• Jūtūbers Edgar Fresh: Tētis man teica – iemācies pelnīt naudu internetā, varēsi dzīvot, kā gribi

    Sociālie tīkli
    Raimonds Rudzāts
    15. novembris, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: No personiskā arhīva un Shutterstock
    Dzīvojam interneta un tehnoloģiju laikmetā. Mūsdienās kļūst arvien grūtāk novilkt robežu: vai mums pieder ierīces vai drīzāk mēs piederam ierīcēm. Jauni laiki līdzi nes jaunas iespējas, jaunus izaicinājumus un arī – jaunus riskus. Laiki, kad bērni sapņoja kļūt par ugunsdzēsējiem vai kosmonautiem, pieder senai pagātnei. Juristi un ekonomisti? Arī noiets etaps. Atbrīvojiet ceļu jūtūberiem un influenceriem!

    Edgar Fresh kanālam YouTube platformā ir vairāk nekā 25 tūkstoši abonentu. Instagram lietotnē viņa gaitām seko vairāk nekā 12 tūkstoši cilvēku. Retais latviski runājošais pusaudzis viņu neatpazīst, taču šo pašu pusaudžu vecāki – retais atpazīst.

    «Bija doma kļūt par inženieri, pilsētas plānotāju,» potenciālās profesijas uzskaita vidusskolu vēl svaigi kā beigušais Edgar Fresh.

    «Tas viss man patīk, bet vēl vairāk man patīk skatīties YouTube video. Sešpadsmit gados man bija pirmā darba pieredze klasiskajā 9.00–17.00 formātā. Man ļoti nepatika. Tētis man jau bērnībā teica: iemācies pelnīt naudu internetā, varēsi dzīvot, kā gribi.»

    Pabeidzot vidusskolu, Edgars sev iedeva gadu laika, lai gūtu panākumus YouTube vidē un pelnītu ar to iztiku. «Ilgi pretojos tam, baidījos iet šādā virzienā, taču biju pārliecināts, ka tas ir jādara,» viņš ilustrē krustceles. «No brīža, kad es pilnībā pievērsos YouTube, ar to pelnīt sāku pusgadu vēlāk.»

    Ar Edgar Fresh tiekamies viņa studijā. Edgara pamata auditorija ir jaunieši. Savā kanālā viņš pievēršas ļoti dažādām tēmām, tajā skaitā ļoti atklāti auditorijai stāsta arī par saviem ienākumiem. 

    No video monetizēšanas jūtūberis vidēji mēnesī nopelna 80–100 eiro, ar ko paēdis nebūsi. Iztika tiek pelnīta, patukšojot uzņēmumu mārketinga budžetus. «Es prasu 500–1000 eiro par nopietnu video YouTube. Bija ar Microsoft, bija ar Sadales tīklu,» uzskaita Edgars.

    «Par Instagram ­reklāmu vai vienkārši kādu minūti ilgu video reklāmu – tie būs kādi 100–200 eiro.»

    Tas gan vēl nav viss. Ir arī publiskās uzstāšanās skolās, nometnēs, pilsētas ­svētkos. Tas kopējam budžeta katlam pienes vēl savus 50–200 eiro par reizi.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē