Seat Tarraco pirmais testa brauciens

Seat straujiem soļiem iekļuvis SUV segmentā un tā jaunākais veikums ir Tarraco. Spāņu zīmolam šis ir pirmais septiņvietīgais modelis SUV ietērpā. Vai tas nozīmē, ka Seat savai vijolei pievienojis jaunu stīgu, pārkvalificējoties no sportiska rakstura auto par ģimenes apvidnieku? To mēs noskaidrosim!
Septiņas sēdvietas
Toms Timoško
14. marts

Saglabāt

Foto: Toms Timoško

Seat ir viens no spilgtākajiem piemēriem, kā autoražotājs ne vien uzklausa pircēju vēlmes, bet arī realizē tās. Vēl pirms diviem gadiem, kad klajā nāca Ateca modelis, spāņu zīmola arsenālā nebija neviena SUV pārstāvja. Redzot straujo pieprasījumu pēc krosoveriem, Seat uzreiz klajā laida vairākus SUV pēc kārtas. Vispirms Ateca, tad kompakto Arona un tagad jauno flagmani – Tarraco. Modeļa nosaukuma radīšana tika nodota potenciālo pircēju rokās. Aptaujas beigās tieši senā Spānijas ostas pilsēta Tarraco (šobrīd Tarragona) kļuva par populārāko izvēli 146 000 respondentu balsojumā.

Uz mūsu testa auto aizmugures gozējas uzraksts Made in Germany, nepārprotami norādot uz dzimšanas vietu. Atšķirībā no Ateca, kas tiek ražots Čehijā, jaunais Tarraco par savu mājvietu izvēlējies Volfsburgas rūpnīcu Vācijā. Līdzīgi kā Volkswagen Tiguan Allspace un Škoda Kodiaq, Tarraco izmanto MQB platformu, tomēr līdzību starp šiem auto ir mazāk, nekā varētu domāt.

Spāņu interjers

Volkswagen ergonomikas pieskāriens jūtams arī Seat salonā, ieturot klasiskāku dizainu nekā franču sāncensis. Pārdomāts slēdžu izvietojums, pārskatāma sistēmu vadība neradīs liekus jautājumus pat tiem, kas pie Seat stūres sēžas pirmo reizi. Kvalitatīvi apdares materiāli un brūnas krāsas zamša elementi uz sēdekļiem – varētu droši apgalvot, ka šis ir viens no greznākajiem Seat, kāds uzbūvēts.

Ir labi piedzimt populārā un bagātā ģimenē. Seat ir daļa no Volkswagen grupas, tāpēc tehnoloģiju ziņā atliek vien pastiept roku un jaunais modelis iegūst modernas ierīces, kuras dažiem konkurentiem vēl nav pieejamas. Individualizējot instrumentu paneļa izskatu, starp apaļīgajām tahometra un spidometra skalām var iekārtot navigācijas karti, braukšanas ātrumu vai citu informāciju. Ja ātruma uzraudzība jums ir īpaši mīļa, tad kustības ātrumu vienlaikus var redzēt pat trīs vietās. Pirmo reizi zīmola vēsturē Seat ieguvis arī žestu kontroles vadību.

Ģimenes drošība

Vai Tarraco ir drošs ģimenes SUV? NCAP drošības testu rezultāti runā paši par sevi. Tas ne vien ieguva maksimālās piecas zvaigznes, bet pieaugušo pasažieru aizsardzībā saņēma 97% novērtējumu.

Automātiskā parkošanās sistēma ar pirmo piegājienu prasmīgi nolika ģimenes SUV tam paredzētajā vietā. Pateicoties atpakaļskata kamerai (250 eiro) un 360 grādu apkārtskata monitoram (551 eiro), šo manevru varam pietiekami viegli veikt arī pašu spēkiem.

Tarraco pamataprīkojumā ietilpst aizmugurējie distances sensori un noguruma atpazīšanas funkcija, bet tādas sistēmas kā aklās zonas monitorings, aizmugurējais šķērssatiksmes brīdinājums, pirms sadursmes brīdinājuma asistents un citi labumi pieejami par papildus maksu. Lai arī pircēji vēl joprojām nepietiekami daudz pievērš uzmanību drošības sadaļai, mēs rekomendējam ievilkt ķeksīšus šo tehnoloģiju lauciņos. Par to mēs pārliecinājāmies paši.

