• Lielais ziemas riepu tests — 2009. gads

    Auto
    25. jūnijs, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Auto Bild
    Kad sāks snigt? Derības vēl tikai tiek slēgtas, taču drošības pēc jau iepriekš uzlieciet savam auto vislabākās ziemas riepas. Kuras ir vispiemērotākās Golf un Co – to parādīs lielais Auto Bild ziemas riepu tests.

    Katru gadu viens un tas pats, kad sākas runas par ziemas riepām, – vai man tās patiešām vajag? Kad tās ir jāuzliek? Te būs atbildes.

    • Kad man jāpāriet uz ziemas riepām?

    Kā likums – no novembra līdz Lieldienām. Obligāti, pirms ir uzsnidzis pirmais sniegs. Formāli – no 1. decembra līdz 1. martam.

    • Dzīvoju pilsētā un daudz izmantoju sabiedrisko transportu. Vai man ziemas riepas ir tiešām nepieciešamas?

    Jā, jo ceļu satiksmes noteikumos tas ir skaidri atrunāts. Mašīnai arī uz sniega un ledus ir jāspēj laicīgi apstāties.

    • Kā es varu pazīt ziemas riepas?

    Ar M+S simbolu apzīmētās riepas oficiāli tiek uzskatītas par ziemai piemērotām. Taču īstenu piemērotību garantē sniegpārsliņas simbols.

    • Esmu iecienījis ziemas sporta veidus, tādēļ bieži vien dodos ar auto uz ārzemēm. Kas man būtu jāievēro?

    Diemžēl Eiropā norādījumi par ziemas riepām ir visai haotiski, tomēr labāk ar tām nekā bez.

    • Kuras ir vislabākās ziemas riepas?

    Goodyear, Conti, Dunlop, Semperit. Par šo vairāk lasiet mūsu lielajā testā!

    Ziemas riepu testa dalībnieki

    • Goodyear Ultragrip 7+
    • Continental WinterContact TS 830
    • Dunlop SP Winter Sport 3D
    • Semperit Speed-Grip
    • Michelin Primacy Alpin PA3
    • Pirelli W8+ 10 Sottozero Serie II
    • Vredstein Snowtrac 3
    • Kumho I Zen KW8+3
    • SAVA Eskimo S3
    • Nokian WE G8+
    • Firestone Winterhawk 8+
    • Kenda Polar Trax KR19
    • Hankook Optimo 4S

    Uz slapja ceļa

     Ziemas riepas kļūst arvien labāka

    • Vadāmība

    Pārsteidzoši: Continental TS 830 izbrauc testa apļus tādā pat laikā kā vasaras riepas. Arī subjektīvi izvērtējot stūrēšanas precizitāti un braukšanas īpašības, šīs riepas izvirzās vadībā kopā ar Goodyear, Pirelli un Sava.

    • Akvaplanēšana

    Kā jau bija gaidāms, vasaras riepas vislabāk spēj izspiest ūdeni zem savas virsmas un sāk peldēt līkumos visvēlāk. Ziemas riepu vidū vislielākās drošības rezerves ir Goodyear, Dunlop un Vredestein.

    • Bremzēšana uz slapja ceļa

    Bremzēšanas ceļš metros no 100 km/h

    Uz slapja ceļa ziemas riepas bremzē sliktāk nekā vasaras. Tam par iemeslu ir daudzās mīkstās lameles, kas ziemas riepām laupa nepieciešamo stabilitāti. Īpaši sliktas šajā ziņā ir lētās Kenda riepas. Tām ir nepieciešams par 14 metriem garāks bremzēšanas ceļš nekā vasaras riepām.

    • Kustība pa apli uz slapja ceļa

    Kustība pa apli sekundēs

    Laba saķere nozīmē drošību un labus rezultātus kustībā pa apli. Tādēļ šajā testa sadaļā priekšgalā izvirzās vasaras riepas. Taču tikai ar nelielu atrāvienu: Continental zaudē ar tikai sekundes desmitdaļu. Slikti: Firestone Winterhawk uz slapja ceļa rod pavisam nelielu saķeri. Ar Kenda riepām testa Golf ir jūtama ļoti nepietiekama pagriežamība.

    • Bremzēšana uz sausa ceļa

    Bremzēšanas ceļš metros no 100 km/h

    Lai gan ziemas riepas kļūst arvien labākas, bremzēšanas ceļā salīdzinājumā ar saviem vasaras analogiem tās zaudē iespaidīgu ceļa posmu – vairāk kā veselas mašīnas garumā. Taču starp vislabākajām (Dunlop) un vissliktākajām (Kenda) ziemas riepām atšķirība ir tikai 2,3 metri.

    • Rites pretestība

    Ziemas riepām parasti ir maza rites pretestība, tas palīdz ekonomēt degvielu. Šajā testa sadaļā neuzvarētas ir Michelin Primacy Alpin. Salīdzinājumā ar Dunlop tās patērē par tieši 5% mazāk degvielas.

    Uz sausa ceļa

    • Trokšņu līmenis

    Db (A) pie 60/80 km/h

    Klusa ripošanas skaņa pasargā bungādiņas un apkārtējo vidi. Visklusākās ir vasaras riepas, tad Goodyear un Continental, kuras arī čukst patīkami klusi. Turpretī Pirelli Sottozero liek skaņas līmenim pieaugt.

    • Vadība uz sausa ceļa

    Vidējais ātrums km/h

    Uz sausa ceļa īstie līkumotāji ir Hankook vissezonas riepas Optimo 4S, kā arī Michelin un Pirelli ziemas riepas. Tās gandrīz neatpaliek no vasaras riepu dinamiskajām īpašībām.

    • Ripošanas komforts

    Modernajām ziemas riepām ir uzlabotas ripošanas komforts. Subjektīvajā komforta novērtējumā šajā testā visvairāk punktu savāca Goodyear, Firestone un Semperit riepas.

    Uz apsniguša ceļa

     Laba sadarbība: stabilas ziemas riepas un Golf VI perfektā ESP (elektroniskā stabilitātes programma) padara braukšanu pa sniegu un ledu drošu.

    • Vadāmība

    Vidējais ātrums km/h

    Šīs sezonas uzvarētāji nāk no Dunlop, Sava un Semperit. Perfekta saķere, stabila noturība, droša vadība. Salīdzinājumā ar šo vissezonu riepas pamatīgi zaudē. Vilšanās – jaunais Firestone Winterhawk II.

    • Bremzēšana uz sniega

    Bremzēšanas ceļš metros no 40 km/h

    Īsts atklājums drošības ziņā: jaunais Sava Eskimo S3 bremzē uz sniega krietni ātrāk kā konkurenti. Pat otrās vietas ieguvējs Continental apstājas metru tālāk. Vājākie šajā sadaļā izrādās Kenda, Hankook un jaunais Firestone.

    • Saķere ar ceļu

    Vilkmes spēks ņūtonos metros no 100 km/h

    Grūtības uzsākt braukšanu uz sniega? Ziemas riepām tas ir nepiedodami. Taču sliktā saķere ar ceļu ātri vien liek Firestone atstāt ierindu. Tās gan saķeras ar ceļu labāk nekā vasaras, bet sliktāk nekā vissezonas riepas.

    • Slaloms

    Maksimālais paātrinājums m/s2

    Stingra sānu noturība palīdz droši veikt pagriezienus, jo īpaši, ja braucat no kalna. Mūsu testa Golf kustas starp slaloma piloniem droši kā pa sliedēm – šādu skatu varēja vērot, kad uzliktas bija Sava, Semperit un Dunlop riepas.

    Lielā ziemas riepu testa rezultāti

    Rezumējums

    Mūsu testa  uzvarētāji: Goodyear, Continental, Dunlop un Semperit ziemas riepas par to nobriedušajām braukšanas īpašībām visos laika apstākļos saņem mūsu novērtējumu – priekšzīmīgi. Visā visumā apmierinošs rezultāts ir Hankook vissezonu riepām. To sniegums ir pilnīgi pietiekams ne pārāk biežai izmantošanai ziemā, taču, piemēram, Firestone Firehawk 32 gadījumā par to nevar būt ne runas. Tas kopā ar Kenda lētajām riepām ierindojas šī testa pēdējās vietās.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē