Lietots auto: Hyundai i40 100 000km izturības tests

Lietots auto
Auto Bild
Auto Bild
16. aprīlis, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Korejieši ātri mācās un kļūst arvien labāki. Hyundai i40 universālis 100 000 izturības testā ir ļoti pārliecinošs. Vai tas varētu nozīmēt, ka lietoto auto segmentā šis kļūs par vienu no līderiem?

Hyundai i40 tehnika

Aizvien lielākas tirgus daļas, aizvien augstākas vietas kvalitātes statistikā. Pašiem savs attīstības centrs Vācijā, futbola pasaules čempionāta sponsors, starts rallija pasaules čempionātā – Hyundai virzās augšup. Nav nekāds brīnums, ka Eiropas kolēģi šo korejiešu augstkāpēju uztver pat ļoti nopietni. Attiecīgi augstas bija arī mūsu prasības, kad 2012. gada marta beigās jaunais i40 universālis iebrauca Auto Bild garāžā. Galu galā izturības testa kandidāts zilas metāliskas krāsas Hyundai ir ražotāja piedāvātā klāsta flagmanis, pat ja 136 ZS dīzeļdzinējs vēl gluži neatbilst luksusa klases līmenim. Taču tieši tādu vēlas lielākā daļa Eiropas pircēju.

Sedanam ar tā 6% tirgus daļu ir atvēlēta vien statista loma. Un tikai retais izvēlas liet bākā dārgo benzīnu. Tas ir saprotams. Hyundai nopelna pirmos laipnos komentārus borta žurnālā tieši ar zemo dīzeļdegvielas patēriņu un garo nobraucamo intervālu. Testa beigās izrādīsies, ka vidējais degvielas patēriņš būs 7,3 l uz 100 km – vairāk nekā 4,5 l, kurus sola Hyundai.

 Zems jumts, asas līnijas: vizuāli i40 atstāj dinamisku iespaidu.

Tomēr tik un tā visnotaļ cienījams rezultāts tik lielam universālim, kura steidzīgie braucēji nemaz necenšas speciāli taupīt. Turklāt viņiem patīk, ka i40 nav nekāds vārgulis, testa beigās to pierāda arī jaudas mērījumi: pēc 100 000 km tā jauda ir 143 ZS, lai gan papīros rakstīts, ka jābūt vien 136 ZS. Daudziem braucējiem patīk Hyundai, taču korejietim tomēr neizdodas tikt pie atzīšanās mīlestībā.

Dažiem testētājiem šķiet, ka motors ir par skaļu, bet citiem atkal nepatīk turbobedre pie zemiem apgriezieniem. Un gandrīz visiem šķiet, ka tas nedaudz pārspīlē ar savu komfortablo piekari: strauji mainot joslas un uz viļņaina ceļa tā atsperes iesēžas pārāk dziļi, un tāpēc tas neatstāj tik pašpārliecinātu iespaidu kā dažs labs Eiropas konkurents. Un precizitāte stūrei ir tikai tukšs vārds. Uz līkumota ceļa šķiet, ka vadītājs nemaz nepiedalās procesā, gluži kā acīmredzot šīs mašīnas radītāji, kam vajadzētu rūpēties par šī lielā universāļa visu komponentu saskaņu.

Ceļojums

Taču tie, kuri vienkārši vēlas relaksēti braukt garākus ceļa gabalus, būs ar i40 visnotaļ apmierināti. Draudzībai šķērslis nebūs ne tik plašais salons un bagāžnieks, ne tik ērtie sēdekļi vai gaisa kondicionētājs. Tā nu Korejas augstkāpēja borta žurnāls ātri pildās, taču tajā nav gandrīz nevienas piezīmes par tehniskajām problēmām. Pat briesmīgā piezīme – rij eļļu! – nenobiedē testu veikšanas nodaļu, pēc aprēķinu veikšanas izrādās, ka 9,5 l uz 100 000 kilometriem vēl ir pieļaujamās robežās – tas atbilst 0,1 l uz 1000 kilometriem. Tikai savas īsās karjeras pašās beigās kolēģis no Korejas atļaujas dažus patiesus untumus.

 Četrcilindru dīzeļdzinēju Hyundai radījuši Vācijā. Tam ir 136 ZS un 330 Nm.

Kad kilometru skaitītājs rāda 79 000 km, no ierindas iziet priekšējais parkošanās sensors. Un 6000 kilometrus vēlāk nojūk CD atskaņotājs, kas vispirms noved pie ilgstošas zumēšanas un pīkstēšanas, līdz visbeidzot visas Hi-Fi navigācijas sistēmas nomaiņas. Un tas tieši no auto, kas nācis no elektronikas lielvalsts Korejas! Šie abi defekti izjauc Hyundai plānus beigu beigās iegūt sapņu atzīmi 1, turklāt šķiet, ka šādi bojājumi nav nekāds izņēmuma gadījums.

«Manam i40 priekšā bija izgājuši no ierindas abi parkošanās sensori,» piemēram, tā raksta Auto Bild lasītājs Sebastians Muncs no Ludvigsburgas. Un vēl piezīmē, cik ļoti viņš ir apmierināts ar savu automašīnu. «Es esmu pārsteigts,» tā viņš raksta, «cik tuvu vācu ražotājiem ir korejieši, ja runa ir par apdares kvalitāti un komfortu.» Un vēl pēc beigu izģērbšanās varam papildināt lasītāja teikto: arī ar ilgāka laika posma kvalitāti viss ir kārtībā. Izņemot tādus sīkumus kā vienu noslēptu rūsas plankumiņu uz bagāžnieka vāka, sakrunkojušos apdares audumu salonā un nolietojušos stūres ādas apdari, mēs nespējām atrast nevienu citu mašīnas nolietojuma pazīmi.

 Priekšējais panelis šķiet moderns un augstvērtīgs. Tikai navigācijas sistēma testa laikā mēdza streikot.Fotos per Rechnung 420€ schon bezahlt

Un tādēļ pēc pēdējā izmeklējuma Hyundai mehāniķi atkal salika i40 atpakaļ un izdzina to uz ielas. Tā nu tas atkal ir kļuvis par Vācijas dienesta automobiļu parka daļu, kas ar katru gadu kļūst arvien atkarīgāks no Hyundai. Ar šādu mašīnu var mierīgi arī kopā novecot.

100 000 km testa secinājumi

  • Apjukusi navigācija: sistēma laiku pa laikam pazaudēja ceļu un kaitināja ar nespēju noregulēt ekrāna spilgtumu ar instrumentu skalu regulētāja palīdzību.
  • Rijīgs dīzeļdzinējs: motora jauda bija par gandrīz 7 ZS lielāka nekā solīts, taču tā slāpes pēc eļļas bija visai uzkrītošas: bija jāpielej 9,5 l smērvielas uz 100 000 km.
  • Solīda transmisija: jā, ir arī kārbas ar ērtāku slēgšanos. Taču pēc demontāžas nebija manāms nekāds vērā ņemams nolietojums ne sajūgā, ne ātrumkārbā.
  • Redzamas pēdas: uz augšējiem klaņa galvu ieliktņiem skaidri redzamas nolietojuma pēdas. Taču tie pildīja savas funkcijas nevainojami līdz pat testa beigām.
  • Pirmā rūsa: neliels sarūsējis plankums bagāžnieka vāka apakšdaļā, kas sācies no lodējuma vietas starp slēdzeni un ārējo plāksni.
  • Neglīta vieta: auduma josla pārejā no aizmugurējiem sēdekļiem uz bagāžas telpu ir sakrokojusies. Tas nav nekas traks, taču neliecina par rūpību.
  • Lielisks klimats: pat viskarstākajās vasaras dienās nebija neviena negatīva ieraksta par divzonu klimatkontroli. Un ziemā arī apkure spēja labi paveikt savu darbu

Rezumējums

Bravo, Hyundai! i40cw ļoti labi veicās izturības testā. Pēc 100 000 smagiem kilometriem un pamatīgas ielūkošanās zem motora pārsega varam apliecināt, ka šī korejieša kvalitāte ir ļoti laba. Ar šo auto, kas 2011. un 2010. gadā uzvarēja Auto Bild kvalitātes ziņojumos, Hyundai pierāda, ka tā attīstība virzās pa pareizo ceļu.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+