Agrā rīta stundā, pirms uzlēkusi saule, braucot pa vientuļu ceļu ārpus Rīgas, asfalta nomali par savu “lielceļu” bija izvēlējies kāds riteņbraucējs, aiz sevis velkot ķerru. Šo mūsdienās netipisko skatu papildināja fakts, ka šim čaklajam darba rūķim nebija neviena atstarojošā elementa nedz uz apģērba, nedz abiem braucamrīkiem, padarot pārgalvīgo stūrēju šajā rīta stundā praktiski neredzamu. Ko nepamanīja autovadītāja acs, to ļoti savlaicīgi uztvēra Tarraco distances sensors. Braucot ar ieslēgtu kruīza kontroli, instrumentu panelī iemirdzējās vizuāls brīdinājuma simbols, ko papildināja skaņas signāli un tūlītēja ātruma samazināšana. Pietiek ar vienu šādu gadījumu, lai aptuveni 600 eiro vērtās sistēmas būtu sevi atpelnījušas. 

Praktiskums

Līdzīgi kā Kodiaq, arī Tarraco pieejams piecu un septiņu sēdvietu versijā. Trešā sēdekļu rinda (802 eiro) kalpos kā papildus vietas, ja braucienā vēlaties doties ar bērniem vai pasažieriem ar augumu līdz 160 cm. Salīdzinot ar konkurentiem, piedāvātā vieta būs mazāka nekā Peugeot 5008 vai Škoda Kodiaq. Pieaugušajiem būs grūti ieņemt ērtu pozīciju, ceļgaliem sniedzoties gandrīz līdz zodam. Otro sēdekļu rindu iespējams pabīdīt uz priekšu, nedaudz uzlabojot aizmugurē sēdošo komfortu, taču šādā gadījumā saruks brīvā kāju vietu vidū sēdošajam. Tomēr, ja trešo sēdekļu rindu uztversiet kā bonusu, nevis ložu pieaugušo apsēdināšanai, tad Tarraco salons nodrošinās visu ikdienai nepieciešamo plašumu.

Par brīvo rūmi virs galvas nebūs jāsatraucas pat tad, ja izvēlēsities panorāmas lūku (1103 eiro). Varam uzreiz pateikt – šī ir must have ekstra, paverot pasažieru acīm skatu uz plašo debesjumu. Priekšā sēdošajiem caur jumtu redzamo ainavu būs grūtāk izbaudīt, taču šeit tiek nodrošinātas visas pārējās ekstras – liels plašums, ērta sēdpozīcija ar dažādām regulācijas iespējām, ietilpīgas mantu novietnes durvīs un sīklietu kambarīši citviet.

Tarraco prot pārvadāt ne vien pasažierus, bet arī kravu. Aizmugures sēdekļus iespējams ielocīt grīdā, bet vidējo rindu var nolaist proporcijā 40/20/40. Ja līdz mājām jānogādā garāki dēļi vai caurules, priekšējo pasažiera sēdekli iespējams nolocīt. Atstājot vietās pirmās divas sēdekļu rindas, bagāžas nodalījumam būs 700 litru ietilpība, bet maksimālā telpa sasniedz 2005 l (Kodiaq šāda gadījumā būs 2065 l).

Seat tehnika

Mūsu testa auto ieguvis visai netipisku agregātu salikumu – mehāniskā transmisija, priekšpiedziņa un 1,5 litru benzīna dzinējs ar 150 ZS. Kamēr kompaktajam Arona šāda kombinācija der kā uzlieta, septiņvietīgā SUV tas nozīmēs to, ka steidzīgs ritms un strauji paātrinājumi būs jāaizmirst. Bet kuram gan citam no Seat saimes šāds raksturs piestāvētu, ja ne ģimeniskajam Tarraco? Braucot mierīgā režīmā, dzinējs atslēgs divus no četriem cilindriem. Šī pāreja ir pavisam nemanāma un par cilindru deaktivizāciju vēstīs vien neliels uzraksts instrumentu panelī. Vidējais patēriņš – aptuveni 9,0 l/100km.

Jāatzīmē, ka arī dinamiskas braukšanas piekritēju acīs Seat nav zaudējis savu modžo. Tarraco pieejams arī 4Drive pilnpiedziņas modifikācijā ar 2,0 litru TSI (190 ZS) vai 2,0 l TDI motoru (150 vai 190 ZS). Lai arī kurš no dzinējiem tiktu izvēlēts, visiem pilnpiedziņas Tarraco uzstādīta septiņpakāpju DSG automātiskā transmisija. Ikdienā Tarraco jaudu sūtīs uz priekšējo tiltu, bet nepietiekamas saķeres gadījumā 50% no griezes momenta var tikt nosūtīti uz aizmuguri. Lētākā 4Drive versija pieejama par 33 230 eiro.

Gaitas īpašības

No 4,7 metrus gara SUV pieprasīt hečbeka gaitas īpašības būtu neprātīgi, taču Seat šīs abas pasaules pratis pietuvināt vienu otrai. Tarraco klīrenss ir par 20mm mazāks nekā Kodiaq. Pieplakšana pie zemes uzlabojusi stabilitāti, uzvedībai līkumos tālu neatpaliekot no izmēros mazākā Ateca. Tas nozīmē, ka arī pilsētas satiksmē ar to varēs veikli manevrēt mašīnu plūsmā, pateicoties minimālām virsbūves svārstībām un vieglai stūres vadībai pat sporta režīmā.

20 collu diski un 245/45 riepas reklāmas materiālos būtiski uzlabo Tarraco pievilcību, taču šo šarmu nedaudz aizēno SUV uzvedība Latvijas ceļos, precīzāk, asfalta ceļu risēs. Šādās situācijās SUV ik pa laikam vēlas doties vien sev zināmā virzienā, tāpēc vadītājam jābūt uzmanīgam. Mūsu ieteikums – dodiet priekšroku 18 collu diskiem. Tarraco balstiekārta ir stingrāka nekā Kodiaq, tāpēc pat ar biezāku riepu gumiju un mazāku disku diametru auto saglabās tās braukšanas īpašības, kuras pircēji cer sagaidīt no Seat.

Par 802 eiro pieejama Dynamic Chassis Control jeb piekares cietības regulēšanas sistēma, ietverot regulējamus amortizatorus, kas tūlītēji regulē cietību attiecībā pret braukšanas apstākļiem un izvēlēto braukšanas režīmu. Režīmu izvēle tiek kontrolēta ar slēdzi viduskonsolē, piedāvājot Normal, Sport, Eco un Individual režīmus.

Mūsu testa brauciens noritēja laikā, kad ziemas sniegs jau bija pārvērties ūdens tērcītēs, bet grants ceļus klāja viens vienīgs ledus. Uz seguma, kas vairāk atbilst hokeja laukumam, Tarraco neizrādīja ne mazākās nedrošības pazīmes. Par to galvenokārt būtu jāpateicas Nokian Hakkapeliitta R3 riepām un stabilitātes kontrolei, šim duetam nodrošinot pārsteidzošu stabilitāti vietās, kur nebūtu iespējams pat nostāvēt kājās.

Motoru veidi

 

1,5 TSI

2,0 TSI

2,0 TDI

Darba tilpums:

1498 cm3

1984 cm3

1968 cm3

Jauda:

110 kW (150 ZS) pie 5000 – 6000 apgriez./min

140 kW (190 ZS) pie 1500 – 4100 apgriez./min

110 – 140 kW (150 – 190 ZS) pie 3500 – 4000 apgriez./min

Griezes moments:

250 Nm pie 1500 – 6000 apgriez./min

320 Nm pie 4200 – 6000 apgriez./min

340 – 400 Nm pie 1750 – 3250 apgriez./min

Ātrumkārba:

6MT

7AT

6MT/7AT

Pašmasa:

1599 – 1634 kg

1773 – 1808 kg

1687 – 1845 kg

Maksimālais ātrums:

201 km/h

211 km/h

198 – 210 km/h

Paātrinājums 0–100km/h:

9,7 s

8,0 s

8,0 – 9,8 s

Vidējais degvielas patēriņš:

7,3 – 8,0 l/100km

5,7 – 7,6 l/100km

CO2 emisija:

165 – 182 g/km

148 – 200 g/km

Cena eiro:

No 27 550

No 36 720

No 29 210

Testa auto

  • Garums/platums/augstums: 4735/1839/1658 mm
  • Riteņu bāze: 2790 mm
  • Riepas: 245/45 R20
  • Bākas tilpums: 58 l
  • Piedziņa: priekšpiedziņa

Plusi

  • Seat raksturīgās gaitas īpašības
  • Pievilcīgs dizains
  • Apdares kvalitāte

Mīnusi

  • Šaura trešā sēdekļu rinda
  • Stingrā balstiekārta un R20 diski nebūs komfortabls duets

Rezumējums

Seat Tarraco ir līdzvērtīga alternatīva Škoda Kodiaq, nogādājot septiņus cilvēkus galapunktā azartiskākā manierē nekā to spēj konkurenti.

Novērtē rakstu

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

Auto Bild

Māja

Receptes

Dārzs