Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Eiropas Gada auto uzvarētājs – testējam elektrisko «Renault Scenic»

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    15. marts
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    90. gados «Renault Scenic» kļuva par iekārojamu izvēli tiem, kuri meklēja praktisku ģimenes auto. Nupat tirgū nonācis jauns «Scenic», turklāt pilnībā elektrisks. Lai arī šīs paaudzes šķir teju 30 gadu periods, abus modeļus joprojām vieno ne tikai nosaukums, bet arī fakts, ka tie ir izcīnījuši Eiropas Gada auto titulu. Devāmies uz Malagu, lai noskaidrotu, kāds ir Eiropā labākais automobilis.

    Sāncensība par vietu zem elektrisko SUV saules ir sīvāka nekā jebkad agrāk. «Škoda Enyaq», «Peugeot e-3008», «Volkswagen ID.4», «Hyundai Ioniq 5» un vairāki citi modeļi lūko būt tie, kas atradīs savu vietu pircēju garāžā. Tomēr par Eiropas Gada auto kļuvis tieši jaunais «Scenic». Tas gan nav tiešs iepriekšēj «Scenic» pēctecis. Sekojot mūsdienu tendencēm, tas drīzāk ir hibrīds starp minivenu un krosoveru. Līdz ar krosoveru bumu un «Nissan Qashqai» ienākšanu tirgū, miniveni sāka piedzīvot norietu, kas iezīmēja arī lejupslīdi pieprasījumos pēc klasikā «Scenic», tāpēc laiks koncentrēties uz ko jaunu.

    Šis nav pirmais «Renault» mēģinājums izsisties bezizmešu automobiļu tirgū. Vispirms koplietošanas auto tirgu pāršalca mazais «Zoe», tad sekoja modernais «Renault Megane E-Tech», bet tagad francūži piedāvā C segmenta elektromobili, kas gatavs mūsdienu izaicinājumiem.

    Nedaudz dramatiskais eksterjers liecina par to, ka «Renault» mums atnesis ko jaunu. Lai arī dažu virsbūves elementu stils daļēji aizgūts jau esošās modeļu gammas, piemēram, LED dienasgaitas optika ir līdzīga modernizētajam «Clio», šeit ir daudz jaunievedumu. Palūkojaties uz komplicēto radiatora režģi vai C statnes dizainu. Tas ir kas pavisam svaigs.

    Senā pagātnē tie laiki, kad «Renault» salona apdare līdzinājās dzīvošanai skārda bundžā. Jaunajos modeļos izmantoto materiālu kvalitāte sasniegusi līmeni, kādu iepriekš varējām redzēt tikai divkārt dārgākos automobiļos. Raupja plastmasa aizstāta ar mīkstākām virsmām, turklāt sēdekļiem ir pat masāžas funkcija.

    Ņemot piemēru no «Austral», arī šeit ir «Renault OpenR» digitālais kokpits, kas apvieno 12,3 collu digitālo instrumentu paneli un vertikālu 12 collu centrālo displeju. Jau iepriekš esam novērtējuši «Megane E-Tech» multimediju sistēmas darbību, kas ir viena no labākajām tirgū pat uz premium modeļu fona. Arī šeit fiziskas pogas strādā kombinācijā ar skārienvirsmām, kas atvieglo funkciju izmantošanu, it īpaši, ja vēlaties mainīt temperatūru.

    Ņemot vērā to, ka jaunie auto sāk līdzināties lidmašīnai, kur pirms katra brauciena jāieslēdz vai jāizslēdz dažādas drošības sistēmas, šeit ir izveidots īsceļš, kas uzreiz ļauj nonākt līdz jūsu saglabātajai konfigurācijai. Tas ir ļoti ērti, jo vienas pogas nospiešana uz paneļa aizstāj neskaitāmas darbības skārienekrānā. «Renault» ir iemācījies apiet sistēmu, jo drošības regulas nosaka to, ka izslēgtajiem asistentiem atkal ir jāieslēdzas brīdī, kad auto tiek iedarbināts no jauna. Lai nebūtu lieku trokšņu, mēs uzreiz izslēdzām brīdinājumus par ātruma ierobežojumiem un līniju šķērsošanu.

    Atrodoties uz vienas platformas ar «Megane E-Tech», jaunais «Scenic» ir teju 4,5 metrus garš, padarot to kompaktāku par «Volkswagen ID.4» vai «Hyundai Ioniq 5». Priekšā sēdošie par vietas trūkumu sūdzas reti un arī šeit to darīt nenāksies. Salīdzinot ar «Megane E-Tech», riteņu bāze ir par 100 mm garāka (2,87m), tādejādi padarot salonu ietilpīgāku. Šeit ir vairāk brīvas vietas aizmugurē, tomēr tas sirgst ar to pašu nepilnību, ko novērojām «Megane E–Tech». Arī šeit zem priekšējiem sēdekļiem teju nav brīvas vietas, tāpēc aizmugurē sēdošo pasažieru pēdās šeit nebūs aicinātas. Līdzenā grīda uzlabo sēdēšanas komfortu vidējam pasažierim, tomēr vislabāk izbraucienā doties četratā.

    Bagāžas nodalījums praktiskumā neatpaliek no salona. Tā ietilpība ir no 545 līdz 1670 litriem, kas ir vairāk nekā «Volkswagen ID.4» un «Ioniq 5». Būs jāsamierinās ar augstu ielādes slieksni, taču brīvā telpa ir patiesi liela.

    Lai arī sēdekļi nav vairs tik transformējami kā agrāk, praktiskie risinājumi nav pavisam aizmirsti. Ja aizmugurē sēž divi cilvēki, centrālais roku balsts kalpo ne tikai kā vieta, kur atstutēt rokas, bet arī novietot dzērienus, uzlādēt viedierīces un uzglabāt dažādas sīklietas. Ikdienā tas nav būtiski, taču ceļojumā šis ir ērts risinājums – tik funkcionālu roku balstu nenākas redzēt bieži. Tā vien šķiet, ka telefona un planšetdatora statīvs šajā roku balstā radīts, lai nodarbinātu jaunākos braucējus. Tāpat šeit ir arī tā saucamais slēpju caurums, kas savieno bagāžnieku un salonu. Tas lieti noderēs arī tam, lai pasniegtos pēc kāda atspirdzinoša dzēriena.

    Ja tiek izvēlēta dārgākā komplektācija, virs braucēju galvām atradīsies «Solarbay» stikla jumts, ko ar vienu kustību var padarīt necaurredzamu, pateicoties «AmpliSky» tehnoloģijai. Interesanti, ka necaurredzamas var padarīt arī tikai atsevišķas zonas, piemēram, lai saule nespīdētu virsū aizmugurē sēdošajiem. Atšķirībā no klasiskā aizkara, tas ļāvis ietaupīt gan vietu, gan svaru.

    Būdams pat līdz 360 kg vieglāks nekā «Peugeot e-3008» («Scenic» pašmasa ir 1747 – 1842 kg), tas nenogurst pats no sava svara. Tas ir labi izsvarots un veikli reaģē uz mūsu stūres kustībām, turklāt krosoveram ir tikai 10,9m apgriešanās rādiuss. Piekarei Malagas apkārtnē nav daudz darba, lai tiktu gala ar ceļa nelīdzenumiem, taču varēja novērtēt to, ka amortizācija ir vairāk stingra kā mīksta. Tas darīts ar nolūku, kompensējot akumulatora svaru. Vienīgie trokšņi no balstiekārtas bija dzirdami, kad šķērsojām asākus ātruma slāpētājus. Tāpat dzirdams arī neliels pretvēja troksnis, kas bija veiklsmīgāk apslāpēts elektriskajā «Peugeot e–3008». Protams, testa brauciens Latvijā parādīs īsto balstiekārtas seju, taču pirmais iespaids ir pārliecinošs.

    Priekšā novietotais elektromotors attīsta 220 ZS un šī versija pilsētas apstākļos visai naski dzen «Scenic» uz priekšu. Arī uz šosejas apdzīšanas manevrs nebūs jāplāno dienu iepriekš. Līdzīgi kā daļai «Stellantis» grupas elektroauto, arī šeit ģimenes SUV paātrinājums līdz 100 km/h ir vidusmēra braucējam pietiekams – 7,9 sekundes. Pilnpiedziņas versija neietilpst «Renault» plānos.

    Leģendārā modeļa nosaukums gan ir raisījis diskusiju. Gluži kā jaunais «Espace», kas neiemieso to praktiskumu, ko vēsturiski bijām pieraduši redzēt no ietilpīgā minivena, tā arī «Scenic» tikai attālināti spēj būt tik daudzpusīgs, cik to prata vecāko paaudžu modeļi. Trīs nolokāmi individuālie sēdekļi un turpu-šurpu bīdāmas sēdvietas ir pagātne. Tai pašā laikā «Renault» nav trūcis drosmes nākt klajā ar jaunu modeļu nosaukumiem, piemēram, «Austral», «Arkana», «Kadjar», «Talisman», tomēr to popularitāte izrādījusies ļoti svārstīga, ne visiem modeļiem spējot ieiet tautās. Tas varētu nozīmēt, ka uzticēšanās jau pārbaudītam vārdam, iespējams, var nest rezultātu.

    «Scenic» pieejams ar 60 vai 87 kWh akumulatoru. Mēs testējām lielāko no versijām, kas pēc WLTP datiem nodrošina līdz pat 625 km sniedzamību.

    Uz lielceļa nobraucamā distance sarūk līdz 300 km, taču «Renault» to itin nemaz neslēpj, uzreiz informējot par to instrumentu panelī. Mūsu neilgais testa brauciens pierādīja, ka bez īpašas cenšanās vidējais enerģijas patēriņš bija līdzvērtīgs ražotāja norādītajam 16,8 kWh/100km. Tas ir ļoti būtiski, ka reālajā satiksmē sniedzamība neatpaliek no WLTP datiem, pretējā gadījumā kilometru vairāksolīšana auto industrijā dažbrīd jau sāk pazaudēt saikni ar patiesību. Tiesa, testu brīdi temperatūra bija ideāla elektromobilim. Plus 20 grādi, lēna satiksme, bezvējš. Jāatzīmē, ka akumulatora ķīmiskais sastāvs atšķiras no «Megane E-Tech», uzlabojot elektroauto veiktspēju mūsu klimata zonā. Akumulatora apsilde un siltumsūknis būs jau bāzes versijā.

    Elektriskās piedziņas versijas:

    • 60 kWh – sniedzamībai līdz 430 km (WLTP režīmā) apvienojumā ar 125 kW dzinēju.
    • 87 kWh – sniedzamībai līdz 625 km (WLTP režīmā) apvienojumā ar 160 kW dzinēju.

    Akumulatora uzlādes jauda nesasniegs jaunus rekordus. Tā vietā «Renault» koncentrējies uz to, lai vidējo uzlādes ātrumu noturētu pietiekami augstu. Saglabājot aptuveni 110 kW uzlādes tempu, bateriju iespējams uzlādēt 37 minūtēs no 0% no līdz 100%. Maksimālā uzlādes jauda ir 150 kW, pārspējot «VW ID.4» un «Škoda Enyaq», vienlaikus atpaliekot no «Ioniq 5».

    Jaunais «Scenic» pieejams no 44 190 eiro, ja tiek izvēlēta 60 kWh baterija, bet 87 kWh modifikācijas maksās no 49 090 eiro. Uz citu «Renault» fona tas šķiet daudz, tomēr tā ir šī segmenta realitāte, turklāt elektriskais krosovers ar šādu sniedzamības un cenas attiecību tirgū vēl nav bijis.

    Vērtējums

    «Renault» skatās uz priekšu, vienlaikus neaizmirstot arī par veiksmīgo modeļu pagātni. «Megane E-Tech» uz mums atstāja ļoti labu iespaidu, tomēr «Scenic» to pārtrumpo gan sniedzamības, gan ietilpības ziņā. Tas ir plašs, salīdzinoši viegls un pietiekami izskatīgs elektroauto, kas ar vienu uzlādi spēj mērot garas distances. Ne velti tas kļuvis par labāko Eiropā.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē