15 padomi auto ilgākai dzīvei

Auto remonts
Auto Bild
Auto Bild
19. septembris
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Auto remonts tagad ikviena budžetā var iecirst sāpīgu robu. Sekojiet šiem 15 padomiem, saudzējiet tehniku un ietaupiet remonta izdevumus!

Ak Jēziņ, atkal remonta izdevumi! Vairāki desmiti eiro… Kas nu tur ko brīnīties – pat ar visām akcijām un atlaidēm servisi taču negrib strādāt par baltu velti. No viena otra pamatīga tēriņa gan var izvairīties, ja vien laikus sakopj auto. Šajā gadījumā svarīgākais princips ir nekad neignorēt simptomus, jo bojātas auto daļas neatjaunojas pašas no sevis.

Slīpēšanās skaņa no bremzēm vai čīkstoša dzensiksna? Uz servisu! Viena lieta ir nodiluši kluči, pavisam kas cits – sabendēti bremžu diski. Un pārkarsēts motors vai nokauts gāzu sadales mehānisms? Nu, nē, labāk veikt regulāras inspekcijas, ievērojot šos 15 padomus.

1. Lakas aizsardzība

Saules stari, insekti, putnu mīnas – virsbūves lakojumam ir ko turēt. To aizsargāt palīdzēs vasks.

  • RISKS: nekopts auto krāsojums samazina tā pārdošanas vērtību.
  • RISINĀJUMS: divas trīs reizes gadā ievaskot auto virsbūvi.

Padoms: Ja ūdens uz virsmas saraujas apaļos pilienos, aizsardzība ir apmierinoša.

2. Aizsardzība pret akmentiņiem

Regulāri pavadāt ceļā vairākas stundas un nobraucat garus gabalus? Ja tā, pārbaudiet auto priekšgalu – iespējams, sīki akmentiņi sabojājuši krāsojumu, īpaši uz motora pārsega. Izsargāties no tiem palīdzēs aizsargplēve, ko ražotāji līmē arī uz pavisam jaunām automašīnām.

  • RISKS: bojāts lakojums ļauj attīstīties rūsai.
  • RISINĀJUMS: aizsargplēve uz motora pārsega, uz sliekšņiem un spārniem.

3. Caurumu iekonservēšana

Visiem jaunajiem automobiļiem vajadzētu būt labi aizsargātiem pret rūsu, taču mūsu pētījumi rāda, ka tā diemžēl nav. Ja gribat auto paturēt ilgāku laiku, un vairākumam no mums citas izvēles nemaz nav, regulāri pārbaudiet tehnoloģiskās atveres un citas spraugas un nepieciešamības gadījumā izmantojiet vasku.

  • RISKS: slēgtās vietas rūsē no iekšpuses uz ārpusi.
  • RISINĀJUMS: vaska mastikas uzklāšana.

4. Plastmasas un gumijas kopšana

Plastmasas un gumijas detaļas noveco vides un nepiemērotu kopšanas līdzekļu ietekmē. Uzmanieties ar produktiem uz minerāleļļas bāzes un līdzekļiem, kam piemīt skrubja īpašības, – plastmasai un gumijai tie nepatiks

  • RISKS: vides ietekmē plastmasa maina izskatu un kļūst neizturīga.
  • RISINĀJUMS: regulāri lietot kopšanas līdzekļus.

Padoms: tiešos saules staros priekšējo paneli pasargās pat parasts dvielis.

5. Regulāra mazgāšana

Auto mazgājot, svarīgi atcerēties: noteikti jānoskalo grūti pieejamās vietas un stūri, piemēram, riteņu arkas.

  • RISKS: netīrumu uzkrāšanās vietas ir īsts rūsas magnēts.
  • RISINĀJUMS: kārtīgi tīrīt stūrus, spraugas un arkas.

Padoms: putekļu sūcēji benzīna uzpildes stacijās labi noder pelējuma likvidēšanai.

6. Motoreļļas pārbaude

Priekšējā panelī iedegusies eļļas brīdinājuma lampiņa? Tas nozīmē, ka steidzami papildināms līmenis, jo indikators iedegas tikai tad, kad līmenis jau tiešām ir par zemu.

  • RISKS: motora defekti smērvielas trūkuma dēļ.
  • RISINĀJUMS: eļļas pārbaude divas reizes mēnesī un pirms katra garāka brauciena.

7. Zobsiksnas maiņa

No visu veidu nelaimēm, kas var notikt, ja neievērojat regulāras apkopes principu, zobsiksnas plīšana var izrādīties pati nepatīkamākā un… dārgākā. Ja auto ir garantija vai tādu dod siksnas licējs, intervāla ievērošana ir vēl jo būtiskāka.

  • RISKS: motora defekti pēc siksnas plīšanas.
  • RISINĀJUMS: regulāri pārbaudīt, ievērot maiņas intervālu.

8. Spiediena pārbaude

Vai zināt, kāda izskatās pustukša riepa? Aha, tur jau tā lieta, ka pat pieredzējuši autobraucēji ne vienmēr pamanīs, ka gumijas kurpē spiediens nokritis zemāk par vajadzīgo. Zināšanai: ātri braucot, mīkstas riepas stipri uzkarst, sekas var būt bīstamas dzīvībai.

  • RISKS: riepas bortu, sēžas bojājumi.
  • RISINĀJUMS: spiediena pārbaude ik pēc 14 dienām un pirms gariem braucieniem.

Padoms: ja spiedienu palielināsiet par 0,3 līdz 0,5 atmosfērām, ietaupīsiet degvielu.

9. Klimata iekārtas pārbaude

Teorētiski klimata iekārta ir slēgta sistēma, taču praksē no šā auto ledusskapja gada laikā izgaro ap 10% dzesēšanas līdzekļa. Piedevām nolietojas žāvētājs, kas būtu jānomaina ik pēc trim gadiem

  • RISKS: dārgi kompresora bojājumi.
  • RISINĀJUMS: iekārtas pārbaude ik pēc trim gadiem.

10. Servisa apmeklējumu plānojiet laikus

Neatlieciet servisa apmeklējumu uz pēdējo brīdi! Var gadīties, ka tur būs rinda. Ja turpināsiet braukt, aizsērējis filtrs vai palielināts degvielas patēriņš var izrādīties pašas vieglākās sekas. Nepieļaujiet, ka tehniskās apskates speciālists kļūst par piekares vai bremžu stāvokļa pēdējo novērtētāju.

  • RISKS: lieli remonta izdevumi.
  • RISINĀJUMS: sīki defekti jāuztver nopietni.

11. Pavisam īsus gabalus labāk iet kājām

Auksta starta laikā palielinās degvielas patēriņš, savukārt eļļa nesasniedz optimālo temperatūru. Tādējādi rodas kondensāts, kas ilgtermiņā pasliktina eļļas īpašības.

  • RISKS: eļļā uzkrājas degviela un ūdens.
  • RISINĀJUMS: saīsināt eļļas maiņas intervālu.

Padoms: balti nosēdumi uz motora eļļas vāciņa liecina par ūdens klātbūtni.

12. Uzmanīgi uz apmalēm

Ja daudz braukājat pa pilsētu, uzmaniet spiedienu riepās un piesardzīgi brauciet pāri apmalēm. To neņemot vērā, riepās var parādīties sīki bojājumi, kas agrāk vai vēlāk pārvērtīsies par neremontējamu defektu.

  • RISKS: apslēpti bojājumi agru vai vēlu noved pie cauras riepas.
  • RISINĀJUMS: apmalēm uzbraukt lēni un piesardzīgi.

13. Brauciet ar uzsildītu motoru

Ja ar pilnu gāzi brauc ar neuzsilušu motoru, ievērojami pastiprinās nodilums. Motora dzesēšanas šķidruma temperatūrai vajadzētu būt 90 grādu, eļļas temperatūrai – vismaz 75 grādi. Problēma ir tā, ka eļļai optimālās temperatūras sasniegšanai vajag vairāk laika, bez tam vairākums moderno auto neindicē ne eļļas, ne dzesēšanas šķidruma temperatūru.

  • RISKS: nepietiekama eļļošana nozīmē paātrinātu dilšanu.
  • RISINĀJUMS: brauciena pirmajos kilometros izvairīties no augstiem apgriezieniem.

14. Pārnesumus mainiet nosvērti

Vai pilsētas satiksmē jūsu kreisā kāja pastāvīgi atrodas uz sajūga pedāļa? Padomājiet, vai tiešām nav iespējams braukt mazāk trauksmaini. Pastāvīgi viegli nospiests pedālis stipri samazina ne tikai sajūga kalpošanas ilgumu, bet rada arī bojājumu risku pārnesumkārbai.

  • RISKS: palielināts sajūga un pārnesumkārbas nodilums.
  • RISINĀJUMS: slēgt pārnesumus mierīgi un precīzi.

15. Ieturiet distanci

Iedegas zaļais, un jūs kā no zemā starta metaties uz priekšu… līdz sarkanajai gaismai nākamajā krustojumā. Šāda ampelēšanās varbūt reizēm uzlabo garastāvokli, taču noteikti nenāk par labu bremzēm, transmisijai un vārpstām.

  • RISKS: palielināts nodilums riteņu piedziņā.
  • RISINĀJUMS: braukt vienmērīgi, ieturēt optimālu ātrumu.

Padoms: pārdomāta, vienmērīga braukšana ne tikai saudzēs tehniku, bet arī ļaus ietaupīt līdz pat 30% degvielas.

Rezumējums

Pats labākais servisa darbu pārzinis esat jūs pats. Jo tas, kas pats katru dienu brauc ar savu auto, pazīst katru troksnīti un pamanīs katras izmaiņas. Galvenais ir laikus reaģēt, pirms vēl sīka ķibele pārvērtusies par mājas budžetu iznīcinošu nelaimi.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+