Lietots auto: Renault Twingo (07–14) – ekspertu atsauksmes

Defekti
3. maijs
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Lietots Renault Twingo var izrādīties labs pirkums, bet tam ir savi trūkumi. Kā sarkana lupata bullim: mūs satrauc ne tikai vairāk nekā 40 metru garais bremzēšanas ceļš no 100 km/h ātruma. TA ļoti bieži izsaka aizrādījumus par bremžu darbību trīs gadus veciem Twingo, jo šis modelis netiek galā ar bremžu testu septiņreiz biežāk nekā citi auto.

Mīlīgums ir palicis tālā pagātnē, jo 2007. gadā Twingo pēkšņi kļuva pieaudzis: priekšteča (1993.–2007. g.) simpātiskās izvalbītās ačeles nonāca vēstures annālēs, bet otrā Twingo paaudze mēģināja atstāt iespaidu uz savu (pārsvarā sieviešu) auditoriju ar lietišķu dizainu un ar četrām no iespējamām piecām zvaigznītēm NCAP triecienu testā. Labi, ka šai mašīnai tādas ir, ja nu neizdodas laikus apstāties.

Esam nonākuši pie sarūgtinošas atziņas: māte Renault savam mazulim līdzi ceļā ir devusi visai vāju bremžu sistēmu.

Tāpēc mazais francūzis, arī jauns būdams, nespēja kļūt par labāko savā klasē: 40,6 metrus bremzēšanas ceļš no 100 km/h nav nekas tāds, ar ko vajadzētu lepoties, un daudziem mazajiem automobiļiem šajā ziņā ir labāki rezultāti. Piemēram, kādam 2010. gada Ford Ka mēs izmērījām 37,1 metru –tas nozīmē, ka Ford apstājas par vienu mazauto garumu ātrāk nekā francūzis.

 Tipisks Twingo: digitālās instrumentu skalas priekšējā paneļa vidū.

Lietota Twingo negatīvo īpašību komplektam pievienojas vēl augstais bremžu sistēmas nolietojuma līmenis: jau pēc triju gadu braukšanas bieži tehniskajās apskatēs atklājās, ka bremzes nedarbojas gluži tā, kā vajadzētu. Tas ir septiņreiz biežāk nekā vidēji citiem automobiļiem! Bremžu diski bieži ir nodiluši, un tāpēc tie ir jānomaina. Dažam labam pilsētas satiksmē izmantotam Twingo jau pēc 30 000 km bija nepieciešami jauni bremžu diski un uzlikas priekšā.

Arī stūres šarnīri un šarnīru bukses nav piemēroti lielpilsētas dzīves stresam. Mūsu testa automobilis no Hamburgas ir labā tehniskā stāvoklī un labi kopts, tas ļāva demonstrēt savas labākās īpašības. Twingo salons ir ietilpīgs, pārskatāmība laba, 75 ZS jaudīgais 1,2 litru benzīna dzinējs prot labi uzgāzēt. Turklāt tas ir arī ļoti ieteicams motors: ekonomisks, uzticams un bez pretenzijām, arī pietiekami spēcīgs ikdienas braukšanai.

Līdz 2010. gadam piedāvājumā esošie dīzeļdzinēji ar 64–86 ZS parasti ir ar pārāk lielu nobraukumu, bet vecumdienās tiem draudēs dārgi turbokompresora, inžektoru un dīzeļa sūkņa remonti.

Augstvērtīgākie modeļi RS un Gordini, kam ir līdz pat 133 ZS, ir retums un maksā līdz pat 5500 eiro. Taču par šo cenu tie spēj piedāvāt arī izturīgāku bremžu sistēmu.

 1,2 16V zobsiksna jāmaina ik pēc pieciem gadiem vai 120 000 km.

Defekti

Otrā Twingo paaudze (tips N, 2007.–2014. g.) ir zaudējusi priekšteča šarmu, toties ir kļuvusi solīdāka. Taču tas nenozīmē, ka tas vairs nesagādā nekādas problēmas, jo daži tipiskākie trūkumi ir palikuši. To skaitā ir ne vien ātrais bremžu sistēmas nolietojums, bet arī izļodzītie stūres šarnīri un bukses, kā arī eļļas līmeņa straujā krišanās. 2009. gadā Renault atsauca vairāk nekā 8000 Twingo, jo tiem bija salūzusi atspere sēdekļa regulēšanas mehānismā. Dīzeļmotoriem ir zināms par turbokompresoru defektiem un bojātiem augstspiediena sūkņiem.

 

Rezumējums

Twingo II ir solīdāks par priekšteci, taču diemžēl tas ir mantojis dažas tā sliktās īpašības. Vislielākā problēma ir ātrais bremžu sistēmas nolietojums un izļodzījušies stūres šarnīri un šarnīru bukses. Mierinājumam – detaļas, kas ātri nolietojas, ir lētas.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs