• Šobrīd

    weather img

    Rīga +5°C Skaidrs, Z vējš, 3.09 m/s

    UZVARI CĪŅĀ AR BLAUGZNĀM

    "Bentley Flying Spur" pirmais testa brauciens

    Pirmais brauciens
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    22. septembris
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Svilāns
    Vai zinājāt, ka ekoloģijas un zaļā kursa laikmetā pastāv automašīnas ar dvēseli kausējošu W12 dzinēju? «Bentley Flying Spur» netieši kļuvis par labāko iespējamo reklāmu, kāpēc četrdurvju sedans joprojām ir lieliska izvēle luksusa segmentā.

    «Flying Spur» izdodas pievērst sev uzmanību. Lai arī no kura rakursa tas tiktu uzlūkots, limuzīns rada majestātiska un ekskluzīva auto priekštatu. Tas ir limuzīns, kuru otrreiz garāmgājējs tik drīz drošvien vēlreiz neredzēs.

    Aiz iespaidīgajiem 22 collu diskiem ir bremzes, kas ir tik lielas kā ASV ārējais parāds, bet priekšējie LED-Matrix lukturi ar dubulto dimantu rakstu piespēlē masīvajam hroma radiatora režģim, virs kura staro stilizēta B burta emblēma. Kad runa ir par skrupulozu pieeju detaļām un niansēm, «Bentley» zīmols auto industrijā spīd ļoti spoži.

    Limuzīna interjeru rotā grezna āda, dabīga koka apdare un īsta metāla akcenti. Tādas tehnoloģijas kā nakts redzamību esam redzējuši arī citviet, tomēr «Bentley» rotējošais 12,3 collu centrālais displejs vēl joprojām ir kas tāds, kas pēc uzbūves ir sarežģītāks par budžeta klases automašīnu un rada sajūsmu ik reizi, kad izvēlamies nomainīt skārienjūtīgo ekrānu pret trim analogajām mērskalām.

    Atverot aizmugures durvis, kas pēc skata vairāk atgādina dārgumu lādi un pēc garuma līdzinās durvīm, kas pieejamas tikai vāciešu “Long” versijās, paveras skats uz džentlmeņu klubu. Rotaļlietu šeit netrūkst un vairumu funkciju, piemēram, apgaismojumu, logu žalūzijas, sēdekļu ventilāciju, apsildi un citus labumus var kontrolēt ar planšeti, kas izņemama no viduskonsoles.

    Sēdekļa pagalvis, kas mīkstāks par tavu gultas spilvenu, plašas iespējas mainīt atzveltnes pozīciju, 6730 eiro vērta 19 skaļruņu Naim audio sistēma un sēdekļu masāžas funkcija veido komforta līmeni, kas ļautu neizkāpt no mašīnas vismaz pirmos 1000 km. Tik ilgi ar vienu piegājienu gan nesanāks noskriet, jo zem pārsega esošais W12 prasīs pirmo pieturu pēc aptuveni 600 km.

    Pastāv uzskats, ka «Flying Spur» un 6,0 litru W12 dzinēja izvēle ir nevainojama kombinācija un mums trūkst argumentu, lai šim viedokli oponētu. Pērn izmēģinājām 4,0 litru V8 versiju, kas kalpo kā limuzīna entry-level dzinējs un nevienā brīdī neradās šaubas par tā piemērotību vai spējām tikt līdzi «Bentley» luksusa augstienēm, tomēr izbrauciens ar W12 uzreiz demonstrē to, pēc kā mēs ilgosimies pēc šo dzinēju aizliegšanas.

    Jau startēšanas brīdī W12 rada specifisku toņkārtu, kas nav saklausāma mazākas litrāžas agregātos. Pateicoties pilnpiedziņai, 635 zirgspēkiem un 900 ņūtonu griezes momentam, paātrinājuma laikā rodas sirreāla sajūta. Kā kruīza kuģis ar numurzīmi, 5,31 m garais un 2,43 tonnas smagais četrdurvju limuzīns 100 km/h sasniedz par 0,1 sekundi (3,7s) ātrāk nekā jaunais «Porsche 911 GT3». Tai pat laikā tas notiek itin bez nekāda satricinājuma vai pārspīlētas drāmas. Aktīvākam braukšanas stilam nav pat nepieciešams aktivizēt sporta režīmu.

    Tā vietā varam izvēlēties B (Bentley) režīmu, kurā inženieri apvienojuši labāko no komforta un sporta. Plūdena un sabalansēta gaita bez jaudas potenciāla ierobežojuma, kas pēc izjūtām atgādina «Continental GT» kupeju.

    Braucot pie stūres, ātruma izjūta šādā automašīnā tiek pazaudēta pilnībā un kā vienīgā saikne ar realitāti un likumiem kalpo instrumentu panelis, kurā maksimālo lidojuma ātrumu varam uzņemt līdz pat simpātiskajiem 333 km/h. Turklāt, cik bieži jums gadījies izbraukt ar automašīnu, kurai pie 110 km/h ātruma tahometra bultiņa uzkāpusi vien līdz 1300 motora apgriezienu atzīmei?

    Aiz kalniem nav tā diena, kad arī «Bentley» klāstā būs tikai elektriskie auto un, lai arī cik neadekvāti tas varētu šķist, W12 kalpo kā labs ieskats tam, kāds izskatītos Flying Spur ar bateriju. Jau šobrīd tas paātrinās neticami ātri, salonā nav dzirdams itin nekāds troksnis no dzinēja, tas ir smagāks nekā “klasiskais” auto, nemaksā lēti un ar to jāpiestāj uzpildīties biežāk, nekā mēs vēlētos. Nu gluži kā elektroauto.

    Atšķirībā no S-klases, «Flying Spur» izdevies radīt lielisku dilemmu – šodien vēlos sēdēt aizmugurē vai pie stūres? Šī ir atjautīga stratēģija un britu limuzīna īpašību kopums padara to par šī brīža pievilcīgāko četrdurvju luksusa sedanu, ilgtermiņā tikai vairojot tā pievilcību. Tas iemieso atšķirīgu filozofiju un atmosfēru no cenas ziņā pieejamākajiem vācu konkurentiem. Automašīna ceļojumam, ne tikai galamērķim.

    Bentley Flying Spur

    Dzinējs

    6,0 litru W12

    Transmisija

    Astoņpakāpju automātiskā

    Zirgspēki

    635 ZS

    Griezes moments

    900 Nm

    Paātrinājums 0–100 km/h

    3,7 s

    Maksimālais ātrums

    333 km/h

    Vidējais degvielas patēriņš

    14,8 l/100km

    Cena no:

    248 655 eiro

     

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.
     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    Auto

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+