WorldRX pilots Jānis Baumanis: Man patīk, ja ir ūdentiņš uz trases un logu tīrītāji strādā!

Jau ceturto reizi Biķernieku trasi pierūcinās jaudīgie rallijkrosa automobiļi, Latvijai un Rīgai uzņemot vienu no prestižākajiem un lielākajiem pasaules motoru sporta pasākumiem – FIA pasaules rallijkrosa čempionātu (WorldRX). Bet visforšākais ir tas, ka mums tur ir savējais – Jānis Baumanis (Team STARD). Viņam mājas sacensības ir visatbildīgākais un visgrūtākais posms sezonā.
Rallijkross
Līga Stirna
Auto Bild
13. septembris

Drukāt

Saglabāt

Foto: Tom Banks

Lai arī pasaules čempionāta posms notiek Latvijā un Rīgā, mārupietis Jānis Baumanis sacensību nedēļu nepavada mājās. Portālam santa.lv viņš atklāj, ka arī tagad dzīvo tā, kā pieradis sacīkšu laikā, – viesnīcā. Tas palīdz koncentrēties darbam, kas Jānim nav viegls – 25 konkurenti ar superjaudīgiem automobiļiem (Rīgas posmā – 19), cīņa par sekundes simtdaļām, katru trases centimetru un katru pieejamo punktu pasaules čempionātā. Jo seriāls ir pietuvojies noslēgumam – Rīgā notiek priekšpēdējais tā posms, pēc tam atlicis tikai pēdējais etaps novembrī Dienvidāfrikā.

Jānis atzīst, ka mājas posms ir daudz noslogotāks nekā citi, kas notiek ASV, Francijā vai Zviedrijā. “Ceturtdienā un piektdienā nav tik daudz brīvas telpas kā citos posmos, kad izvizina amerikāņu kalniņos, aizved uz muzeju vai iedot izbraukt ar kartingiem. Te vajadzēja iesvīst jau ceturtdien!” pēc pasākuma Biķerniekos, kur Baumanis sacentās ar norvēģi Andreasu Bakerūdu, ar smaidu saka latviešu pilots. “Šis nav pats vienkāršākais posms, ļoti liela uzmanība no medijiem, skatītājiem, atbalstītājiem, kam ir dažādas vēlmes. Darba ir daudz vairāk nekā citos posmos, bet tas savā ziņā dod lielāku motivāciju.”

Kas attiecas uz Biķernieku trasi, pirms šā posma rallijkrosa trases grants daļa tika atjaunota, bet Baumanis vēl nezina, kāda tā būs no braukšanas viedokļa. “Jaunā grants sekcija – vai tā būs ātrāka vai lēnāka, pagaidām raustu plecus un nezinu, to varat man pajautāt sestdien, jo īpaši tāpēc, ka jau piektdien sola lietu. Kā trase uzvedīsies, to redzēsim,” viņš saka.

Jānis esot izbraucis vairāk nekā 100 apļus pa Biķernieku trasi, taču virtuāli – stimulatora spēlē Dirt, bet šo pieredzi neuzskata par vērā ņemamu: “Tas neko diži daudz nedod. Spēlē trase un braukšana atšķiras no tā, kas ir realitātē!”

Vēl septembra sākumā, preses konferencē pirms Latvijas posma, Jānis Baumanis minēja, ka labprāt gribētu, lai šajā posmā līst, jo tādos apstākļos viņam varētu būs vairāk priekšrocību. Starp citu, slavens ar savām spējām pierunāt lietu ir pazīstamais rallija pilots Jānis Vorobjovs, kura lietus dejas jau ir sen ir kļuvušas par folkloru. Izskatās, ka Baumanim arī tas sāk sanākt.

“Biķernieku trase lietū ir pilnīgi atšķirīga no sausas trases. Skan jocīgi, bet slapjā laikā grants daļas segums ir ar labāku saķere. Personīgi es labāk jūtos slapjos laika apstākļos, kad nedaudz ūdentiņš uz trases un logu slotiņas strādā. Tad iekšējā pārliecība ir lielāka!” saka Jānis. “Pirmais un trešais līkums viennozīmīgi būs interesantāks lietū, jo karstasinīgie rallijkrosa piloti katrs vienmēr tiecas pirmais izbraukt no pirmā līkuma, bet lietū – ja tu ar lielāku ātrumu ielido pirmajā līkumā, lielāka varbūtība, ka izbrauksi no tā pēdējais. Saķere nav tik laba, ar slapjo riepu to slīdējumu apstādināt nevar, un tu gaidi, kamēr slīde beidzas, vai tu atsities pret citu mašīnu vai apmali. Ir jābūt daudz uzmanīgākam.”

“Domāju, ka uzreiz jāsāk ar pilnu jaudu, un pirmā kvalifikācija būs atslēga pārējām sacensībām, protams, ir jāskatās, kādi ir starti,” par sacensību plānu saka Jānis. “Ja ir slapjš laiks, Biķerniekos ir slidenāks nekā citās trasēs. Grūti spriest, vēl jāizrunājas ar inženieriem un jāuztaisa sacensību plāns. Mans pirmais mērķis – labi nostartēt kvalifikācijās, lai būtu laba vieta uz pusfinālu un pēc tam jau cīnīties par finālu.  Iešu uz maksimumu, ko varu sasniegt, bet neko negarantēju. Vēl priekšā treniņi, jāsaliek viss soli pa solim.”

Ko komandas boss Manfrēds Štols Jānim pieteicis uz Rīgas posmu? “Komandas boss šobrīd ir ļoti aizņemts ar elektromašīnu, kas ir ceļā uz Latviju. Zinu to, ka viss ir labi, viss strādā, un viņi paši nevar sagaidīt, kad varēs parādīt skatītājiem trasē,” attrauc Jānis. “Boss saprot, ka šis posms man ir svarīgākais un nozīmīgākais sezonā, es domāju, ka lieku spiedienu  viņš man neradīs.”

Pasaules čempionāta kopvērtējumā Jānis ir ceturtajā vietā, par 40 punktiem atpaliekot no līdera Andreasa Bakerūda. 38 punktus viņam priekšā ir brāļi Timijs un Kevins Hanseni, 15 punktus – soms Niklass Gronholms. “40 punkti – tas ir daudz!” atzīst Baumanis. “Ja Hanseni un Bakerūds dabū divus melnos karogus un viņus izslēdz no čempionāta, un vēl Gronholms iesaistās avārijā (trīsreiz pārspļauj pār kreiso plecu), un viņi paliek bez punktiem pēdējos divos posmos, tad jā – tad 40 punkti ir maz. Bet puiši ir gudri un saprot, ko darīt, un viņi muļķīgas kļūdas nevienā brīdī nepieļaus – visi domā par gala rezultātu.”

“Bakerūds ir pelnījis izcīnīt titulu, jo viņš ir ļoti smagi strādājis visus šos gadus. Šogad viņš brauc ar salīdzinoši mazāku budžetu, un pārdzīvo par katru sasisto bamperi, kas jāpārlīmē. Brāļi Hanseni… Timijs tiešām ļoti, ļoti ātrs ar šo mašīnu, viņš nobraucis ļoti daudzus kilometrus dažādās trasēs, pagājušogad bijis daudz testa dienu. Viņš viennozīmīgi zina, kas jādara ar stūri un pedāļiem, lai būtu viens no ātrākajiem trasē,” par titula pretendentiem saka Jānis.

Pasaules rallijkrosa priekšpēdējais posms Neste World RX of Latvia Biķernieku trasē risināsies 14. un 15. septembrī. Bez Supercar Rīgā brauks arī Super1600 klases braucēji, kam šis būs noslēdzošais etaps Eiropas čempionātā (EuroRX).

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs