• Kas būs modē pēc pandēmijas?

    Slavenības
    Anastasija Kuzminova
    Inese Mizovska
    Gita Vīksne
    6. maijs, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: F64, SHUTTERSTOCK, INSTAGRAM UN NO PUBLICITĀTES MATERIĀLIEM
    Citkārt aprīlī stilīgie demonstrēja savas jaunākās štātes Rīgas Modes nedēļā. Šogad koronavīruss ir sāpīgi iespēris modes industrijai, uzskatāmi parādot – dzīvot tik izšķērdīgi un neapdomīgi kā līdz šim vairs nevar.

    Tieši Milānas Modes nedēļas laikā sākās koronavīrusa uzliesmojums Itālijā, un viesi, kas bija ieradušies uz jaunāko kolekciju skatēm, burtiski bēga uz mājām. Modes eksperti lēš – šī situācija ieskicēja, kāda būs modes pasaule pēc pandēmijas beigām. Tajā vairs nebūs izredzēto ar ielūgumiem, kas pirmie ierauga un iegūst modes šedevrus, jo liela daļa jaunumu tiks atrādīta un pārdota virtuālajā vidē.

    Pirmais to izdarīja Itālijas mode karalis Džordžo Armāni, kura tērpu skate kā ķirsītis uz tortes bija ieplānota Milānas Modes nedēļas noslēgumā. Ielūgumi tika atsaukti, un skate, kuru varēja vērot vienīgi tiešsaistē, notika tumšā zālē bez aplausiem un fotoaparātu zibšņiem.

    Marni modes skates noslēgumā zīmola kreatīvais direktors Frančesko Rossi uz mēles izgāja ar masku... ar truša masku.
    Marni modes skates noslēgumā zīmola kreatīvais direktors Frančesko Rossi uz mēles izgāja ar masku... ar truša masku.

    Aprīļa sākumā Armāni izplatīja publisku vēstuli, kurā pauda – modes pasaule ļauna vīrusa veidā saņēmusi pēdējo brīdinājumu. Ir jāmazina apgriezieni. Vairs nevarēs ražot apģērbu tādos daudzumos kā pirms pandēmijas, un tieši tas dizainera darbu atkal padarīšot vērtīgu. Vairs netiks radītas lietas, kas ātri iziet no modes.

    «Greznība nevar būt tik gaistoša. Nav jēgas šūt uzvalkus, kas pēc trim nedēļām veikalā jau būs novecojuši, un tos nomainīs citi, kas ne ko daudz neatšķirsies. Šis  laiks mums dod unikālu iespēju izlabot to, ko esam darījuši nepareizi,» vēstīja Armāni.

    Dakteris valkā Prada

    Smalku pasākumu, ballīšu un iziešanu nav, un modīgā publika var mierīgi atslābt savās čībās un pidžambiksēs. Ko darīt modes namiem? Skaidrs, ka jaunās kolekcijas līdz pandēmijas beigām var novecot, un pieprasījums pēc spožām lietiņām nebūs tāds kā agrāk. Toties pasaulē trūkst aizsarglīdzekļu, tāpēc ne tikai ekonomiskā Zara, bet arī luksusa zīmoli pievērsušies to ražošanai. Piemēram, itāļu dakteri tagad staigā halātos no Armani, un zīmols ziedojis Itālijas slimnīcām divus miljonus eiro.

    Prada jau aprīļa sākumā saražoja 110 000 sejas aizsargmasku, bet Gucci solīja uzšūt vairāk nekā miljonu.  Aristokrātiskais Burrbery no angļu lēdiju garderobēm pārcēlies uz slimnīcām, kur britu mediķi valkā viņu šūtus halātus un aizsargmaskas. Daļu iegūto līdzekļu modes nams ziedo vakcīnas pret Covid-19 izstrādei. Savus ārstus ģērbj arī franču zīmols Ralph Lauren, kas ziedojis Pasaule Veselības organizācijai 10 miljonus dolāru koronavīrusa apkarošanai.

    Zīmols Crocs, kas ražo ūdensnecaurlaidīgus apavus, nogādāja uz ASV slimnīcām vairākus desmitus tūkstošu apavu pāru medicīnas personālam, bet Bvlgari topa prece patlaban ir dezinfekcijas gels. 

    Mazāk luksusa, vairāk cilvēcības

    Pasaules ietekmīgāko modes žurnālu vākus šajā pavasarī vairs nerotā moderni ģērbtas supermodeles un seksīgas slavenības. Eksperti lēš, ka pēcpandēmijas dzīvē modes žurnāli, kas reklamē luksusa dzīvesstilu, vairs netērēs naudu dārgām fotosesijām eksotiskās salās, bet kļūs tuvāki vidusslānim un sniegs lasītājiem vairāk praktisku padomu. 

    Dos otro iespēju!

    Tas, par ko cīnījās vides aktīviste zviedru skolniece Grēta Tunberga, vīrusa pārņemtajā pasaulē pamazām notiek pats no sevis. Tā uz mirkli kļuvusi tīrāka, cilvēki ir sākuši ekonomēt un novērtēt to, ko mums sniedz daba. Šī apziņa jau pirms pandēmijas pamazām ienāca modes pārņemtajos prātos – otrreiz pārstrādāt visu, ko vien var, jo lielu daļu atkritumu uz planētas rada tieši drēbes, kuru ražošanā tiek izmantotas toksiskas ķimikālijas.

    Tas, ko dizainere Stella Makartnija darīja pirms diviem gadiem – reklamēja savu jauno kolekciju uz izgāztuves fona, lai aicinātu neražot arvien jaunus atkritumus –, būšot teju katra sevi cienoša dizainera moto. Slavenības vilks laukā no skapjiem aizgājušo sezonu drēbes un nekautrēdamās parādīsies tajās dažādos pasākumos. Citas – gluži kā aktrise Emija Vatsone, kas kostīmu ballē Met Gala ieradās no plastmasas pudelēm darinātā Calvin Klein tērpā, – skaļi paudīs savu atbalstu ekoloģijas uzlabošanai.

    Dzimumam nav nozīmes

    Kādēļ vīrs nevar valkāt sievas svārkus, bet sieva – viņa uzvalku? Modes dizaineri arvien uzstājīgāk piedāvāšot dzēst robežu starp sieviešu un vīriešu drēbēm. Jau tagad pasaules zīmolu skatēs reizēm ir grūti noteikt modeļu dzimumu.

    Ar bezdzimuma fasoniem rotaļājas gan Gucci, gan masām pieejamāki zīmoli – Zara un Uniqlo.

    Mode joka pēc

    Mode vairs netiks uztverta tik nopietni. Pagājušajā nedēļā sociālos tīklus pārplūdināja spilvenu izaicinājums – ļaudis defilēja pa savām guļamistabām, piesegušies ar spilveniem. Izmantojot jostas, mājās top augstās modes cienīgas minikleitas.  Šo joku aizsāka divas zviedru influenceres, kas aicināja dalīties ar līdzīgiem foto.

    Atliek tikai piemeklēt stilīgus apavus un smalku somiņu, un karantīnas modes hits ir gatavs. Tie, kam netīk mini, izvēlas graciozākus modeļus, kas darināti no segām, palagiem un gultas pārklājiem. Arī dažas latviešu slavenības jau paguvušas atrādīt savus spilvenus. 

    Turpinās staigāt pidžamās

    Modes žurnālu redaktori prognozē, ka ielas modē atgriezīsies pidžamas un halāti. Šo tērpu ērtums tiek novērtēts šobrīd, kad miljoniem cilvēku savas darbdienas vada mājās. Ja sejas maskas un cimdi jau tagad ļaudīs rada nepatiku, tad pidžamas saglabāšot savu pozitīvo tēlu, jo arī pēc pandēmijas beigām daudzi gribēs justies ērti.

    Influenceru noriets?

    Tie, kas raduši knipsēt skaistas bildītes un pelnīt nauda ar to, ka reklamē sociālajos tīklos dažādus produktus, šobrīd ir sprukās. Preču visiem nepietiks, bet popularitāti saglabās vien spēcīgākie, jo tagad influencerus internetā ātri vien izstumj dziedātāji un aktieri, kas arī ir dīkstāvē un, garlaicības mākti, piedāvā faniem savu saturu. Tāpēc vairākas pasaulslavenas influenceres uzvēlējušās lielisku stratēģiju – būt patiesām.

    Viena reklamē zobu pastu un atklāti paziņo, ka tā viņa sev pelna maizi, bet cita paziņo, ka pandēmijas laikā palīdīs zem segas un kādu laiciņu internetā nedarīs neko. Slavenā modes blogere Kjāra Ferani kopā ar vīru mūziķi Fadez internetā vāc līdzekļus Milānas slimnīcas Intensīvās terapijas nodaļas paplašināšanai, bet amerikāņu interneta karaliene Kima Kardašjana nepagurusi aicina visus palikt mājās.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē