Lēts BMW, Lexus un Audi - cik liels risks ir pirkt lietotu luksusa auto?

Defekti
Auto Bild
Auto Bild
26. augusts, 2018
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Autobild
Lietotus luksusa klases automobiļus tagad var dabūt par Vespa cenu. Bet uzmanieties: kad draud nākamie remontdarbi, tad prieki ātri vien var beigties. Auto Bild parādīs trīs ekonomiskā tarifa automašīnas - BMW 7.sērija (E38), Audi A8 un Lexus GS 430.

Alus draugi zina šo sajūtu: šodien vēl tu esi īsts karalis pie bāra letes, bet rīt ar dūcošu galvu gulēsi zem tās. Dažreiz automašīnu faniem ir tāpat. Te tu par izdevīgu cenu nopērc luksusa automobili un jūties lepns kā karalis, bet tad kaut kas saplīst un tev jāiet pie omes prasīt naudu. Citiem vārdiem sakot, šodien karalis – rīt jau ubags.

Šis stāsts ir kā brīdinājums visiem, kas vēlas uzlēkt augstāk par savu sēžamvietu.

Ir pamācība, kā to tomēr ir iespējams izdarīt. Te ir runa par automašīnām, kas reiz uzturējās pie vācu kanclera mītnes vai vismaz pie kāda liela šefa biroja. Par astoņcilindru automobiļiem, kas reiz bija tikpat dārgi kā neliels dzīvoklis pilsētā. Bet tagad tie maksā tikpat daudz kā Vespa ar lielu numura zīmi. Draugi, ieskatieties tīklā: tur ir, piemēram, 7. sērijas BMW ar astoņiem cilindriem, modelis E38 (1994.–2001.). To var tagad dabūt jau no 1400 eiro. Diemžēl daudzu šo automobiļu salonā mirgo kā diskotēkā vai arī asis lēkā kā amerikāņu kalniņos.

Tātad viss ir pēdējais mēsls? Nē. Par 4000 eiro internetā tiek jau piedāvāti arī tādi eksemplāri, kam blakus rakstītas piezīmes – Iepriekšējo īpašnieku skaits – 2 vai Servisa grāmatiņā ir visi zīmogi. Tad šāds luksusa auto ir patiesi ieteicams. Tā saka arī automašīnu remonta meistars Andreass Blendeks (50 gadi), uz kura pacēlāja mēs pārbaudām 7. sērijas BMW: «Astoņcilindru motori kalpo veselu mūžību, vienīgie, kas ir pakļauti defektiem, ir asu šarnīri.» Un tad vēl ir arī uzturēšana.

Ja apdrošināšana varētu izvērsties pārāk dārgs pasākums, varbūt labāk vajadzētu braukt ar Polo.

Bet, ja pēc pirkuma ir vēl palikusi pāri nauda iespējamiem remontiem un uzturēšanai, var tuvāk iepazīties ar šādiem trim automobiļiem.

BMW 7. sērija

 Ups, atkal jau tukšs! Degvielas bākas atlikumam uzmanība būs jāpievērš bieži. Bavārietis patērē vidēji 14,5 litrus benzīna.

50 000 eiro – tāda kādreiz bija šāda BMW 735i cena par mašīnu bez jebkāda papildaprīkojuma. Un tie, kas jau toreiz neraizējās par šādu cenu, nesatraucās arī par kases čeku degvielas uzpildes stacijā. Bet par to parunāsim vēl nedaudz vēlāk. Šobrīd šī mašīna maksā vairs jau desmitkārt mazāk. Nu, protams, ka šādai automašīnai garantiju nevēlas dot neviens pārdevējs. Turklāt šis 7. sērijas BMW nav nemaz tik slikts. No trešā īpašnieka rokām, nelieli pikseļu defekti spidometrā, tehniskā apskate veicama tikai pēc gada. Šasija, visticamāk, jau ir tikusi vienreiz remontēta, jo nekas negrab un neklab. Rūsa? Tādas nav, pat izpūtējs vēl ir oriģinālais. Un astoņcilindru motora gaita ir maiga kā zīds, tam ir smalka, skanīga balss. Neticami.

Toties benzīntankā seko lielais bet. Par 20 eiro uzpildām benzīnu, degvielas skalas adatiņa uzlec pāris milimetriu un pēc gāzes pedāļa nospiešanas atkal nokrīt atpakaļ.

Neliels padoms: ignorējiet to, cik ilgi spējat, arī degvielas patēriņa rādījumu tai blakus. Šie skaitļi nav domāti cilvēkiem ar vājiem nerviem. Auto Bild testā 1996. gada aprīlī tie bija vidēji 14,5 litri benzīna, bet pilsētas satiksmē pirmais cipars ir divnieks, tas gan ir sāpīgi... Tas arī izskaidro zemo 7. sērijas BMW tipa E38 cenu. Lai gan automašīnas, kas nākušas no nopietnām iepriekšējo īpašnieku rokām, nemaz nav sliktas. Tipiskos defektus, piemēram, izļodzījušos asu gultņus, par mazu naudu spēs salabot tiešām jebkurš lauku mehāniķis.

Tas sanikno

Šis trūkums kļūst redzams, jau tikai pagriežot aizdedzes atslēgu: pikseļu defekts spidometrā, jo nobraukumu nav iespējams nolasīt pilnībā. Arī mūsu testa automašīnai tā ir. Internetā iespējam atrast pamācības, kā pašam to novērst. Ja tas nepalīdz: ir firmas, kas specializējušās novērst pikseļu kļūdas. Tehniskajās apskatēs 7. sērijas modelis ir pazīstams tikai ar diviem tipiskiem defektiem: labila aizmugurējā ass, pārāk liela stūres brīvkustība. Aizmugurējās ass šasijas bukses tiek uzskatītas par potenciālām nomaiņas kandidātēm, jo tās cieš no lielā automašīnas svara un sliktiem ceļiem. Priekšā ar laiku brīvkustība parādās šķērsstieņiem pie iekšējiem šarnīriem, arī šķērsstieņu gultņu ieliktņi cieš no tā paša fenomena. Mūsu ieteikums: daudzas šasijas detaļas stabilā izpildījumā ir pieejamas firmā Meyle.

Secinājums

Šāds bavāriešu šefa krēsls var būt labs pirkums. Tomēr tas ir jāapsver no diviem viedokļiem: lūdzu, pērciet to ar servisa grāmatiņu un bez sakrātiem remontiem, līdz ar to atkrīt lēti eksemplāri. Ņemiet vērā, ka uzturēšana ir īpaši dārga. Degvielas patēriņš, apdrošināšana, remonts – tas viss ietekmē kopējo budžetu.

Vērtējums: 4/5 zvaigznēm

Audi A8

Kanclera automašīna par Vespa cenu

Ekskanclers Gerhards Šrēders padarīja šo automašīnu populāru. Vispirms viņš lika sevi vest ar Audi A8 uz darbu kanclera birojā, tad uzbrauca uz televīzijas raidījuma "Saderēsim, ka tu varēsi…?" skatuves. A8 ir kanclera automobilis, un viss. Tagad tie ir novietoti lietotu auto plačos, cena piesprausta pie priekšējā stikla: 2500 eiro. 1998. gadā, kad šis kanclera automobilis tika reģistrēts, Audi par tādu, piedevām vēl ar 3,7 quattro standartaprīkojumu, prasīja 55 000 eiro.

Par šo naudu varēja saņemt astoņcilindru motoru ar 230 ZS, kas iztika ar 12,8 litriem benzīna vien tad, ja starp gāzes pedāli un kāju uz tā bija novietota jēla ola. Motors iedarbojas uzreiz, tā gaita ir mierīga un maiga, arī virsbūve atstāj labu iespaidu.

 90. gadu šarms: daudz ādas, daudz koka. A8 par Vespa cenu. Kur ir āķis?

Divi trīs skrāpējumi ir virsbūves meistara kompetence, priekšā trūkst ventilācijas restītes. Nu un, ja ir šāda cena? Skatiens cimdu nodalījumā mūs atsviež atpakaļ realitātē: tehniskā apkope, eļļas maiņa, aizdedzes sveces, bremzes pirms trim gadiem ir izmaksājušas 2000 eiro. Un tad vēl tur ir zobsiksna. Tā jāmaina ik pēc 120 000 km, nomaiņa ilgst piecas stundas. Auto Bild sūdzību grāmatā ir ziņojumi arī par problēmām ar automātisko pārnesumkārbu mašīnām, kas ražotas no 1996. līdz 1997. gadam. Šausmas, ja te vēl kaut kas saplīst...

Secinājums

Mazāk par 3000 eiro par šādu A8 ar astoņcilindru motoru, alumīnija virsbūvi un pilnpiedziņu. Gandrīz vai par velti. Ja ar zobsiksnas spriegumu un nomaiņas intervālu viss ir kārtībā, tad V8 kalpos mūžīgi. Bet visu pārējo vienkārši ir jābūt spējīgam atļauties.

Vērtējums: 4/5 zvaigznēm

Lexus GS 430

Šim, no ASV importētajam auto, ir nepieciešams daudz mīlestības

Lexus GS 430, ražots 1998. gadā? Tas taču nav iespējams! Taisnība, pie mums lielo japāni sāka piedāvāt tikai no 2000. gada beigām. Bet ASV šis modelis ar astoņcilindru motoru bija pieejams jau agrāk, to sauca GS 400, un tam bija par pāris ZS vairāk nekā šim. Vienkāršības labad mēs palikām pie GS 430. Jo mums runa ir par kaut ko citu.

No ASV importētu auto, kas stāv pie autotirgotāja par 3200 eiro, bez garantijas, vislabprātāk iecerēts juridiskām personām vai eksportam. Kas tādu pērk, tam vajadzētu zināt: laupīšanas sekas, aizmugurējais trijstūra formas stikls labajā pusē ir saplēsts. Vēl trakāk: trūkst navigācijas sistēmas, centrālajā konsolē rēgojas caurums.

 Nomazgāt, nopulēt, un Lexus GS 430 atkal ir elegants. Bet trūkst navigācijas sistēmas – tā maksā tik, cik pats auto

Sānu stikls var iegādāties par aptuveni 50 eiro un tā ielikšana ir stundas darbs. Bet navigācijas sistēma? Ja runa ir par ekrānu un vadības ierīci bagāžniekā, tad šis process izmaksās tikpat, cik auto. Šausmas! Mēs iesakām: iegādājieties dubulto radio un ceriet, ka būs pieejams piemērots panelītis. Un citādi? GS tiek uzskatīts par solīdu, izturīgu automobili, Lexus servisa meistars saka: «Tikai eļļa, bremzes, aizdedzes sveces – tātad pavisam normāla apkope.» Taču ar mašīnām no ASV mēs negribam būt tik eiforiski. Un kurš mums pateiks, ka zobsiksna tiešām ir tikusi nomainīta pie 150 000 km?

Secinājums

Lexus GS 430 ar jaudīgu astoņcilindru motoru – kaut kas tāds nemaz nav dabūjams par 3000 eiro, nopietni modeļi maksā dubultīgi un ir arī attiecīgi labāki. Par auto, kas importēti no ASV, mēs varam tikai teikt: uzmanību!

Vērtējums: 4/5 zvaigznes

Rezumējums

Trīskāršs luksuss par Vespa cenu, un trīsreiz mums arī jāizsaka brīdinājums: ja jums ir tikai nauda, lai samaksātu pirkuma cenu, bet nav vairs naudas degvielai, apdrošināšanai un remontiem, rokas nost no šiem trim automobiļiem. Jo, starp mums runājot, šiem astoņcilindru auto ir jēga tikai tādiem cilvēkiem, kas brauc maz, un tiem, kas pazīst labu, lētu mehāniķi. Kuru luksusa sedanu izvēlētos es? Mans karaliskais braucamais ir BMW. Samaksājams un solīds auto.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+