Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Braucu citur, ja redzu melnu kaķi šķērsojam ceļu. Cik māņticīgi ir Latvijas autovadītāji?

    Auto
    Santa.lv
    Santa.lv
    26. aprīlis
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Katrs trešais jeb 31% Latvijas autovadītāju norādījuši, ka ir māņticīgi. 17% uzskata, ka piektdienā, 13. datumā, jāievēro īpaša piesardzība uz ceļa. Savukārt 11% maina savu maršrutu, ja redz melnu kaķi šķērsojam ceļu. Dati liecina, ka dažādiem māņiem visbiežāk tic vecākā paaudze un Vidzemes iedzīvotāji.

    «Māņticība lielā mērā ir atkarīga no tā, cik ļoti cilvēks paļaujas uz saviem spēkiem. Ja trūkst iekšējā miera un pārliecības par sevi, drošība tiek meklēta ārējos apstākļos. Pat tie, kuri sevi neuzskata par māņticīgiem, atsevišķās situācijās veic māņticīgas darbības, lai sevi nomierinātu un tiktu galā ar bailēm. Citreiz tā var būt nevēlēšanās uzņemties atbildību, tādā veidā noveļot to, piemēram, uz 13. datumu vai melnu kaķi. Daļai cilvēku ticība māņiem ir saglabājusies no viņu bērnības kā rituāls un ieradums,» skaidro psiholoģe, psihoterapijas speciāliste Līga Šaplaka.

    Visbiežāk sevi par māņticīgiem uzskata autovadītāji vecumā no 50 līdz 59 gadiem. Katram ceturtajam (25%) Latvijas autovadītājam automašīnā atrodas talismans vai kāda cita lieta, kurai tās īpašnieks piedēvē būtisku nozīmi un spēku. Talismans biežāk atrodams sieviešu un Kurzemes iedzīvotāju automašīnās. Tomēr, ja automašīna tiktu iznomāta, respondenti, visticamāk, tajā talismanus nenovietotu.

    Daļa cilvēku tic, ka arī burtiem, cipariem un krāsai var piemist maģisks spēks. 27% autovadītāju uzskata, ka automašīnas krāsa ietekmē drošību uz ceļa. Visbiežāk šo apgalvojumu pozitīvi novērtējuši vīrieši. Savukārt tam, ka automašīnas numura zīmē iekļautie cipari vai burti var ietekmēt drošību uz ceļa un veiksmi, tic vien 9%.

    11% uzskata, ka automašīnas iegāde jāveic pareizajā mēness fāzē vai finansiāli veiksmīgā datumā.

    Šādi visbiežāk norādījuši aptaujātie vecumā 40 līdz 49 gadiem un 60 līdz 74 gadiem.

    Katrs trešais (31%) aptaujātais norāda, ka, iegādājoties jaunu transportlīdzekli, tas jāaplej ar dzirkstošu dzērienu. To visbiežāk norādījuši autovadītāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem un 40 līdz 49 gadiem.

    «Ceļu satiksmē nereti nākas piedzīvot stresa situācijas, tāpēc tas ir likumsakarīgi, ka cilvēki meklē un praktizē veidus, kā rast sevī mieru. Kādam var palīdzēt elpošanas tehnikas un mierīga mūzika, kamēr citam drošības sajūtu rada automašīnā novietots talismans. Aptaujas datos novērojām interesantu tendenci – jaunākā autovadītāju paaudze ir salīdzinoši mazāk māņticīga,» stāsta «Avis» līzinga departamenta vadītājs Roberts Kovaļevskis.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē