Lietots auto: BMW 1. sērijas 100 000 km izturības tests

100 000 kilometru izturības tests. BMW 130i. 265 ZS. 1. sērijas BMW, kas dzenas pakaļ Porsche, – reizēm šķērsām, retāk nopakaļus, ar savu pārgalvību reizēm iekrīt arī fotoradaru lamatās. Bavārijas maršs mums bija dārga izprieca, taču beigās tas tomēr pamanījās pielabināties ar ļoti tīru rezultātu – mazais ādas šortos ieņem pirmo vietu mūžam uzticamo sarakstā!
100000km tests
Auto Bild
24. septembris

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild

Beidzot kāds trīslitru auto, kas sagādā prieku!» – pirmais ieraksts BMW 130i auto dienasgrāmatā varbūt neskan diez ko zaļi, bet trāpa naglai tieši uz galvas. Jo BMW 130i, kas uz izturības testu ierodas ar trīslitru rindas sešcilindrinieku, savu braucēju sejās uzbur smaidu ilgam laikam. Mums bija arī pietiekami daudz profesionālo iemeslu 100 000 km testā sūtīt tieši 1. sērijas topmodeli – ja mazais BMW ilgtermiņā spēj izturēt 265 ZS, tad tas izturēs arī visu pārējo.

Turklāt tas izskatās tik miermīlīgs – nekādu spoileru, nekādu sportisku greznumlietiņu, sudrabzils kā aisbergs. No nevainīgā 116i to atšķir tikai uzraksts un 17 collu diski. Arī salons – 1. sērija tāda pati kā visas. Lielāka pieticība faktiski vairs nav iespējama.

 Ērta, uz vadītāju orientēta darba vieta. Nedaudz mulsina kreisajā pusē aiz stūres novietotā kruīza kontroles svira, ko reizumis gadās aizķert pagriezienu rādītāja sviras vietā.

Mūsu testa auto ieguvis ar ādu apvilktus un elektriski regulējamus sporta sēdekļus, automātisko klimata klimata kontroli, augstvērtīgu navigācijas sistēmu un vēl dažus sīkumus. Bet par pārmērīgu luksusu te nevar būt ne runas. Skaidrs ir viens – tos, kas traucas ar šādu izsmalcinātu BMW, var uzskatīt par mierīgiem baudītājiem, kuriem neatliek nekas cits, kā vien sadzīvot ar to, ka 130i vērtība pēc 100 000 km vairs nav pat puse no sākotnējās. Turklāt der atcerēties, ka fiksētās izmaksas katrā ziņā ir krietnas. Rokas nost, eiro centu skaitītāji un ģimenes cilvēki!

Šāds 1. sērijas BMW vispiemērotākais ir cilvēkiem, kas pārsvarā pārvietojas pa vienam vai divatā.

Īsajam BMW tīk būt aprīkotam ar četrām durvīm, bet mēģinājums ierausties aizmugurē diez vai atmaksājas. Priekšā 1,80 m garš braucējs var iekārtoties ērti, toties aizmugurē telpu kājām iespējams mērīt ar cigarešu tinamo papīru. Tiesa, tie, kuriem ļauts ieņemt vietas pirmajās rindās, tik ātri vairs nevēlēsies izkāpt.

 Bagāžnieka ietilpība (330–1150 l) ir nedaudz mazāka nekā Golf (350–1305 l). Elektriski regulējamie sēdekļi ar atmiņu bija par papildus maksu.

Jā, kancele ir diezgan šaura, bet citādi vadītājs un blakussēdētājs jūtas kā labi pašūtā uzvalkā – optimāli veidoti sēdekļi ar pietiekamu regulēšanas diapazonu, pozīcija aiz stūres ir tieši tāda, kādu vadītājs vēlas. Te der viss un nekas nekož. Īpaši jau garākos pārbraucienos pārņem labsajūta. Pēc dažiem pārsteigumiem ar pagriezienrādītājiem un mīmikas paraugstundām, rokoties iDrive sistēmas dzīlēs, braucējs var atcerēties par BMW tipiski parocīgo slēdžu un pogu vadību. Lai nu kā, izturības testa BMW ir braucamais, kuram pat īpaši izvēlīgi lietotāji augstsirdīgi piedod mazākus trūkumus, piemēram, ērtu novietņu neesamību.

Sešcilindru dzinējs te visā pilnībā parādīja savu pavedināšanas mākslu. Skaņa, jaudas ekspansija, kodiens, griezes pieejamība – joprojām īsta bauda.

Mūsu 130i neatstāja vienaldzīgu nevienu sirdi. Un vienlaikus pierādīja, ka varētu būt lielās naudas vērts. Braucot šis neuzkrītošais 1. sērijas BMW pārvēršas visīstākajā sporta auto. Tam piemīt īpašības, kas parasti tiek vērtētas augstu, – izcils dzinējs, precīza, sportiski noregulēta pārnesumkārba, patīkami sabalansēta vadāmība. Turklāt testa auto iebūvētajai aktīvajai stūres iekārtai līdz ar pieaugošu lietošanas biežumu izdevās pārliecināt pat skeptiķus.

Pilsētas plūsmā veicot manevrus, papildaprikojumā atrodamā opcija padara BMW izteikti parocīgu, arī lielākā ātrumā nejūt disharmoniju. Iepriecinoši! Kādas ir 130i ēnas puses? Defekti? Nav šaubu, ka tādi noteikti ir. Pirmām kārtām komforta trūkums. Ja nu reiz kaut kas šajā BMW kutina nervus, tad tas ir atsperojuma īsais gājiens. Uz gariem viļņiem jūtami spēcīgi grūdieni, un miers neiestājas pat uz ātrgaitas šosejas. Garākos pārbraucienos– 500 km un vairāk, kādus testa auto regulāri veica, – prieks stipri noplaka un palaikam uzmācās doma, ka labāk būtu bijis izvēlēties vilcienu.

Prieku mazināja arī degvielas uzpildes staciju apmeklējumi.

Protams, 11,8 litri uz 100 km, kurus 130i ilgajā distancē vidēji patērēja, ņemot vērā jaudas sniegumu, ir OK. Tomēr ik pēc 400 km uzpildīties (degvielas tvertnes tilpums ir 53 litri)… Tas ir kaitinoši. Un arī tas, ka degvielas tilpuma skalas pēdējā ceturtdaļā bultiņa krīt tikpat strauji, cik šis BMW paātrinās, neuzlabo omu. Tā tad arī būtu visa kritika.

 Izkāpjam, lai atpūstos, jo garākos braucienos nogurdina BMW stingrais atsperojums.

Līdzās Mazda 6 130i sevi pierādīja kā uzticamākais auto, kas līdz šim piedalījies Auto Bild izturības testā. Nekādu ķibeļu. Tas pat pēc 100 000 km izskatās svaigs, ja neskaita pāris skrapšķošu peļu zem aizmugurējā sēdekļa, kas bija dzirdamas, uzbraucot uz bruģakmens seguma. Tikpat kā nekāda nodiluma ne redzamā, ne neredzamā veidā. Mazs auto, kas bez problēmām savieno braukšanas prieku ar lielo dzinēju un uz 100 000 km nodedzināja tieši vienu litru eļļas un divus komplektus bremžu uzliku. Īsāk izsakoties – pirmā vieta uzticamības sarakstā. Nobriedis sniegums trīslitru auto.

100 000 km izturības testa rezultāti

Arī detaļās īsta konfekte Un pats satriecošākais beigās– uz DEKRA Tehnology centra pārbaudes stenda Kletvicā mūsu maratonists izdzēra 9,3 litrus uz 100 km. Vienu litru vairāk, nekā rakstīts bukletā. Saprotams, ka atbildīgie no BMW vēlējās to vēlreiz pārbaudīt. Rezultāts līdzīgs – 9,1 litrs. Pēc ilgas prātošanas tehniķi tomēr atrada atbildi. Opcionālā aktīvā stūres vadības sistēma ir viltojusi rezultātus.

Tās elektronika nesaprot īpatnējos rites apstākļus (priekšējie riteņi stāv nekustīgi, aizmugurējie griežas), situācija tiek uzskatīta par ārkārtēju, un sistēma nepārtraukti pumpē maksimālo spiedienu zibenīgām stūres reakcijām. Līdz tam vispirms vēl jānonāk… Turpretim detaļu demontāža un diagnosticēšana ir nomierinoša. Dārgā 130i tehnika ir gana izturīga.

Mēs brīnījāmies par dzinēja bloku, kas izskatījās gandrīz kā jauns, arī par sarežģīto cilindru galvu, kas pēc 100 000 km šķita kā nesen ražota.

Beigās mēs dokumentējām tikai astoņas lietas. Neviena no tām nenorāda uz nopietnām problēmām. Pat inovatīvais auto krāsojums ar pulvera dzidrlaku ir gandrīz bez akmens sitienu pēdām. Vienīgi nevienmērīgais aizsargvaska klājums virsbūves dobumos nomāc labo kopējo ainu. Rezumējums – 1. sērija, kas tapusi BMW rūpnīcā Rēgensburgā, ir paraugs kvalitātei Made in Germany.  

Tas mūs iepriecināja

Viss, kas BMW padara sportisku, 130i ir. Suverēns rindas sešu cilindru dzinējs, kam pie jebkāda jaudas snieguma nav pat vajadzības tikt eļļotam (eļļas papildināšana – viens litrs uz 100 000 km!).

 Kas par dzinēju! Diemžēl pārsegs traucē brīvam skatienam uz šo spēka paketi.

Tam klāt vēl precīza stūres iekārta, sportiska piekare un izturīgas bremzes. Blakus šīm pamatsastāvdaļām ilgtermiņā arī vēl citas detaļas izpelnās uzslavu, piemēram, spožās biksenona gaismas, kā arī ātri reaģējošais lietus sensors logu tīrītājiem. Un noteikti jāpiemin sēdekļu apsilde, kas ar dziļu siltumu atslābina tālbraucēja muguru.

Tas mūs saniknoja

Kur atrodas eļļas līmeņa mērstienis? Daudzi kolēģi, pirmoreiz tiekoties ar 130i, to nervozi meklēja zem motora pārsega. Pārāk stipri ir iesēdusies šī nepieciešamība mērīt eļļas līmeni ar mērstieni. Eļļas kontrole ar sensora palīdzību? Nāksies vien uzticēties elektronikai.

 Logu pacēlājslēdži priekšā atrodas par daudz uz aizmuguri. Jāatzīmē, ka aizmugurē sēdošajiem vietas būs maz.

Uzticību nevieš arī Run-Flat riepas. Aizsardzība no mīkstas riepas nepareizajā vietā un laikā joprojām tiek izpirkta ar jūtami ierobežotākām amortizācijas spējām. Bākas ietilpībai (53 litri) vajadzētu būt lielākai. Tie, kas nodarbina visus 130i 265 ZS, tiek sodīti ar neskaitāmiem benzīna stacijas apmeklējumiem.

Rezumējums

130i ir vistīrākais BMW. Nenoliedzami, dzinējam šeit ir galvenā lomā. Bet tādi kā es, kas aiz sevis atstāj daudzus tūkstošus kilometru, pamana, ka tās ir arī detaļas, kuras BMW pie reizes piekļauj tuvāk sirdij. Te saskan daudz kas: klimata kontrole, kas bez problēmām tiek galā ar nelabvēlīgiem apstākļiem, navigācijas sistēma, labi noregulētā ESP, bremžu jutīgums, sēdekļi un sēdēšanas pozīcija, arī iDrive sistēma pašreizējā tās formā, ar kuru 1. sērija man lika krasi mainīt uzskatus.

Auto, kam vadītājs aug līdzi. Tikai sarūgtinoši, ka BMW vairs nevalda žēlastība atsperojuma un komforta ziņā. Un tomēr tas ir klasisks BMW: kompakta virsbūve, liels dzinējs, liels prieks. Un tam ir uzticama dvēsele.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs