Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Kā uzņēmumiem piesaistīt kravas auto šoferus?

    Nauda
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    25. septembris, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Ja cilvēkiem lūgtu pastāstīt par savu darba vietu, liela daļa, visticamāk, teiktu, ka tā varētu būt vai nu ērtāka, vai ergonomiski pārdomātāka. Savukārt vairums darba devēju atzīst, ka labu speciālistu piesaistīšanai un noturēšanai ar dāsnu algu vairs nepietiek – jāspēj nodrošināt kvalitatīva un ērta darba vide. Par to tika diskutēts arī vasaras sākumā notikušajā konkursā «DKV LIVE Truck of the Year 2023».

    Labākais vērtējums par ergonomiku un komfortu

    Šajā konkursā tradicionāli piedalās labi zināmas kompānijas, un šogad tajā startēja tādi modeļi kā Volvo FH un FH Electric, MAN TGX, Ford F-MAX, Mercedes-Benz eActros un Scania 25P. Taču nominācijās «Gada inovācija», «Gada ergonomika» un «Gada komforts» nepārspēts palika kravas auto Scania 460 S, kas sāncenšus pārspēja gan komforta un ergonomikas, gan arī drošības aprīkojuma ziņā.

    Pretendentus vērtēja vienpadsmit pieredzējuši žurnālisti un uzņēmēji, kuri ikdienā nodarbojas ar transporta jautājumiem. Neviens no viņiem nevairījās izteikt kandidātiem ne kritiku, ne komplimentus, asprātīgi pieminot arī ekspluatācijas pozīcijas grāmatvedības tabulās un entuziastiski diskutējot par citiem būtiskiem skaitļiem. Tomēr, kad sarunas nonāca līdz auto īpašībām, kas visvairāk priecē šoferus, vairākuma žūrijas locekļu viedokļi sakrita.

    «Ir tikai dabiski, ka ražotāji domā par šoferu vajadzībām. Komforts un ergonomika ietver gan interjerā, gan virsbūvē izmantotos materiālus, un viss ir pastāvīgi jāuzlabo. Protams, ir jāuztur arī cenas, komforta un pieejamības līdzsvars. Taču vidējie uzņēmumi, kas vēlas nodrošināt saviem autovadītājiem labus darba apstākļus, bieži vien par sava autoparka pamatu izvēlas Scania,» saka žūrijas loceklis, Ivetra Ir Ko direktors Boriss Ignatjevs.

    Kas šoferim ir vissvarīgākais

    Bez viegli aizsniedzamām vadības ierīcēm un kvalitatīviem, ilgi kalpojošiem materiāliem cilvēkiem, kuri daudz laika pavada pie stūres, ne mazāk svarīgas ir inovatīvas braukšanas un drošības palīgsistēmas. Tās ne tikai samazina stresu uz ceļa, monitorē vadītāja reakcijas ātrumu, bet arī palīdz novērst negadījumus.

    Profesionāļi Scania S sērijas modeli novērtēja kā īpaši modernu, inovatīvu un ļoti sabalansētu kravas mašīnu. Šie aspekti tad arī ļāva tam iegūt uzvaru šoferiem vissvarīgākajās jomās.

    «Scania 460 S ir ērta un droša gan darbam, gan atpūtai. Tā ir ekonomiski izdevīga, tāpēc pārvadātāji var vairāk nopelnīt. Elektroniskie asistenti palīdz izvairīties no cilvēka kļūdām un samazina vadītāja stresu. Ar radariem šī mašīna nepārtraukti uzrauga aklās zonas, tad analizē situāciju un ar vizuāliem un akustiskiem signāliem brīdina braucēju par briesmām. Šis auto atpazīst ne tikai citus transportlīdzekļus, bet arī gājējus un velosipēdistus,» uzsver žūrijas loceklis žurnālists Valds Jozs Viļūns.

    Ar dažādiem sensoriem aprīkotās vadītāja atbalsta sistēmas ne tikai uzrauga apkārtni, bet arī aktīvi palīdz mašīnai noturēties savas joslas centrā, palīdz droši pārkārtoties uz blakus joslu. Taču tā var arī pārtraukt šādu manevru un atgriezt mašīnu savā joslā, ja šoferis pieņēmis pārāk riskantu lēmumu.

    Konkursam pieteiktajā un ekspertu vērtētajā modelī bija arī visaptveroši gaisa spilveni. Avārijas gadījumā tie momentāni piepildās ar gāzi un pasargā ne tikai no nopietniem savainojumiem, bet arī no stikla lauskām, kas var lidot no visām kabīnes pusēm.

    No 2024. gada jūlija visiem Eiropas Savienībā reģistrētajiem transportlīdzekļiem būs jāatbilst jaunajai ES ceļu satiksmes drošības direktīvai – Vispārējai drošības regulai (GSR). Scania sola, ka visi tā jaunie auto līdz šim datumam atbildīs visām prasībām. Turklāt lielākā daļa nepieciešamo drošības palīgsistēmu Scania modeļos tiek uzstādītas jau sen.

    Atpūtas zona nav otršķirīga vieta

    Valds Jozs Viļūns norāda, ka kravas mašīnā svarīga ir ne tikai vadītāja darba vieta – tikpat nozīmīga ir arī viņa atpūtas zona. Pats ražotājs uzsver, ka Scania 460 S aprīkojums ir viens no dāsnākajiem tirgū, tātad abas šīs zonas ir pārdomātas līdz sīkumiem.

    Piemēram, sēdekļiem var būt ne tikai apsildes, bet arī ventilācijas funkcija. Turklāt tos var ātri un vienkārši pagriezt uz sāniem, lai acumirklī radītu komfortablu atpūtas telpu. «Mūsu vērtētajā Scania 460 S uzstādītā gulta ir metru plata, tāpat tur ir ietilpīgs drēbju skapis, vairākas dzesēšanas kameras un ledusskapji, mikroviļņu krāsns un kafijas automāts, kā arī sevišķi kluss gaisa kondicionētājs darbam naktī,» stāsta Valds Jozs Viļūns.

    Zviedru ražotājs nekad neguļ uz lauriem un nemitīgi meklē, ko vēl varētu uzlabot. «Ja runa ir par ergonomiku un komfortu, biznesa cilvēki priekšroku vienmēr dod Scania, un tas attiecas uz visiem viņu starptautiskajā tirgū pieejamiem modeļiem. Ir apsveicami, ka šim zviedru uzņēmumam tik daudzus gadus ir izdevies noturēties pašā virsotnē,» piebilst Boriss Ignatjevs.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē