• Kad auto pielāgojas tavai dzīvei, nevis otrādi

    Reklāmraksts
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    26. jūnijs
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Artūrs Martinovs
    Viens no Volkswagen arsenāla spēcīgajiem stūrakmeņiem gan tiešā, gan pārnestā nozīmē ir plašais komercauto klāsts. Īpašā testu dienā, kas līdzinājās dzimšanas dienas ballītei, mums bija iespēja izbraukt gan ar modeļiem, kas gādā naudu, gan ar tiem, kas sniedz atpūtu pelnītajā atvaļinājumā.

    Vispirms darbs…

    Komercauto svētkos bez klāta galda un interaktīvām prezentācijām neiztikt, taču galvenais notikums ir brīdis, kad mūsu rokās nonāk auto atslēgas. Rindā stājušies virkne aktuālo modeļu, no kuriem ļoti svarīga loma ir Transporter.

    Kopš pasaule ieraudzīja ikonisko pirmās paaudzes Volkswagen Transporter, jau pagājuši 75 gadi. Tolaik viens automobilis derēja visām vajadzībām, tagad tā sauktā Bulli ģimene apguvusi vairākus talantus, mērķtiecīgi izdabājot dažādu mērķauditoriju vēlmēm. Pašlaik pasaulē populārais komercauto pieejams pasažieru versijā (Caravelle, Life, Style) un uz darba vidi orientētās modifikācijās (Kombi, Panel van Plus, Panel van), bet vissmagākie uzdevumi tiek uzticēti dubultās kabīnes versijai ar kravas kasti (Double cab chassis).

    Īpaši jāizceļ tas, cik daudzpusīgi varam šeit salikt kravu, salāgot to ar pasažieru vajadzībām, izņemt sēdekļus pa vienam, ievietot instrumentus dubultajā grīdā vai izmantot salokāmās jumta sliedes. Ja nepieciešams, kravas telpā varam ievietot eiropaleti vieglāk nekā jebkad agrāk. Kas attiecas uz braukšanas ērtumu, digitālais atpakaļskata spogulis būtiski palīdz uzraudzīt situāciju aizmugurē pat tad, ja starp vadītāju un kravas nodalījumu ir siena. Pateicoties modernajai platformai, Transporter modeļus var iegādāties ar dīzeļdzinēju, uzlādējamo hibrīdu vai pilnībā elektriskajā versijā, kas spēs veikt līdz 357 km ar vienu uzlādi.

    Līdzās atrodas arī kompaktais un vienlaikus ietilpīgais Caddy, kas ir noderīgs palīgs tiem, kam nav nepieciešams lielizmēra busiņš. Pieprasītāko versiju vidū ir cenas ziņā pieejamā dīzeļdzinēja un mehāniskās transmisijas kombinācija, kas maksā nedaudz vairāk kā 32 000 eiro. Ja jūs redzētu, kā šeit var modificēt otrās rindas sēdekļus, – tāds priekšnesums bija pārsteigums pat pieredzējušiem žurnālistiem!

    Neatkarīgi no tā, kuru modeli aplūkojam, komercauto komforta un ērtību ziņā mūsdienās arvien attālinās no vārdu salikuma vienkāršs darba auto. Par piemēru varam ņemt Amarok pikapu, kas jau iepriekš mūs iznesa cauri sniega vāliem un uzveda kalna galā Igaunijas degslānekļa krātuvēs. 3,0 litru dīzeļdzinējs, 10 pakāpju automātiskā transmisija, ādas sēdekļu apdare, Matrix LED lukturi, 360 grādu kamera un Harman Kardon audiosistēma. Mēs joprojām runājam par pikapu, nevis biznesa klases limuzīnu.

    Lielais Crafter ir Volkswagen komercauto smagsvars gan pārdošanas rādītājos, šogad piegādājot jau 206 vienības Baltijas valstīs, gan izmēra ziņā. Ne velti reklāmas nolūkos uz tā sāniem uzlīmēts sauszemes lielākais zīdītājs – zilonis šeit justos ērti. Būdams C/D segmenta inovāciju līderis, vairākos parametros to raksturo cipars trīs. Tam ir trīs dažādas jaudas variācijas (103, 120 un 130 kW), trīs piedziņas tipi (priekšējā, aizmugurējā, pilnpiedziņa), trīs garumi un augstumi, vestspēja līdz pat 3,1 tonnai un 3,5 tonnu vilktspēja. Ja vēlaties, šo un citus modeļus var pārveidot pēc savām vajadzībām, piemēram, par 2,5 miljonus eiro vērtu dronu busiņu.

    Un tad atpūta…

    Komercauto vārds sevī neiemieso pārlieku lielu jautrību, taču Volkswagen paspārnē ir modeļi, par kuriem vērts pasapņot, piemēram, California kemperis. Mūsu testa maršruts veda Pierīgas tuvumā, taču ar California mēs būtu gatavi doties vairāku simtu un pat tūkstošu kilometru ceļojumā. Paceļamais jumts, zem kura varēs nostāties arī Porziņģis, pilnībā apgādāta virtuvīte, kurā pats sev varēsiet būt šefpavārs, lērums sīklietu nodalījumu, grozāmie sēdekļi, izvelkama nojumīte un citi labumi, kas sniedz brīvību mājā uz riteņiem. To var aprīkot ar četrām līdz sešām sēdvietām, iegūstot arī ērtu virsmu gulēšanai. California sākumcena ir 59 300 eiro, un tas pieejams piecās dažādās versijās: Beach, Beach Tour, Beach Camper, Coast un Ocean. Varētu teikt, ka katrs no tiem secīgi paredzēts arvien tālākiem ceļojumiem, tāpēc, jo augstāk tēmēsiet, jo vairāk saņemsiet.

    Lai arī elektriskais ID. Buzz ir pieejams arī kravas jeb cargo versijā, atļaušos šo modeli pieskaitīt pie atpūtas sadaļas. Tagad stilīgais elektroauto pieejams ne tikai pagarinātajā versijā, bet arī GTX modifikācijā, kas garantē 340 ZS jaudu un pilnpiedziņu. Šajā izpildījumā ID. Buzz paātrinās no 0 līdz 100 km/h tikai 6,4 sekundēs. Maksimālā sniedzamība kombinētajā ciklā ir atkarīga no akumulatora kapacitātes, variējot no 331 līdz 448 km pēc WLTP datiem.

    Abu iepriekšminēto modeļu īpašības zināmā mērā apvieno Multivan, ko var uzskatīt par premium pasažieru automobili. Tas pieejams arī ārēji uzlādējamā plug-in versijā, spējot ar elektrību veikt 95 km. Turpmāk salonā būs pieejamas nevis septiņas, bet astoņas sēdvietas, bet pa vidu pieejams multifunkcionāls galdiņš, ko var bīdīt turp un atpakaļ.

    Volkswagen misija komercauto segmentā ir piedāvāt modeļus, kas ļautu cilvēkiem pārvērst savas vajadzības realitātē. Plašā izvēle biznesa un atpūtas modeļos iet roku rokā ar mobilitāti, vienlaikus uzsvaru liekot uz daudzpusību. Kurš modelis ir piemērotākais tev?

    Satura mārketings

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk