3 video ar padomiem, ka palīdzēt sev mazināt nomāktību, trauksmi vai paniku

Psiholoģija
Santa.lv
Santa.lv
12. oktobris
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Shutterstock
Nomāktība, trauksme un panikas lēkmes ir vieni no biežāk piedzīvotajiem psihiskās veselības sarežģījumiem, kas var būtiski pasliktināt dzīves kvalitāti un savstarpējās attiecības, kā arī negatīvi ietekmēt spēju strādāt un mācīties.

Kopā ar Latvijā atzītiem terapijas un psihiatrijas speciālistiem Veselības ministrija ir izveidojusi trīs video stāstus, kas iepazīstina ar konkrētām pašpalīdzības tehnikām nomāktības, trauksmes vai panikas mazināšanai. Video viegli uztveramā un saprotamā veidā pastāstīts, kā sarežģījumi rodas un kā cilvēks var palīdzēt sev tos mazināt. 

Izveidotajos video speciālisti iepazīstina ar  vairākiem kognitīvi biheiviorālajā terapijā (KBT) pielietotiem paņēmieniem, kas sevi pierādījuši kā efektīvas metodes, ikdienā sadzīvojot ar konkrētajiem psihiskās veselības sarežģījumiem.

KBT ir pasaulē šobrīd visvairāk pētītā un par vienu no efektīvākajām atzītā nemedikamentozās terapijas pieeja psihiskās veselības problēmu novēršanā un dažādu psihisko traucējumu simptomu mazināšanā. Turklāt KBT ir veiksmīgi adaptējama digitālam formātam un to var patstāvīgi izmantot attālināti – arī bez tiešas saskarsmes ar speciālistu.

 

 

 

Terapijas pieeja balstās nevis kāda konkrēta notikuma vai fakta analīzē, bet tajā, kā cilvēks ir uztvēris un sapratis notiekošo un, atbilstoši šai uztverei, reaģējis un rīkojies. KBT metodes balstās “šeit un tagad” principā, un terapijas galvenais mērķis ir palīdzēt cilvēkam pašam panākt vēlamās pārmaiņas savā dzīvē.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+