Pirmās paaudzes C-HR ir viens no drosmīgākajiem krosoveriem, kādu šis segments redzējis. Nedaudz kosmiskajam dizainam pievienojot Toyota uzticamības reputāciju, C-HR bija visas iespējas kļūt par veiksmīgu produktu, līdzīgi kā tas izdevies pilnpiedziņas radiniekiem. Rezultāts bija pārliecinošs – pirmajā gadā Eiropā tika pārdoti 120 000 krosovera vienību, bet līdz šim brīdim jau vairāk nekā 400 000 pircēju savā īpašumā ieguvuši šo japāņu auto.
Tagad pienācis laiks feislifta versijai. Toyota sava mazā krosovera modernizācijā izmantojis klasisko recepti – nedaudz uzfrišināts eksterjers, dažas izmaiņas salonā un jaunievedumi arī tehniskajā arsenālā. Šoreiz tieši pēdējais no nosauktajiem faktoriem dos C-HR papildu grūdienu, lai neatpaliktu no konkurentiem. Ja ņem vērā, ka 8 no 10 C-HR pircējiem izvēlās tieši hibrīda versiju, tad nav pārsteigums, ka japāņu zīmols lielāko uzmanību veltījis tieši šai sadaļai.
Dizains
Dizaina pamatā vēl joprojām saglabātas sākotnējā C-HR galvenās iezīmes. Modernizētajam krosoveram ir jauna dizaina bamperi un LED lukturi (ar ietvertām dienasgaismām un virzienrādītājiem), jauns vieglmetāla disku dizains un miglas lukturi, kas no bampera apakšējās daļas tagad uzceļojuši krietni tuvāk pamatlukturiem. Iespējams, ka miglas lukturu novietojums un vertikālās gaisa atveres priekšējā bamperī ir pamanāmākās izmaiņas, lai no priekšas atšķirtu abas C-HR versijas. Krosovera aizmugures tēlā ievērojamākā izmaiņa ir jaunie lukturi, kurus vizuāli savieno neliels bagāžniekā iestrādāts spoileris.
Citi lasa
“Atrodi atšķirības” spēle turpinās arī interjerā. No salona pazudis digitālais pulkstenis, kas jau tolaik mums šķita novecojis. Salīdzinot ar iepriekš testēto C-HR, šeit redzama jauna multimediju sistēma ar fiziskiem slēdžiem gar 8 collu displeja malām. Prātīgs lēmums, ja ņem vērā, ka sākotnējā C-HR izklaides un informācijas ekrāna skārienpogas strādāja ar aizturi.
Modernizētajā versijā situācija kļuvusi labāka. Funkciju klāstam pievienots Apple CarPlay un Android Auto, savukārt navigācijas atjauninājumus iespējams iegūt attālināti. Pāreja no vienas izvēlnes uz otru izveidota plūdenāka, taču uz vāciešu kvalitātes standartiem digitalizācijas jomā vēl pāragri cerēt.
Runājot par salonā sēdošo komfortu, aizmugurējiem pasažieriem vēl joprojām būs jāsamierinās ar augsto logu līniju. Interjera kopējā kvalitāte ir klases standartiem atbilstošā. Varētu pat teikt, ka šeit viss ir nostrādāts augstā līmenī, tomēr Toyota galvenais trumpis slēpjas zem motora pārsega.
Hibrīds
Modernizētais C-HR piedāvā trīs dzinēju izvēles. Tas saglabājis līdzšinējo 1,2 litru benzīna turbomotoru (116 ZS) un 1,8 litru hibrīdu (122 ZS), klāstam pievienojot jauno 2,0 litru hibrīdu, ar ko aprīkots arī mūsu testa auto. Izmēģinot sākotnējo C-HR, 1,8 l hibrīda nepārliecinošais sniegums lika dot priekšroku benzīna agregātam, taču jaunā krosovera 2,0 l motors atgriež ticību hibrīdu spēkā.
2,0 l hibrīdu (184 ZS) izmēģinājām jau pērnajā vasarā, braucot ar Corolla Touring Sports. Būdams dinamiskāks, atsaucīgāks, klusāks un gandrīz tik pat ekonomiskāks kā 1,8 litru hibrīds, japāņu universālī tas demonstrēja lielisku sniegumu. Jaunais agregāts izmanto divus elektromotorus. Viens uzkrāj enerģiju bremzēšanas procesā, otrs darbina automašīnu Full-EV jeb pilnībā elektriskajā režīmā.
Papildus 62 ZS par gandrīz trīs sekundēm ātrāk jūs aizgādās līdz 100 km/h nekā mazjaudīgais hibrīds. Skaitļu izteiksmē tas var nešķist nekas pārsteidzošs, bet ikdienas satiksmē to varēs just – vairāk zirgspēku un papildus 48 Nm griezes moments padara krosoveru krietni atsaucīgāku un dzīvīgāku.
Jāteic, ka hibrīds darbojas gluži kā mazs elektroauto.
Elektriskajā režīmā var braukt ne tikai pilsētas apstākļos, bet arī uz šosejas, sasniedzot pat 120 km/h. Pārslēgšanās no benzīnmotora uz elektrību ir praktiski nemanāma.
Ražotājs noteiktais degvielas patēriņš ir 5,3 l/100km patēriņu. Mūsu brauciena beigās instrumentu paneļa rādījums bija par litru lielāks. Jāņem vērā, ka lielāko distances daļu pavadījām uz šosejas, tačo elektromotoru ieguvumus labāk var just pilsētas robežās.
No dažām hibrīda īpatnībām gan neizbēgt. Līdzīgi kā 1,8 l gadījumā, arī 2,0 l hibrīds savienojumā ar e-CVT transmisiju paātrinājuma brīdī radīs palielinātu motora troksni, taču šeit tas būs mazāk dzirdams. Par to jāpateicas ne tikai motoram, bet arī kvalitatīvākai skaņas izolācijai.
Salīdzinot vienādu komplektāciju cenas, 2,0 litru hibrīds ir par aptuveni 1700 eiro dārgāks nekā 1,8 litru versija. Bāzes versijā tas nebūs pieejams, taču sākot ar Style aprīkojumu, tā cena ir no 26 600 eiro. Šī viennozīmīgi ir vērtīga investīcija.
Kas attiecas uz gaitas īpašībām, modernizētais C-HR uz ceļa jūtas pārliecinošāk. Uzlabota stūres sistēmas darbība un modificēta balstiekārta 2,0 l versijas gadījumā padarījusi C-HR gaitu patīkamāku un komfortablāku.
Plusi
- Jaunais 2,0 litru hibrīddzinējs
- Interjera kvalitāte
- Ekonomisks pilsētas apstākļos
Mīnusi
- Visai novecojusi multimediju sistēma
- Konkurenti būs praktiskāki
Rezumējums
Modernizācija godam paveikta – tas ir labāks kā iepriekš! Jaunais 2,0 litru hibrīds ar vēl lielāku spēku atgriež C-HR mūsdienās tik populārajā hibrīdu spēlē.