Mercedes-Benz Viano
Vitorijas rūpnīcā Ziemeļspānijā 1996. gadā uzsāka Vito modeļa ražošanu. Piešķirot Vito praktiskumam šķipsniņu luksusa, 2004. tika radīts greznāks modelis, kas mantoja Itālijas pilsētiņas Viano nosaukumu. Sešus gadus pēc tā ražošanas auto piedzīvoja savu pirmo atjauninājumu. Feislifts ieguva uzlabotus dzinējus, aizstājot vecos 3,2 un 3,7 litru benzīna agregātus, kā arī 115 un 150 ZS 2,2 CDI dīzeļdzinējus attiecīgi nomainīja 136 un 163 ZS agregāti, bet 3,0 CDI atvadījās no 204 ZS versijas. Tika atrisinātas arī dažādas sākotnējā modeļa likstas, piemēram, problēmas ar pārmērīgu riepu nodilumu.
Tas ieguva jaunu vizuālo tēlu, jauna dizaina sānu spoguļus un optiku, kā arī uzlabojumus interjerā. Viano ir pieejams trīs virsbūves garumos (Extra-Long versijas gadījumā sasniedzot 4610 litru maksimālo bagāžas telpu) un ar sešām līdz astoņām sēdvietām. Sēdekļus diemžēl nav iespējams ielocīt grīdā, un to izņemšana ir visai smags pasākums gan tiešā, gan pārnestā nozīmē.
Citi lasa
Līdzīgi kā citiem klases pārstāvjiem, benzīna dzinēji zem Viano pārsega nav bieži sastopami. Vienīgais ir 3,5 litru agregāts, kas nereti jau ir papildināts ar gāzes iekārtu, jo tā degvielas patēriņš ir grūti savienojams ar racionālu izmantošanu. Visbiežāk sastopamais dzinējs ir 2,2 CDI, kas savu popularitāti iekarojis arī citos Mercedes-Benz modeļos un pieejams ar sešpakāpju mehānisko vai piecpakāpju automātisko transmisiju. Lai arī to nevarētu nosaukt par klusu, tas uzticēto darbu pilda pēc labākās sirdsapziņas – 163 ZS un 360 Nm ir pietiekami ikdienas maršrutam.
Otra alternatīva ir 3,0 litru CDI dīzeļdzinējs ar 224 ZS jaudu. Tas pieejams tikai ar AT, un, patērējot praktiski tikpat daudz degvielas kā tilpumā mazākais brālis, tas būs veiklāks. Divu sekunžu starpība ieskrējienā līdz 100 km/h nebūs vērā ņemams arguments, bet tā papildu muskuļi – 440 Nm griezes moments – lieti noderēs gadījumā, kad pilnā sastāvā ar bagāžu dosities meklēt Viano dzimtās mājas.
Lielākoties Viano ir klasiskā aizmugures piedziņa, kas daļā potenciālo pircēju rada šaubas par tā caurgājamības spējām un stabilitāti sliktos ceļa apstākļos, tādējādi izdarot izvēli par labu kādam priekšpiedziņas konkurentam, piemēram, VW Multivan. Labas riepas un dažādas elektroniskās sistēmas šīs bažas varētu kliedēt, tomēr Mercedes-Benz azotē ir stiprāks trumpis prasīgiem pircējiem.
Lai arī mazāk izplatīti, tomēr lietoto auto tirgū ir iespējams atrast arī eksemplārus ar pilnpiedziņas sistēmu.
Šos modeļus rotā ne vien 4Matic uzraksts uz bagāžnieka vāka, bet arī to klīrenss ir augstāks. Ja raugāmies uz modeļiem, kas ražoti no 2011. gada, tad Latvijas tirgū Viano ir mazāk pārstāvēts nekā tiešais konkurents VW Multivan. Fakts, ka tautas buss ir populārāks par trīsstaru mikroautobusu, neizbrīna, tomēr cenu spektrs gan liek saraukt pieres abu filozofiju piekritējiem. Viano var iegādāties aptuveni no 26 500 eiro, atkarībā no komplektācijas un dzinēja summa var pārsniegt pat 50 000 eiro. Turpat līdzās atrodas arī Multivan, kas retāk var lepoties ar tik bagātīgu aprīkojumu nekā spāņu līdzgaitnieks.
Testa brauciens
- Mūsu testa auto
Pirmā reģistrācija veikta 2011. gada jūnijā, 72 000 km nobraukums, par kura patiesumu norāda arī pilna servisa vēsture. Ambiente aprīkojuma paketē ietilpst ādas salona apdare, R17 vieglmetāla diski, bi-xenona optika, apsildāmie sēdekļi.
- Mūsu iespaidi par braucienu
2355 kg pašmasa ievieš zināmas korekcijas gan gaitas īpašībās, gan dinamikas rādītājos. Virsbūves svārstības līkumos un sīki trokšņi no salona, braucot bez pasažieriem, liek saausīties, toties augstā sēdpozīcija ļaus ērti pārskatīt ceļu, bet mazais apgriešanās rādiuss palīdzēs manevrēt. Piecpakāpju AT nevilcinās ar pārnesumu maiņu un nerodas nepieciešamība pēc mehāniskās kārbas, lai pasteidzinātu ietilpīgo Viano apdzīšanas manevra laikā.
- Mūsu viedoklis
Viano lieliski prot apvienot praktisko ar noderīgo, un šķietami garlaicīgo pārvadāšanas procesu padara par patīkamu piedzīvojumu. Tas ļaus pārvadāt luksusa komfortā līdz pat septiņiem pasažieriem un neliks justies kā maršruta taksometra vadītājam. Diemžēl jāmaksā par to ir daudz ne vien iegādes brīdī, bet arī ekspluatācijas laikā. Pirms iegādes ir kārtīgi jāpārdomā, vai tiešām visu salona platību un sēdvietu skaitu spēsit lietderīgi izmantot.
Tas mūs nokaitināja
Ja aplūkojam Viano uz pacēlāja, tad paralēli klasiskajiem balstiekārtas mezgliem jāpievērš uzmanība arī kardāna karājošajam gultnim, kas ir viens no vājajiem posmiem. Konkrētais eksemplārs aizmugurē aprīkots ar pneimatisko balstiekārtu, kas pie lielāka nobraukuma var radīt problēmas. Par to liecinās palielinātās aizmugures svārstības pat uz šķietami līdzena seguma.
Pirms iegādes noteikti jāpārliecinās, vai nolūkotajam auto ir novērsti visi ražotāja atsaukumi. Kopš Viano ražošanas uzsākšanas to ir vairāk nekā desmit. Tas gan vairāk attiecināms uz modeli pirms feislifta, tas ieguvis atsaukumus saistībā ar degvielas noplūdi, gaisa drošības spilvenu neatvēršanos, eļļas noplūdēm un citiem ražotāja defektiem.
Iespaids
Mercedes-Benz dīzeļdzinēji lielākoties ir uzskatāmi par izturīgiem, un, ja pareizi veiksit apkopi, tie problēmas nesagādās.
Rezumējums
Viano ir lieliski piemērots uzņēmumiem, kas nodarbojas ar pasažieru pārvadāšanu garās distancēs. Ģimenēm šāda greznība izmaksās dārgi, un tā piedāvātais plašums ikdienā ir grūti lietojams.