Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Gandrīz ideāls auto ģimenei, bet… Braucam sēnēs ar jauno «Škoda Kodiaq» 4×4

    Ģimenes auto
    Santa.lv
    Santa.lv
    26. septembris
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Ja reiz būt lācim, tad labāk uzreiz grizlilācim. Lielākais no «Škoda» modeļiem jau pirmajā paaudzē iemantoja pircēju mīlestību. Liels plašums, septiņas sēdvietas un līgana gaita. Kā jaunais «Kodiaq» uzvedas mūsu ceļos?

    Melnas krāsas Kodiaq SUV ir viens no visneuzkrītošākajiem kustīgajiem objektiem mūsu satiksmē. To neviens īsti nepamanīs, bet sastrēgumā ceļu tāpat dos. Iespējams, ka tieši to Škoda pircēji arī vēlas – lieki neizcelties. Turklāt, ja spilgtas krāsas ir jūsu vēlmju sarakstā, tad krāsu paletē ir arī sarkanīgs, zilgans un zaļgans tonis.

    Ģimenes SUV izmēģinājām vienā no siltajām nedēļas nogalēm, dodoties sēņot, kā braucot atpūtā pie jūras ar ģimeni. Vieta ietilpīgajā salonā ir gan pieaugušajiem, gan bērniem, turklāt septiņu sēdvietu formāts ļauj lielāku plašumu nodrošināt kā mājdzīvniekiem, tā arī līdzi ņemamajām mantām.

    Dodoties pēc meža veltēm, iebraucām nelielā pļavā. Pilnpiedziņa un pietiekami augstais klīrenss ir laba kombinācija, lai šo atrakciju varētu izbaudīt bez rūpēm. Lēni atpakaļgaitā virzoties caur garo zāli, automašīna pēkšņi, negaidīti un ļoti strauji apstājās. Kā VW grupas automašīnām ierasts, arī Kodiaq avārijas bremzēšanas sistēma ir tik strauja, ka pasažieriem un vadītājam būs patiess izbīlis par to, ka nupat esam kaut kur ietriekušies. Šajā gadījumā distances sensori uztvēra tuvumā esošās smilgas kā potenciālo draudu, asi nobremzējot krosoveru. Lai no līdzīgām situācijām izvairītos, braucot šādā apvidū, vēlams izslēgt distances sensorus.

    Uz šosejas visas sistēmas gan labāk atstāt ieslēgtas. Drošība pirmajā vietā!

    Kas mūs priecēja?

    • Gaismas

    Esmu jau daudzkārt to uzsvēris un nepaskopošos to izdarīt vēlreiz. Automašīnas optika, manuprāt, ir svarīgākais jauna automobiļa papildaprīkojums. Šī ir pozīcija, kurā taupīt nevajadzētu un, ja rocība atļauj, vislabāk izvēlēties jaunāko pieejamo tehnoloģiju. Tumšie rudens vakari, savvaļas dzīvnieki, negaidīta bedre, gājējs bez atstarotāja, kunga prātā esošs velosipēdists un neskaitāmi citi faktori, kurus jāizgaismo pēc iespējas ātrāk un spožāk.

    Kodiaq gadījumā šo punktu var izcelt īpaši, jo Matrix gaismas pieejamas jau standartaprīkojumā, tāpēc par to nenāksies papildu piemaksāt ne simtus, ne tūkstošus.

    Turklāt tās strādā ļoti labi, ko nevarētu teikt par dažiem citiem VW grupas modeļiem.

    Matrix gaismas ar tālo staru izgaismo abus ceļmalas grāvjus, savukārt uz priekšā un pretīm braucošajiem tiek raidīts tikai tuvais gaismas stars, tāpēc citi braucēji netiek apžilbināti. Tiklīdz šo tehnoloģiju izmēģināsit dzīvē, tā sapratīsit tās nozīmi mainīgajos Latvijas gadalaikos.

    • Dzinēju izvēle

    Mūsu testētais 2,0 l TDI dīzeļdzinējs ļāva atgriezties laikos, kad vidēja un liela izmēra automobiļi bez šī motora tipa nebija iedomājami. Elektrības un hibrīda tehnoloģiju laikmetā dīzeļdzinējs ir pamanījies izdzīvot un Kodiaq apliecina, ka šāda izmēra automašīnā tas joprojām iederas ļoti veiksmīgi. Lai arī tam ir četrcilindru dīzeļdzinējam raksturīgā vibrācija, agregāta troksnis dzirdams vien stāvot pie luksofora. Brauciena laikā tas tiek veiksmīgi apslāpēts, ko sekmē arī mūsu versijā uzstādītā papildu skaņas izolācija priekšējiem sānu stikliem.

    6–7 l/100km patēriņš pilnpiedziņas SUV, turklāt izmantojot visas septiņas vietas – tas ir iepriecinošs rādītājs.

    Ar vienu uzpildi 1000 km varēs veikt itin viegli.

    Arī 400 Nm griezes moments un 8 sekunžu ieskrējiens līdz 100 km/h ir ikdienai pietiekami skaitļi, turklāt šī ir ātrākā no pašreiz pieejamajām versijām.

    Sajūsmu par dīzeļdzinēju gan apslāpē tā cena, kuru vērtēsim nedaudz vēlāk. Tāpat arsenālā pieejams arī 1,5 litru TSI benzīna agregāts ar vieglo hibrīdu, kā arī tāda paša tilpuma plug-in hibrīds, kas ļauj ar elektrību veikt aptuveni 100 km. Drīz būs pieejama arī 2,0 litru TSI benzīna versija. Mehāniskā transmisija klāstā nav pieejama, tā vietā dodot priekšroku DSG automātam.

    @toms.timosko Aizbraukt sēņot, aizlaist uz jūru ar ģimeni un ieēst piciņu 😜 Ko var sadarīt nedēļas nogalē ar jauno Škoda Kodiaq? 😋 #skoda #kodiaq #weekend #suv #beach #dog #family #trip #pizza #abinito ♬ original sound – Toms Timoško
    • Interjers

    Konjaka krāsas salons ar mākslīgās ādas sēdekļu apdari atgādina kaut ko no tā, ko reiz daudzi bija iecienījuši BMW automašīnās. Tas gan pieejams par papildu 1820 eiro, taču rezultāts ir acīm tīkams. Vērtējot no funkcionalitātes viedokļa, trīs grozāmie slēdži, kas ietver vairākas funkcijas vienlaikus, ir ērts risinājums. Nav gan skaidrs, kāpēc multistūre pēc dzinēja izslēgšanas pārstāj darboties, piemēram, nav iespējams pagriezt klusāk mūziku.

    Navigācijas karte pieejama ne tikai centrālajā displejā, bet arī instrumentu panelī, tādejādi liekot mazāk novērst acis no ceļa.

    • Ietilpība

    Šis ir viens no galvenajiem aspektiem, kāpēc cildināt Škoda modeļus un ieteikt tos tiem, kuri meklē praktisku automobili. Visdažādākās kabatiņas un nodalījumi, ko papildina liels plašums otrajā sēdekļu rindā un masīvs bagāžnieka nodalījums, ja sēdekļu trešā rinda netiek izmantota (845 – 2035 l). Papildaprīkojumā Kodiaq var aprīkot ar divpusēju gumijas paklāju, kas visus skrāpējumus un netīrumus uzņems uz sevi. Noderīgi, ja ikdienā braucat ar suni vai bieži pārvadājat mantas.

    Kas varēja būt labāk?

    • Lai arī vizuālais iespaids ir labs, ne visās zonās interjera apdares montāžas kvalitāte tiek līdzi augsti uzstādītajai latiņai.
    • Pilnpiedziņas spējas ar standarta riepām būs visai ierobežotas. To pierādīja brauciens pa mitru zāli nelielā slīpumā. Tiesa, 4×4 brauciena laikā uzlabo automašīnas stabilitāti, ko īpaši var just uz sniega vai grants seguma.
    • Neliels pieraduma jautājums – vējstikla slotiņu pārvaldība apvienota ar pagrieziena slēdzi. Paiet laiks līdz saproti, kas ir kas.
    • Lēnā ātrumā gaita ar 20 collu diskiem var būt visai kokaina, taču, uzņemot tempu, auto komfortabli slīdēs arī pa grants trepi. Klāstā pieejami arī 17, 18 un 19 collu diski, kas būs labāka izvēle mūsu ceļu apstākļos.
    • Pavisam subjektīvs viedoklis – salīdzinot ar priekšteci, jaunais eksterjera dizains kļuvis maigāks, plūdlīnijām bagātāks un mazāk agresīvs. Dažiem labāk varētu patikt iepriekšējās paaudzes modeļa dizains, tomēr līdzīga situācija ir arī Tiguan, Passat un Superb modeļiem. Acīmredzot, tā ir jaunā dizaina valoda, pie kuras nāksies pierast.

    Cena un versijas

    Kodiaq sākumcena ir 35 700 eiro. Par šo summu var iegūt 1,5 l TSI (150 ZS) versiju, bet 2,0 l 4×4 (204 ZS) benzīndzinējs maksās no 40 650 eiro. Dīzeļdzinēju cenas liks padomāt, vai labāk tomēr nevajadzētu palikt uzticīgam TSI versijām. 2,0 l TDI (150 ZS) maksā, sākot no 39 870 eiro, bet 193 ZS 4×4 versija jau 43 630 eiro. Tieši pēdējā no šīm tikusi arī mūsu rokās un ar papildaprīkojumu cena pieaug līdz pat 60 270 eiro.

    Ņemot vērā to, ka tikai retais pircējs izmanto 4×4 priekšrocības, turklāt ar standarta riepām pilnpiedziņas spējas būs ar ierobežotu potenciālu, vairumam braucēju pilnībā pietiktu ar Kodiaq priekšpiedziņas versiju. Tāpat jāizvērtē, vai naudas starpība ir tā vērta, lai piemaksātu par dīzeļdzinēju. Patēriņa atšķirība priekšpiedziņas versijām pēc WLTP datiem ir vien 0,5 l/100km. Par 40 – 45 tūkstošiem eiro būs iespējams sakomplektēt labi aprīkotu Kodiaq ar 1,5 l benzīna hibrīdmotoru Selection vai SportLine versijā.

    Par ietaupītajiem 15 000 eiro varēsit doties uz vairākiem pasaules čempionātiem hokejā, vienlaikus kaļot plānus par ģimenes ceļojumu uz Milānu un Kortīnu, lai 2026. gadā vērotu ziemas olimpiskās spēles. Gari izbraucieni ar šo SUV ir īsta atpūta.

    Rezumējums

    Škoda ir izaugusi gan no savas “pelēkās” reputācijas, gan mūsu iedomātās cenu kategorijas. Tagad čehu zīmols pircējiem piedāvā pavisam cita līmeņa automašīnas, kas nav salīdzināmas ar tām, kas bija pieejamas pirms 10 vai 20 gadiem. Tas redzams arī cenu lapās. Kodiaq ir ļoti praktisks un ietilpīgs SUV, kas izdabās daudzu ģimeņu vēlmēm. Gluži kā labākajās premium tradīcijās, arī šeit papildaprīkojums ātri vien sadārdzinās SUV cenu, tāpēc šīm izvēlēm jāpieiet rūpīgi – tad gala cena nebūs nemaz tik liela.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē