Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Būtisks pavērsiens veselības aprūpes pieejamībā

    Reklāmraksts
    3. jūlijs, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Freepik
    Man vairākas dienas sāpēja sprands, un bija skaidrs, ka bez ārsta konsultācijas neiztikšu, tāpēc devos interneta dzīlēs, līdz nejauši uzgāju portālu «piearsta.lv», kas man pavēra jaunu skatu uz medicīnas pieejamību. Portālā varēju viegli, ērti un pārskatāmi atrast ārstu, kas mani varēja pieņemt jau pēc trim dienām. Lai uzzinātu ko vairāk, aicināju uz sarunu pacientu portāla «piearsta.lv» biznesa attīstības direktori Santu Zaļjalovu.

    Kas ir pacientu portāls piearsta.lv?

    Pacientu portāls piearsta.lv vienuviet apkopo dažādu veidu medicīnas pakalpojumus – ārstus un ārstniecības iestādes –, lai cilvēkam nebūtu jāzvana uz dažādām iestādēm, jāgaida ilgs laiks, kamēr kāds paceļ klausuli, un tikai tad saņem pierakstu. Izmantojot mūsu portālu, cilvēks ietaupa laiku, gaidot zvana savienojumu, turklāt pieteikties pie ārsta vai uz pakalpojumu var, sēžot ērtā dīvānā savās mājās. Viena no portāla priekšrocībām, ko pacienti ļoti novērtē, – vienā ārstniecības iestādē var redzēt vairākus konkrētās jomas speciālistus un vairākus iespējamos pieraksta laikus, ne tikai to, ko reģistrators piedāvā pa telefonu. Līdz ar to cilvēks pats var saplānot, kad un cikos pie kāda speciālista dosies. Vēl viens pluss – ārstniecības iestādes pieņem zvanus noteiktā darba laikā, bet mēs nereti visu dienu strādājam un nevaram izbrīvēt laiku zvanīšanai. Savukārt portālā pie ārsta vai uz izmeklējumu var pieteikties jebkurā sev ērtā laikā. Nav pat vajadzīgs dators – arī telefons ir gudra viedierīce un portāls ir ērti lietojams arī tajā.

    Kā zināms, ne visos Latvijas reģionos ir pieejami speciālisti vai arī cilvēkiem ilgi jāgaida, kad reizi mēnesī atbrauc neirologs vai dermatologs no Rīgas. Izmantojot mūsu portālu, cilvēks var pieteikties pie ārsta citā pilsētā un varbūt jau nākamajā dienā apmeklēt neirologu citā ārstniecības iestādē. Ir speciālisti, kas stingri strādā tikai ar savā praksē reģistrētiem cilvēkiem, tad tas ir norādīts aprakstā. Tāpat tiek norādīts, ar kādu vecuma grupu vai kādām slimībām ārsts strādā.

    Portālā ar krāsām ir sadalīti pieraksta laiki: zaļā krāsā ir valsts apmaksāti, bet zilā – maksas pakalpojumi, tāpēc uzreiz var saprast, vai izvēlētajā iestādē ir pieejami valsts apmaksāti pakalpojumi vai jāmeklē cita alternatīva. Portālā var ievadīt arī savas apdrošināšanas kompānijas nosaukumu un pārliecināties, vai kompānija sadarbojas ar konkrēto ārstniecības iestādi un apmaksā konkrēto pakalpojumu.

    «piearsta.lv» biznesa attīstības direktore Santa Zaļjalova, foto Lauma Kalniņa

    Ko mēs piedāvājam?

    • Vairāk nekā 1400 veselības aprūpes speciālistu: ģimenes ārstus, ginekologus, endokrinologus, kardiologus, neirologus un citus speciālistus. Arī fizioterapeitus un citas veselības aprūpes personas, kas nav ārsti, bet sniedz savai kvalifikācijai atbilstošus medicīnas pakalpojumus.
    • Vairāk nekā 250 dažādu medicīnas pakalpojumu un dažādu izmeklējumu, tajā skaitā mamogrāfiju, ultrasonogrāfiju, atsevišķi izdalīta ir krūšu vai olnīcu sonogrāfija, magnētisko rezonansi, laboratorijas izmeklējumus un vēl daudz ko citu.
    • Vairāk nekā 360 ambulatoro ārstniecības iestāžu un ārstu prakšu dažādās Latvijas pilsētās, arī Veselības centru 4 un Veselības centru apvienību, Rīgas 1. slimnīcu, Ogres rajona slimnīcu, Ziemeļkurzemes reģionālo slimnīcu un daudzas citas.
    • Portālā ir 200 000 reģistrētu lietotāju ar 115 000 e-pierakstu gadā.

    Vai varu saņemt arī attālinātu konsultāciju?

    Protams! Turklāt tās kļūst arvien populārākas un tās izmanto arvien vairāk cilvēku. Nereti mazpilsētās strādā tikai ģimenes ārsts, bet šaurākas specializācijas ārsti nav brīvi pieejami, sevišķi brīvdienās. Ja cilvēkam pēkšņi uzmetas nātrene vai parādās kāds ādas veidojums, viņš ir neziņā – braukt uz traumpunktu vai darīt ko citu, varbūt veidojums ir sīkums un pietiek, ja ārsts pasaka, kādu ziedi uzsmērēt. Portāla pluss ir tas, ka, pierakstoties attālinātajai konsultācijai, kas pieejamas arī brīvdienās, iespējams pievienot fotoattēlus, rakstīt ziņu un videokonsultācijas laikā arī parādīt, kas uz rokas uzmeties. Iespējams, ārsts ieteiks doties uz klātienes konsultāciju, bet cilvēks vismaz uzzinās, ko viņam darīt tuvākās trīs dienas, līdz ārsts varēs pieņemt klātienē.

    Mūsu partneris Digital Clinic piedāvā papildu servisu – ģimenes ārsti un internisti dažu stundu laikā, arī brīvdienās un svētku dienās, sniedz attālinātās konsultācijas pēc pieprasījuma. Brīnišķīgi ir arī tas, ka sazināties un konsultēties ar ārstu Rīgā var kopā ar savu ģimenes ārstu vai feldšeri. Starp citu, ir diskrētie jautājumi, par kuriem mums parasti ir neērti runāt: sievietēm tā ir ginekoloģijas tēma, vīriešiem – uroloģija. Tad attālinātā konsultācijā pastāstīt par savām raizēm ir vienkāršāk un drošāk, jo cilvēks tomēr atrodas savā mājā, savā telpā. Ja nepieciešams, viņš aizsūta fotoattēlu, arī analīžu izrakstu, kas ir būtisks arī citos gadījumos, izmeklējumu aprakstus. Tad ārstam ir pietiekami daudz informācijas, lai pieņemtu profesionālu lēmumu.

    Vai jāpievieno arī ģimenes ārsta nosūtījums?

    Kā jau minēju, portālā zaļā krāsā ir izdalīti valsts apmaksātie pieraksti. Ja cilvēks izvēlas valsts apmaksātu pakalpojumu, noteikti vajadzīgs nosūtījums, taču tas nav jāpievieno pierakstoties, bet jāuzrāda klātienē. Ir pakalpojumi, kam pietiek ar ģimenes ārsta nosūtījumu, un ir komplicētāki izmeklējumi, kam nepieciešams ārsta speciālista nosūtījums. Piemēram, ģimenes ārsts var nosūtīt uz ultrasonogrāfiju, bet nevar nosūtīt uz magnētisko rezonansi – tam nepieciešams ķirurga, neirologa, traumatologa nosūtījums. Izcili, ja aprakstā pēc iespējas detalizētāk uzraksta, kāda veselības problēma cilvēku uztrauc. Piesakoties attālinātajai konsultācijai, vēlams pievienot analīžu vai izmeklējumu rezultātus. Dažkārt ārstu nosūtījumi mēdz būt elektroniski, un tad ārsts to redzēs sistēmā.

    Vai portālā ir jāreģistrējas?

    Jā, portālā ir jāreģistrējas un jāizveido savs profils. Pie ārsta var reģistrēt arī savus bērnus, vecākus un vecvecākus, jo iespējams izveidot apakškontus un pierakstīt pie ārsta arī viņus. Tāpat mēs aicinām izmantot digitālās autentifikācijas iespējas: Smart-ID vai divu faktoru autentifikāciju (2FA). Daudzi arī izmanto iespēju atsūtīt mums e-pastu – ja cilvēks uzreiz steigā neatrod speciālistu, viņš, izmantojot saziņas formu, var mums uzrakstīt, ka viņam nepieciešama kāda speciālista konsultācija. Arī tad, ja visi pieraksta laiki ir aizņemti, droši var mums rakstīt, mēs palīdzēsim noskaidrot citu, tuvāko pieraksta laiku. Mums ir brīnišķīgas tehniskā atbalsta meitenes, kuras palīdzēs arī tad, ja radušies tehniski jautājumi.

    Ņem vērā!

    Ja parādās pēkšņas, asas sāpes vēderā, galvā vai krūtīs, asiņošana, ir grieztas brūces, traumas, samaņas zudums, ģeneralizēti krampji, jāzvana Ģimenes ārstu konsultatīvajam tālrunim vai neatliekamajai medicīniskajai palīdzībai.

    Shutterstock

    Mana pieredze

    Ģimenes ārsts ANDRIS BAUMANIS e-pieraksta sistēmu savā praksē izmanto jau trīs gadus:  

    «Agri vai vēlu šis portāls būs ikdienišķa nepieciešamība ārstniecības iestādēm, kuras strādā līgumattiecībās ar Nacionālo veselības dienestu. Kāpēc? Pirmais ir ekonomiskais apsvērums – pierakstīties pie ārsta var digitāli un nodokļu maksātājiem nav jāmaksā darbiniekam. Otrs – sabiedrībā ir liela interese atrast veidu, kā pierakstīties pie speciālista vai uz izmeklējumu, izmantojot digitālos rīkus, lieki nesēžot pie telefona un atrisinot šo jautājumu dažu minūšu laikā.

    Manā praksē ir reģistrēti 2000 pacientu, un, kad ieviesu šo pakalpojumu, domāju, ka pamatā to izmantos jaunākā paaudze un cilvēki apmēram līdz 60 gadiem. Dzīve pierādīja, ka šo sistēmu ļoti labi izmanto arī seniori 60+. Mazbērni vai bērni pirmajā reizē viņiem parāda, kā to izmantot, un pēc tam viņi bez problēmām to māk izdarīt paši. Tas nozīmē, ka šobrīd vairāk nekā 50% prakses pacientu ārsta apmeklējumam pierakstās digitāli, nezvanot māsiņai un netērējot savu un prakses laiku. Tas ir liels ieguvums gan mums, gan pacientiem.»

    Paciente INGA DUKA:

    «Ļoti ērta sistēma. Var netērēt laiku un ātri atrast visus pieejamos speciālistus gan uz valsts apmaksātām vietām, gan par maksu. Iepriekš bija nepieciešams ilgs laiks, lai vispār saprastu, kura medicīnas iestāde piedāvā konkrētos pakalpojumus, un vēl ilgāk, lai sazvanītu un veiktu konkrēto pierakstu. Ļoti priecājos par šādu portālu.»

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē