• Šobrīd

    weather img

    Rīga +1°C

    UZVARI CĪŅĀ AR BLAUGZNĀM

    Lietots auto: Ford Mondeo 100 000 km izturības tests

    Defekti
    Auto Bild
    Auto Bild
    17. jūnijs, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Auto Bild
    Milzis ar saviem trūkumiem. Ģimenes un aktīvās atpūtas piekritēji ļoti labi zina, ko iegūst no Mondeo Turnier. Pēc 100 000 kilometru testa mēs tagad arī zinām, kur meklēt lielā lietota Ford Mondeo vājās vietas.

    Kas dodas ceļojumā, pēc tam var šo to pavēstīt pārējiem. Bet, ja kāds Auto Bild uzdevumā nobrauc krustu šķērsu pa Eiropu 100 000 kilometru, tad ir, ko stāstīt arī mums. Kā, piemēram, Ford Mondeo Turnier gadījumā. Ciedru zaļais universālis apskrējis divarpus reizes apkārt zemeslodei starp Pandrupu un Pizu no Ostendes līdz Ošerslēbenei, zaļais auto varēja piestāt, lai mēs aplūkotu tikpat zaļo ceļojuma dienasgrāmatu, kurā, izrādās, pierakstītas pilnas visas lapas līdz pēdējai.

    Diemžēl ne tikai ar skaistu notikumu attēlojumu, bet arī ar tādiem ierakstiem, kas parastā ceļojumā noteikti būtu noveduši pie sūdzībām ražotājam. Taču par to visu pēc kārtas.

     Iespaidīgs: Mondeo Turnier sver 1,7 tonnas un ir 4,83 metrus garš. 1,89 metru platums šaurās ielās lika izjust zināmas klaustrofobijas pazīmes.

    Braucienu sākām ar nepilniem 4000 kilometriem uz spidometra . Pēc pāris apļiem ap redakcijas ēku auto ceļš plašajā pasaulē varēja sākties. Pirmais komandējums – fototurneja Francijā un Itālijā. Šis vērtējums ir pozitīvs lielākoties milzīgā bagāžnieka dēļ, kurā ietilpa ne tikai trīs cilvēku ceļojuma bagāža, bet arī fotogrāfa lielgabarīta aprīkojums. Mondeo ražotāji ir padomājuši par dažādām sīkumu novietnēm salonā.

    Mazāka rūpība montāžas procesā veltīta vadiem un kabeļiem. Viens šāds nepareizi izvietots vads vairākkārt izraisīja akumulatora izlādēšanos, kā arī kondicioniera un navigācijas sistēmas problēmas. To nomaiņa vēlāk izrādījās lieka, tomēr šo situāciju atrisināja.

    Pārsteigumus sagādāja sarullējamais bagāžnieka pārsegs. Vispirms tas traucēja ieskatīties bagāžas telpā. Proti, rullo aizmugurējā daļā ir nostiprināma nobeiguma konstrukcija, kas pēc tā atvēršanas nokarājas lejup, tādējādi apgrūtinot bagāžas iekraušanu. Tādēļ tā parasti tiek uzlocīta uz augšu un bieži vien tā arī aizmirsta. Tikai tad, kad jāieskatās atpakaļskata spogulī, kļūst skaidrs, ka redzams nav nekas, izņemot uzlocīto bagāžnieka pārsega rudimentu. Kaut kā nejēdzīgi...

     Priekšzīmīgs bagāžnieks: grīda ir pilnīgi līdzena arī tad, kad sēdekļi nolocīti. Netraucē ne stūri, ne malas. Un te arī daudz var ielikt iekšā (554 –1745 l).

    Sevi no labākas puses parādīja divlitru dīzeļdzinējs. Tā 140 ZS labi derēja gan tālām un dinamiskām ārzemju turnejām, gan nesteidzīgiem izbraukumiem uz laukiem, degvielas patēriņš no 6,7 līdz 8,0 l/100 km nelika bieži apstāties, lai papildinātu krājumus, kas ne īpaši iepriecināja smēķētājus un pasažierus ar vārīgāku urīnpūsli.

    Apvienojumā ar pārliecinošo, mierīgo piekari TDCi iepatikās gan redakcijas šumaheriem, gan prātīgajiem braucējiem. Īpaši precīzi un patīkami darbojās kruīzkontrole, tā padarīja garākus ceļojumus ar Mondeo Turnier sevišķi komfortablus. Tiesa, ne vienmēr Mondeo spēja savus braucējus nogādāt atpakaļ laikā. Lai gan divlitru dzinējs ir apveltīts ar ievērojamu turbobedri un arī kalnā braukšanas asistents darbojās nenoguris, tomēr kolēģi cits pēc cita izbaudīja nejauku motora noslāpšanu.

    «Šī mašīna ir spītīgāka par manu 14 gadu veco meitu,» tāds bija viens no lietotāju komentāriem.

    100 000 km izturības testa rezultāti

    Beidzamajā pārbaudē Ford mūs aplaimoja ar daudziem pārsteigumiem un defektiem. Izturības testa Mondeo demontāža notiek starp dažādiem šīs markas klasiskajiem auto, taču mēs, protams, paturam savu testa auto acīs. Un jau bez instrumentu izmantošanas ar neapbruņotu aci uzreiz kaut ko pamanām: bagāžnieka paklājs atlocījies, vadītāja sēdeklis ļogās, tāpat arī viduskonsole.

    Blakussēdētāja sēdekļa pārvalks aizmugurē nokarājies. Skaņas izolācijas materiāli motortelpā sadriskāti, aizsargplāksnes uz auto grīdas vietām atdalījušās no stiprinājumiem. Uff, it kā jau nav nekādu graujošu defektu! Taču kopumā par daudz dažādu sīku nieku tikai divus gadus vecam auto, kas turklāt arī nav no tiem lētākajiem.

    Te nu mēs paskatāmies uz sāniem, uzmetot skatienu Taunus, Capri un Escort. Un brīnāmies – jo tālāk norisinās demontāža, jo labāk izskatās mūsu Ford. DEKRA eksperts jūtami nomierinās, kad sāk veikt mērījumus atsevišķām divlitru dīzeļdzinēja detaļām. Šeit nav redzami nekādi defekti, uzkrītoša šķiet vienīgi biezā kvēpu kārta pie ieplūdes vārstiem, taču moderniem dzinējiem ar atgāzu recirkulācijas sistēmu kas tāds tiek uzskatīts par normu. Arī vecā, labā dobumu konservēšana Ford nu jau tiek veikta atbilstoši aug stiem standartiem.

    Vēl kāda pozitīva ziņa no demontāžas protokola: sešpakāpju pārnesumkārba izturējusi testu bez jebkādām vecuma pazīmēm, tā slīd gandrīz vai kā pirmajā dienā. Tehniskās apskates rezumējums: savā būtībā Mondeo Turnier ir labā formā. Ford tikai vajadzētu piestrādāt pie detaļām.

    Pie 80 000 km nobraukuma Common-Rail dīzeļdzinējs zaudēja pēdējās mūsu simpātiju paliekas, jo mitros laika apstākļos itin bieži ļāva uzgāzēt ļoti nevienmērīgi. Tas bija vienkārši kaitinoši.

    Un acīm redzot to nav viegli novērst. Par spīti divkārtējam servisa apmeklējumam, kļūmi atrast neizdevās un Ford turpināja kaitināt braucējus. Arī navigācijas sistēmai neizdevās atrast piekritējus. Gan attiecīgo lauciņu nospiešana uz skārienjutīgā ekrāna braukšanas laikā, gan mēģinājumi nolasīt informāciju saulainā laikā bija lemti neveiksmei. It kā ar to vēl nebūtu gana, priekšējā stiklā un atpakaļskata spoguļos atspīdēja ventilācijas atveres – dīvaini, ka nevienam Ford veidotājam tas nebija šķitis traucējoši.

    Pārējie sīkumi arī tikuši piefiksēti un bez žēlastības atzīmēti ar sarkanu pildspalvu. Tā, piemēram, ne īpaši vieglais motora pārsegs, kas jāpaceļ ar roku, – citiem modeļiem tas paceļas ar amortizatoru palīdzību. Degvielas bākas vāciņš nav slēdzams.

     Mondeo staro no iekšpuses, konservēšanā Ford nepieļauj nekādas kļūdas. Endoskops uzduras biezām vaska kārtām.

    Priekšējais panelis un vadītāja durvju apšuvums krakšķ tik jauki kā uguns kamīnā. Žēl, jo Mondeo Titanium iekšējā apdare, ko pasūta 34% no visiem pircējiem, tomēr atstāj diezgan augstvērtīgu iespaidu. Tas, ka šis iespaids neattiecas uz visu mašīnu, mums kļuva skaidrs pēc dažiem neplānotiem servisa apmeklējumiem 100 000 km laikā. Pēc pēdējās apskates aizdomas pārvēršas par īstenību.

    Lai gan rūsa un liels nodilums nav šī auto nopietnākās problēmas, tomēr sīkumos Mondeo parāda pamatīgas nolietojuma pēdas.

    Vadītāja sēdeklis un viduskonsole kratās kā saderējuši – kurš vairāk, bagāžnieka paklājiņš sācis sadalīties, motortelpā noskrandušais izolācijas materiāls skaidri parāda, ka ķelnieši par varītēm cenšas ietaupīt. Un tā nu šī ietilpīgā auto ceļojums beidzas ar visai viduvēju atzīmi 5. Kaut ko tādu Ford vislabprātāk droši vien gribētu noklusēt.

    Rezumējums

    Daudz kas runā par labu Mondeo. Piedziņa, šasija, plašais salons – tas viss ir brīnišķīgi. Turklāt arī tehnika pēc 100 000 kilometriem parāda sevi no labās puses. Bet vieta testa rezultātu vidusdaļā tiek piešķirta, tikai pateicoties kaitinošiem sīkumiem – ja Ford būtu vairāk rūpju veltījuši detaļām, rezultāts būtu bijis krietni labāks.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

     

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    AutoBild.lv

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+