Lietots auto: Ford Fiesta (00-08) - ekspertu atsauksmes

Defekti
Auto Bild
Auto Bild
19. jūnijs, 2018
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Piektās paaudzes Ford Fiesta varētu saukt par saprāta iemiesojumu. Šī Fiesta pieder pie tehnisko apskašu meistaru mīluļiem. Tā ir laba arī lietota, tāpēc esam sagatavojuši noderīgus pirkšanas padomus.

Mīlīgā Fiesta ar lielajām acīm un garenajām aizmugures gaismām pozicionē sevi kā mazauto. Ieskats tās vēstures grāmatā rāda, ka šajā jomā nepieciešams izdarīt labojumus. Ford Fiesta JH1, kas tika būvēta no 2001. gada novembra līdz 2008. gada septembrim, ir 3,92 metrus gara un 1,68 metrus plata. Mazauto? Fiesta, tu pārspīlē!

Septiņdesmito beigās ģimenes tēvi savas saimes vizināja ar Ford Escort, kas bija par šokolādes tāfelītes tiesu garāks, bet, ņemot vērā auto platumu – 1,56 metri –, pasažieri varēja atļauties tikai nedaudz liekā svara uz gurniem. Taču tā jau ir pagātne. Pagātne ir arī Ford Fiesta JH1. Pie dīleriem jau pieejamas jaunas Fiesta paaudzes, un tā priekšgājēji kļūst arvien lētāki. Turklāt Fiesta vienmēr ir maksājusi mazāk nekā konkurenti no VW (Polo) un Opel (Corsa).

Bet tā nekādā ziņā nebija sliktāka – 2008. gada Auto Bild TÜV ziņojums to pierādīja. Fiesta 13. vieta pirmajā tehniskajā pārbaudē, savukārt Corsa ierindojās tikai 45. vietā, bet Polo 61. vietā. Agrāk gan bija pavisam citādi.

Pirms 2001. gada Fiesta dažreiz bija pilnīgs fiasko.

Rūsa uz nesošajām daļām, korodējuši bremžu vadi. Šausmas! Ar JH1 tipu Ford panāca pārmaiņas.

 Kas es esmu? No aizmugures Fiesta (2001–2008) izskatās kā saīsināts Focus

No ārpuses Fiesta izskatās kā saīsināts Focus, tajā ir vietas četriem pieaugušajiem un 284 litriem bagāžas. Šādi arī jāizskatās saprāta iemiesojumam. Saprātīgi ir arī lūkoties pēc lietotas Ford Fiesta. Jo bieži šos auto pārdod vecāki cilvēki un tiem ir mazs noskrējiens. Ja vien zem motora pārsega neatrodas jutīgs dīzelis ar vārīgu turbīnu, maz kas var noiet greizi.

 Fiesta kancele ir patīkami pārskatāma, bet šī lētā plastmasa… Nu, jā...

Arī veidojot cenu politiku, veselais saprāts Ford reti ir pametis. Ir pieejami daudzi speciālmodeļi, piemēram, Fiesta Viva X, Finesse 100 vai arī We will rock you. Tie ir aprīkoti ar visu, kas ir tiešām nepieciešams, taču iztiek bez liekām cakām. Ļoti saprātīgi.

Fiesta māsas

  • Mazda 2

Fiesta japāņu māsa tika būvēta no 2003. līdz 2007. gadam ar 68 (1,4 CD) – 100 ZS (1,6) dzinējiem. Tā piedāvā tikai 270 litru bagāžas nodalījumu, taču tehnisko apskašu statistikā ierindojas otrajā vietā.

Plusi: gaisīgais telpiskums, kalpošanas ilgums

Mīnusi: dzinēja elektronika, daļēji arī akumulators, kas ātri izlādējas

  • Ford Fusion

Fiesta ar paaugstinātu jumta līniju tiek ražota kopš 2002. gada, tā aprīkota ar 68 (1,4 TDCi) – 100 ZS (1,6) dzinējiem. Šis kantainais Ford pārliecina ar 337 litru kravas nodalījumu. Tehnisko apskašu statistikā tas ieņem trešo vietu.

Plusi: liels salons, uzticams tehniskajās apskatēs

Mīnusi: reizēm nepilnības dzinēja elektronikā

Testa brauciens

MŪSU TESTA AUTO - Ford Fiesta 1,3 (60 ZS)

  • MŪSU TESTA FIESTA bija 1,3 litru benzīna dzinējs ar 60 ZS. 2003. gadā ražotajam auto ir trīs durvis, tumši pelēka metāliska krāsa, kasešu radio un klimata kontrole.
  • MĒS PAMANĪJĀM daudz cietas plastmasas salonā. Šeit Ford ir paskopojies. Toties ir daudz vietas – četri pieaugušie var braukt bez stīvām mugurām. Un šis Ford ir kopts – pelnutrauks un cigarešu aizdedzinātājs nav lietoti, bagāžnieks izskatās tik svaigs kā no rūpnīcas.
  • BRAUKŠANAS PRIEKS. Te nu pārņem dalītas izjūtas. No vienas puses, iepriecina piekare – Fiesta patīk līkumi, un uz asfalta tā turas stingri. No otras puses, 60 ZS motoriņam ir grūti dzīt uz priekšu 1,1 tonnu smago auto. Fiesta ar šādu motoru vēlas, lai biežāk tiktu pārslēgti ātrumi, kas ļautu palikt zaļajā apgriezienu diapazonā. Pilsētas satiksmei ar šādu dzinēju pietiek, bet ārpus pilsētas dzīvojošajiem vajadzētu izvēlēties 80 ZS.

Secinājumi

  • TAS PRIECĒ - PIEKARES REGULĒJUMS. Fiesta ir dzīvīga daba – tā skrien saviem konkurentiem pa priekšu, un neviens šajā klasē līkumus neizņem labāk. Kvalitāte, salīdzinot ar priekšgājēju un konkurentiem, ir ļoti laba, to pierāda tehniskās apskates. Un šis auto ir lēts. Fiesta ar 80 ZS motoru iespējams dabūt par 2200 eiro. Turpretim līdzvērtīgs Polo maksā dārgāk.
  • TAS KAITINA - PLĀNOŠANAS KĻŪDA. Pēc pogas nospiešanas neatveras bagāžnieka vāks, vienmēr ir vajadzīga atslēga. Fiesta salonā bieži kaut kas grab. Dīzeļi ir niķīgi, reizēm izdeg arī galvas blīve. 2002. gadā bija problēmas ar bojātām lambda zondēm.

Rezumējums

Fiesta sagādā prieku. Ne jau tāpēc, ka tā būtu izcili skaista, taču tā silda sirdi ar savu uzticamību. Un tieši tas interesē lietoto auto pircējus. Mans padoms – meklējiet 80 ZS benzīnnieku no pirmā saimnieka, koptu un ar mazu nobraukumu. Tas noteikti sagādās prieku vēl pāris turpmākos gadus. Vērtējums: 4 / 5 zvaigznēm

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+