• Šobrīd

    weather img

    Rīga +5°C Skaidrs, Z/ZA vējš, 3.09 m/s

    UZVARI CĪŅĀ AR BLAUGZNĀM

    Iesaka uztura speciāliste: 12 veselīgi našķi skolēniem, ko meklēt Lidl

    Reklāmraksts
    19. septembris
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Neatkarīgi no tā, vai bērns mācās mājās vai ik dienu dodas uz skolu, starp ēdienreizēm gluži kā degviela labākai smadzeņu darbībai un noguruma mazināšanai nepieciešama kāda uzkoda, vislabāk no veselīgo našķu plaukta. Kā izvēlēties šos našķus un kam to uzturvērtībā pievērst uzmanību – ar ieteikumiem un atradumiem Lidl veikalos dalās uztura speciāliste Ksenija Andrijanova. Saglabājiet šo sarakstu un, kad nākamreiz dosieties uz Lidl, meklējiet šos našķus veikala plauktos!

    Liela daļa skolēnu ir ļoti aizņemti ar ārpusskolas aktivitātēm, apmeklē pulciņus un sporta nodarbības, kas dažreiz beidzas vēlu vakarā. Dienas steigā piemirstas vai neatliek laika pilnvērtīgai un sabalansētai maltītei. Kad par sevi atgādina izsalkums un enerģijas zudums, visvienkāršākais, protams, ir paķert cukurotu, ātri apstrādātu pārtiku. Bet tas nav veselīgi. Mēs aicinām vecākus atbalstīt savus bērnus un jau no rīta ielikt skolēna somā vienu vai vairākus veselīgos našķus.

    «Augošs organisms nepārtraukti prasa enerģiju, un visbiežāk aktivitātēs zaudēto spēku bērni atjauno ar cukurotu šokolādes batoniņu, bulciņu vai kartupeļu čipsiem. Bieži lietojot šādus enerģijas avotus, var veidoties ilgtermiņa sekas – liekais svars, bojāti zobi un vispārējs zems enerģijas līmenis. Šādi iegūta enerģija nav noturīga. Baltie milti un cukurs veicina tikai īstermiņa enerģijas pieplūdumu un kāri pēc nākamā našķa. Aktīviem bērniem nepieciešami kvalitatīvāki spēka avoti par tukšajiem ogļhidrātiem. Tā nu es devos uz tuvāko Lidl, kur atradu vairākas patiesi veselīgas uzkodas, kas sniegs bērnam kvalitatīvu enerģiju, – saliktos ogļhidrātus, pilnvērtīgas olbaltumvielas, veselīgas taukskābes un šķiedrvielas,» saka uztura speciāliste Ksenija Andrijanova.

    Veselīgas uzkodas ikvienam!  

    1. Alesto riekstu un rozīņu maisījums (komplektā 5 paciņas pa 40 gramiem)

    Riekstu un rozīņu maisījums ir viena no enerģijas bagātākajām uzkodām. Ērti paņemt līdzi, un tajā ir vairākas izcilas vielas. Pirmkārt, vērtīgās omega 3 un omega 6 taukskābes, kas pilda nozīmīgas funkcijas mūsu ķermenī, tostarp kognitīvo jeb izziņas procesu nodrošināšanai. Šāda uzkoda veicina ātrāku domāšanu un jaunu zināšanu apguvi. Otrkārt, rozīnes ir vitamīnu un minerālvielu krātuve. Tajās atradīsi kāliju, dzelzi, varu, mangānu, fosforu un nedaudz kalcija. Maisījumam ir pievienoti mazi šokolādes gabaliņi – kam gan negaršo šokolāde? Šokolāde ir arī lielisks antioksidantu avots – tās ir vielas, kas pasargā mūsu organisma šūnas no vides nelabvēlīgās ietekmes.

    2. Alesto augļu batoniņi bez cukura (5 batoniņi pa 30 gramiem)

    Šie augļu batoniņi ir īsts atradums! Tiem nav pievienots baltais cukurs, saldumu veido tikai augļu cukuri. Batoniņš ir pagatavots no žāvētām datelēm, rozīnēm, plūmēm, āboliem, vīģēm, aprikozēm, banāniem un citrona sulas. Augļu sagatavošanas procesā ir saglabāti visi vitamīni un minerālvielas, atdalot no tiem tikai ūdeni. Tieši atdalītā ūdens dēļ žāvēti augļi ir mazāki. Apēst trīs žāvētas aprikozes ir daudz vieglāk un ātrāk nekā trīs svaigas, bet vērtīgo vielu daudzums tajās ir līdzīgs. Šādas aprikozes satur daudz redzei tik svarīgā A vitamīna. Skolēniem, kas pavada daudz laika pie ekrāniem, šim vitamīnam jāpievērš īpaša uzmanība. Visi šīs sērijas batoniņi būs arī antioksidantu avoti.

    3. J. D. Gross tumšā šokolāde, 85% (125 g)

    Veselīgi rieksti un žāvēti augļi ir izcila uzkoda, tomēr nepārspēta ir un paliek šokolāde. Visveselīgākā izvēle tomēr būs tumšā šokolāde – tāda, kurā kakao saturs ir vismaz 70%. Jo vairāk, jo veselīgāk! Tādā šokolādē ir mazāk cukura un ļoti daudz antioksidantu – katehīni, antocianidīni un proantocianidīni. 100 gramos tumšās šokolādes ir tikai 12,9 grami cukura, kas šai produktu kategorijai ir ļoti maz. Dienā ieteicamais daudzums – 20 gramu.

    4. BIO auzu miltu maizīte un Pilos Classic kausētais siers (24 gabaliņi)

    Pirms treniņa vai pulciņa ieteicams apēst kaut ko sātīgāku par vienkāršu uzkodu. Kvalitatīva maizes rika ar sieru ir lieliska saldās vai sāļās bulciņas alternatīva. Siers ir bagātīgs kalcija avots, kas īpaši nepieciešams augošā organisma kauliem. Tieši siers, nevis piens, kā ierasts domāt, satur visvairāk kalcija. Sierā ir daudz olbaltumvielu, kas sniedz ilgstošu un noturīgu sāta sajūtu. Līdzi gan labāk ņemt kausēto sieru, kur katrs gabals ir savā iepakojumā, jo šāda siera konsistence ir mazāk jutīga pret temperatūras svārstībām. Pateicoties augstam šķiedrvielu saturam, pilngraudu maizīte pretēji baltmaizei sniegs noturīgāku enerģiju.

    5. Agrovita Fruttimuss augļu muss ar čijas sēklām (100 g)

    Veselīgs augļu muss ļoti ērtā un parocīgā iepakojumā. Tā sastāvā ir ābolu biezenis ar čijas sēklām, ananasiem un granātāboliem. Nav saldināts, satur tikai dabīgus cukurus – tas ir svarīgi, jo daudziem šādiem produktiem var būt rūpnieciski pievienots cukurs. Sniegs enerģiju un vitamīnu devu, turklāt čijas sēklas ir arī olbaltumvielu un šķiedrvielu avots. Šāds muss bez čijas sēklu klātbūtnes nebūtu tik sabalansēts. Labi noderēs, lai atgūtu spēkus pēc sporta stundām.

    6. BIO mazie burkāni, gatavi lietošanai (200 g)

    Veselīga uztura sastāvā ir dārzeņi. Cilvēki, kas uzturā lieto daudz dārzeņu, mazāk slimo ar onkoloģiskajām kaitēm un dzīvo ilgāku mūžu – pētnieki par to ir pārliecinājušies. Mazie burkāni ir parocīgi līdzņemšanai. Maza paciņa, ko vienkārši ielikt somā. Burkānos ir augsts A un K vitamīna daudzums, tajos ir daudz minerālvielu un šķiedrvielu. Burkāni var pat palīdzēt pusaudžiem uzlabot problemātiskas ādas stāvokli.

    7. Tastino rudzu čipsi ar ķiplokiem (150 g)

    Šiem rudzu čipsiem ir pārsteidzoši labs sastāvs! No E vielām tajos atrodama tikai dabīgā citronskābe. Šo produktu vērtīgu padara rudzu milti. Tie satur B grupas vitamīnus un šķiedrvielas, kas darbojas kā zarnu trakta skrubis – palīdz izvadīt no organisma toksīnus un citas liekās vielas.

    8. Castello plānās kukurūzas galetes (35 g)

    Ļoti viegla un patīkami kraukšķīga uzkoda – lieliska alternatīva kartupeļu čipsiem. Satur maz sāls. Sastāvā ir rupja maluma kukurūzas milti, tātad ar šo produktu uzņemsim arī šķiedrvielas. Šajā paciņā ir vien 133 kilokalorijas – uzkoda labi noderēs, kad uznāk emocionāla vēlme našķoties no stresa vai garlaicības, bet šādi uzņemt daudz kaloriju nav ieteicams.

     

    9. Pilos BIO augļu jogurts (150 g)

    Jogurts ir piena produkts. Tā sastāvā ir kalcijs, fosfors, olbaltumvielas un pienskābās baktērijas, kas labvēlīgi ietekmē zarnu mikrofloru. Vislabāk lietot balto skābo jogurtu bez piedevām. Lielākā daļa krāsaino jogurtu ar augļu garšām satur daudz cukura un pārtikas piedevas. Taču arī šajā kategorijā var atrast produktus ar labu sastāvu. Šis produkts mani uzrunāja ar to, ka tajā ir samērā maz cukura, bet ir īstas zemenes, savukārt rozā krāsa ir panākta, pievienojot biešu pulveri. Jogurti ieteicami tiem, kas slimo ar populāru stresa izraisītu kaiti – kairinātu zarnu sindromu.

    10. Alesto RAW batoniņš (50 g)

    Jābūt uzmanīgam, izvēloties batoniņus. Parasti tajos ir ārkārtīgi daudz cukura. Šajā gan cukurs nav pievienots, sātīgā un bagātīgā garša ir no kakao un kakao pupiņām. Novērtējiet šo lakonisko sastāvu: 73% dateles, 18% kakao pupiņas, 9% kakao. Viss! Produktā ir daudz tauku (aptuveni 6 grami), jo saturā ir kakao pupiņas. Taču šie tauki ir vērtīgi, nodrošinās skolēnam kārtīgu sāta sajūtu un spēka pieplūdumu starp maltītēm.

    11. Alesto ābolu čipsi (40 g)

    Vēl viena laba alternatīva čipsiem. Āboli ir kaltēti, un to ražošanā netiek izmantota eļļa vai sviests. Gatavošanas procesā nav pievienoti papildu cukuri – viss saldums ir no paša ābola. Šāda uzkoda būs bagāta ar pektīniem, kas veicina zarnu trakta darbību, labas mikrofloras augšanu un palīdz normalizēt holesterīna līmeni asinīs. Pētījumi liecina, ka cilvēkiem, kas uzturā regulāri lieto ābolus, ir veselāka sirds un asinsvadu sistēma.

    12. Lupilu BIO augļu batoniņš (25 g)

    Šis produkts ir paredzēts pavisam maziem bērniņiem, bet kurš var liegt to lietot visu vecumu cilvēkiem? Visi batoniņa cukuri ir dabīgi – no žāvētiem augļiem un ābolu, bumbieru, aroniju un vīnogu sulas koncentrāta. Šāds batoniņš pretstatā šokolādes batoniņam būs vitamīnu un minerālvielu avots. Sastāvā īpaši vēlos izcelt aronijas, jo tajās ir ļoti daudz C vitamīna, tās satur antioksidantus – antocianīnus, kas redzami pat ar neapbruņotu aci, jo veido aronijas ogas violeto krāsu.

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    Auto

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+