka redaktors Štefans Pulss, «citādi jums draud sabiedriskā transporta šarms.»

Turklāt ierīču eksperts pamanījis, ka Bluetooth savienojums gan darbojas priekšzīmīgi, taču katra jauna starta brīdī Tucson aizmirst iepriekš uzstādīto audio avotu. Tā vietā vienmēr ieslēdzas radio. Arī navigācijas sistēmu kolēģis Pulss uzskata par novecojušu: sastrēgumu atpazīšanas un ceļazīmju informācijas ziņā elektroniskais pēddzinis nav īpaši labi informēts.

Rīkošanās ar instrumentiem ir viegla: vienkārši iekāpiet un sāciet braukt, jo apieties ar Tucson iemācīsieties uzreiz. Tomēr visā izturības testa laikā birst kritika par vājājiem tālās gaismas lukturiem, kā arī par gauso lietus sensora darbību, kuras loģika šķiet pilnīgi neizprotama.

Tā mēs visu iepakosim! Mara (2) priecājas, ka visas rotaļlietas ietilpst bagažniekā.

Elektriskā bagāžnieka vāka atvēršana kaitina, tās kaprīžu dēļ visvairāk cieta testa redaktors Malte Bitners: Tucson neļāva viņam piekļūt bagāžniekam veselu pusotru dienu. Kādēļ, vēl nav noskaidrots. Šīs funkcijas traucējums beigās izlabojās pats no sevis; defekta kodu neizdevās nolasīt.

Arī citus kolēģus nokaitināja šis papildaprīkojums, kuram patiesībā būtu jākalpo komforta palielināšanai. Kā vēlāk demontāžas laikā paskaidroja Hyundai kvalitātes uzraugs Huans Karloss Kvintana, iespējams, šo problēmu būtu izdevies viegli atrisināt, no jauna pieregulējot vāku.

Ilgtermiņa ekspluatācija

Divus gadus ilgās lietošanas laikā netika piedzīvots neviens neplānots servisa apmeklējums. Bremžu disku un uzliku nomaiņa pēc 62 576 km ietilpst normāla nolietojuma kategorijā; pie sakostas turbo spiediena caurules vainojama cauna, ne automašīna. Šī lieta tomēr ir kaitinoša, jo rezerves detaļa maksā veselus 342,10 eiro!

Šis trimdas korejietis tāpat nav nekāds lētais. Detaļu un apkopju izmaksas ir līdzīgā līmenī kā konkurentiem no Rietumvalstīm. Toties Hyundai ir daudz ilgāka garantija. Tas brauc piecus gadus bez kilometru ierobežojuma un mūsu testa automobiļa gadījumā sedza izmaksas par bojāta pusass šarnīra nomaiņu, kas bija jāveic pēc  89 335 kilometriem.

Tucson arī pēc 100 000 kilometriem nemaz neizskatās noguris: «Ja neskaita dažas nolietojuma pēdas salonā, tas izskatās apbrīnojami svaigs,» secina Štefans Fosvinkels, kad īsi pirms demontāžas dodas komandējumā ar šo Hyundai.

Nevainojamo – arī tehniskā ziņā – stāvokli apstiprina arī noslēdzošie mērījumi: Hyundai vēl aizvien pārsniedz ražotāja norādīto paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h, dīzeļdzinējs ir tikpat jaudīgs kā pirmajā dienā.

Demontāžas laikā DEKRA ekspertam Ginteram Šīlem ar palielināmo stiklu jāmeklē mats zupā. Izjaucot priekšējo paneli, viņš atrada izļodzījušos metāla turētāju pie gaisa ieplūdes atveres – tas varētu būt vainojams pie čīkstēšanas, par kuru testa beigu posmā sūdzējās vairāki tā dalībnieki. Stingrais eksperts arīdzan norādīja uz rūsas aizmetņiem virsbūves mērījumu vietās, kā arī uz starteri, kas cietis no laika zoba. Toties motora un transmisijas iekšas pēc 100 000 km vēl aizvien izskatījās kā jaunas.

Tā nu beigu beigās spīdošos rezultātus nedaudz apslāpēja tikai viens mazs mīnusiņš: Tucson no pirmā līdz pēdējam kilometram palika uzkrītoši neuzkrītošs – un tas nav tikai krāsas jautājums.

100 000 km testa rezultāti

  1. Laba piedziņa. Jaudīgāks par 136 ZS? Patiesi. Saskaņā ar stenda mērījumiem 148,9 ZS. Turklāt ļoti zems eļļas patēriņš un pieņemama apetīte. Un kā kronis visam – pēc demontāžas šis agregāts ir nevainojams līdz vissīkākajai detaļai.
  2. Lieliski noblīvēts. Tucson salonā ir patīkami kluss. Tam par iemeslu ir bagātīgais blīvēšanas materiālu lietojums gan kabīnē, gan riteņu arkās, gan aiz priekšējā paneļa, gan pat pie motora bloka.
  3. Tīra slēgšanās. Sešpakāpju transmisija tika ļoti slavēta jau braukšanas laikā. Pēc demontāžas mēs tam varam tikai pievienoties. 
  4. Visai nesatūrīgs. Uz grīdas pārsegiem un riteņu arkām mēs atradām dažas atskrūvējušās plastmasas skrūves, vairākas pat bija pazudušas.
  5. Superstingrs. Motora aizsega skrūves pēc diviem gadiem bija tik sarūsējušas, ka demontāža kļuva par īstu spēka demonstrāciju.
  6. Sīkums. Bagāžnieka pārsega plastmasas rokturis ir sadalījies. Pirmo piecu gadu laikā šis pavisam noteikti ir gadījums, kas uzticams Hyundai garantijas nodaļai.

To mēs pamanījām

Pirkt vai nē?

Skaidrs, ka jā. Vai nu ātri atrast vēl veco trešās paaudzes modeli, vai arī feisliftu ar Euro6dTEMP standartu.

Rezumējums

Ja būvē tik neproblemātiskus automobiļus kā Tucson, tad jau var arī dot piecu gadu garantiju. Pircējam tas ir dubultprieks: viņam ar lielu iespējamību tiks aiztaupītas raizes par tehniku. Un, ja nu tomēr kaut kas gadīsies, tad ražotājs to izlabos uz sava rēķina, kamēr kaimiņš par savu Tiguan jau sen maksās pats. Lieliski!

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs