• Šobrīd

    weather img

    Rīga +2°C Mākoņains, R/ZR vējš, 3.6 m/s

    Kā izvēlēties pareizu matrača biezumu?

    Reklāmraksts
    29. novembris, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Iegādājoties gultas matraci, lielākā daļa pircēju vispirms pievērš uzmanību tā izmēram, materiālam un cenai. Tomēr vēl viens svarīgs faktors, kas jāņem vērā, iegādājoties matraci, ir tā biezums. Pirmkārt, Jūs vēlaties gultu, kas atbilst pašreizējam dzīvesveidam un esošajai dzīves situācijai. Tāpat Jums būs nepieciešams matracis, kas ir piemērots Jūsu ķermeņa tipam.

    Labi matrači un spilveni ir neatņemama ikviena cilvēka laba miega kvalitātes atslēga. Daudzus cilvēkus saista doma, jo biezāks matracis, jo lielāks komforts. Taču ne vienmēt tas tā ir. Aplūkosim, kāpēc matrača biezumam ir nozīme, bieza matrača plusi un mīnusi, kā arī sniegsim dažus padomus, kā pareizi iegādāties matraci, kas radīts Jums.

    Kāpēc matrača biezumam ir nozīme?

    Lielākā daļa pircēju izvēlas matraci, pamatojoties uz tā izmēriem, materiālu un pašu konstrukciju. Tomēr mēs mēdzam aizmirst par matrača biezumu, kas ir tik pat svarīgs faktors, pieņemot lēmumu par iegādi.

    Mūsdienās var iegādāties matračus ar biezumu vidēji no 4 – 25 cm. Matrači ar stingrāku reljefu labāk atbalsta mugurkaulu, savukārt matrači ar mīkstāku reljefu labāk atbrīvo ķermeņa spiediena punktus. Runājot par komfortu, biezāki matrači ne vienmēr ir labāki, viss ir atkarīgs no Jūsu miega stāvokļa,  ķermeņa tipa un personīgajām vajadzībām. Matrača biezums ir svarīgs, jo tas ir tieši saistīts ar Jums nepieciešamo atbalstu. Piemēram, cilvēkiem ar lielāku svaru ir vajadzīgi biezāki matrači.

    Kādi ir bieza matrača plusi un mīnusi?

    Neesat pārliecināts, vai biezs matracis ir piemērots tieši Jums? Lūk, daži plusi un mīnusi, kas palīdzēs izlemt, kāds matrača biezums ir vispiemērotākais.

    Bieza matrača plusi

    • Biezi matrači ir lieliski piemēroti cilvēkiem ar lielāku svaru, jo slāņu biezums spēj nodrošināt atbalstu pie lielām ķermeņa slodzēm, vienlaikus piedāvājot pietiekamu atbalstu.
    • Biezākiem matračiem ir ilgāks kalpošanas laiks nekā plāniem, jo tie tik ātri “neizguļas”.

    Bieza matrača mīnusi

    • Biezi matrači ir daudz smagāki. Kādreiz būs nepieciešams tīrīt vietu zem gultas platformas vai kāda iemesla dēļ pārvietot matraci, Jums noteikti būs nepieciešama otra cilvēka palīdzība, jo tos ir grūtāk pārvietot.
    • Biezi matrači apgrūtinās iekāpšanu un izkāpšanu no gultas. Tā kā cilvēkiem ar kustību traucējumiem ir grūti izkāpt no gultas, biezi matrači nav ieteicami.

    Kādi ir plāna matrača plusi un mīnusi?

    Varētu šķist, ka plānie matrači nav ērti, tomēr arī plāniem matračiem ir savi plusi un mīnusi.

    Plāna matrača plusi

    • Plāni matrači ir lētāki.
    • Plānu matraci vai virsmatraci var izmantot uz vecākiem gultas rāmjiem un pamatiem, kas var neizturēt bieza matrača svaru. Ja vien neplānojat nomainīt veco gultas rāmi, plāns matracis ir labs ieguldījums.

    Plāna matrača trūkumi

    • Īsāks kalpošanas laiks. Pārāk plāni matrači reti iztur desmit gadus.
    • Ja guļat vienā gultā ar citu personu, plāns matracis var ilgstoši neizturēt divu cilvēku svaru. Patiesībā ir diezgan iespējams, ka matracis diezgan ātri sāks iegrimt.

    Kā izvēlēties ideālu matrača biezumu?

    Joprojām neesat pārliecināts, kādu matraci iegādāties? Lūk, dažas lietas, kas jāņem vērā.

    • Ķermeņa izmērs

    Jūsu ķermeņa izmēram ir liela nozīme, izvēloties ideālo matrača biezumu. Tiem, kas sver vairāk nekā 250 kg (svars kopā, ja guļat 2 cilvēki gultā), ir nepieciešami biezāki matrači, kas nodrošina pietiekamu svara atbalstu, nezaudējot komfortu vai izturību. Tiem, kas sver mazāk kā 250 kg, būs ērti ārī uz plānāka matrača.

    • Vecums

    Jūsu vecums, visticamāk, ietekmēs matrača biezumu, jo, pieaugot, Jums jāizvēlas augstākas gultas. Matrača biezumam jābūt proporcionālam Jūsu augumam, lai, iekāpjot gultā un izkāpjot no tās, Jūs nepārpūlētos. Pareiza augstuma matracis nodrošina maksimālu komfortu.

    • Miega poza

    Dažādām miega pozām ir nepieciešams dažāda biezuma matracis. Lūk, kāds ir labākais matrača biezums, ņemot vērā miega stāvokli.

    Muguras pozai ir ieteicams stingrs, 12 – 16 cm biezs, putu matracis.

    Sānu pozai ir piemērots mīksts, 12 – 16 cm biezs, mīksts hibrīda matracis.

    Vēdera pozai savukārt piemērotāks būs vidēji stingrs, 20 cm un vairāk biezs, atsperu matracis.

    • Veselības stāvoklis

    Cilvēkiem ar veselības traucējumiem būs ērtāk uz plānāka matrača, jo tad ir vieglāk iekāpt un izkāpt no gultas. Cilvēkiem ar locītavu sāpēm bieži vien ir nepieciešami mīkstāki un biezāki matrači, lai pienācīgi amortizētu gurnus, kaklu un locītavas. Ja ciešat no šādām slimībām (Fibromialģija, Artrīts, gūžas un plecu sāpes), vislabāk izvēlēties plānāku un mīkstāku matraci.

    • Izturība

    Ir izplatīts uzskats, ka biezāki matrači parasti kalpo ilgāk nekā 10 gadus. Paredzams, ka matrači, īpaši ar blīvāku pamatnes slāni, kas ir vairāk nekā 10 cm biezi, kalpos aptuveni 12 gadus. Tomēr arī izmantotie materiāli ietekmē virsmas izturību. Pirms iegādājaties matraci, pārliecinieties, ka tas ir kvalitatīvs un izgatavots no izturīgiem materiāliem. 

    • Istabas izmēra ierobežojumi

    Matrača biezums ietekmē visu telpas atmosfēru. Plāni matrači uz zemiem gultas rāmjiem piešķir telpai lielāku atvērtību. Īsas gultas labi iederas istabas minimālisma interjerā. Savukārt, ja Jums ir augsti griesti, ideāli piemērota būs augsta gulta – biezs matracis.

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    Auto

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+