Porsche atklāj 15 noslēpumā turētus konceptauto

Auto industrija
Auto Bild
Auto Bild
22. novembris
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Publicitātes foto
Ar nosaukumu Porsche Unseen Porsche pirmo reizi publicē no 2005. līdz 2019. gadam izstrādātos projektus, kas līdz šim tika turēti noslēpumā. Sporta automobiļu ražotājs parāda iespaidīgus 15 dažādu automobiļu tēlus. Sākotnējās izstrādnes aptver segmentus Blakusrezultāti, Mazie dumpinieki, Hiperautomobiļi un Kas tālāk?. Šādā veidā Porsche piedāvā ekskluzīvu ieskatu izstrādes procesā no paša pirmā zīmējuma līdz sērijveida ražošanai gatavam modelim.

„Ļaudīm visā pasaulē patīk mūsu sporta automobiļu nenovecojošā un inovatīvā konstrukcija,” saka Porsche AG valdes priekšsēdētājs Olivers Blūme. „Šo panākumu pamatā ir tālredzīgas konceptuālās izstrādnes: tās sniedz ideju kopumu rītdienas Porsche konstrukcijai un apvieno mūsu spēcīgās tradīcijas ar novatoriskām nākotnes tehnoloģijām.”

Ar iepriekš nepublicētiem projektiem rakstu sērijā iepazīstina tikai Porsche Newsroom. Tīmekļa televīzijas formāts 9:11 Magazine arī ir veltījis sēriju atsevišķām izstrādnēm un kopā ar Porsche galveno konstruktoru Mihaēlu Maueru pēta izstrādņu saikni ar pašreizējiem sērijveida modeļiem. Tagad zīmola cienītājiem apgāds Delius Klasing ir izdevis grāmatu ar nosaukumu Porsche Unseen. Interesentiem ir iespēja detalizēti iepazīties ar Style Porsche aizkulisēm. Vēlāk cienītāji varēs klātienē apbrīnot izstrādņu izlases ekspozīciju, jo 2021. gadā Porsche muzejs iekļaus modeļus izstādē.

Projektēšanas process: no pirmā zīmējuma līdz braucamam prototipam

Projektēšanas process sākas ar skici. Nākamajā posmā tā tiek vizualizēta telpiskā modelī. Kad ideja ir jāizstrādā tālāk, tiek izgatavoti mazi modeļi mērogā 1:3, un pēc tam paraugi mērogā 1:1. „Virtuālā vide ir pirmais posms, bet neparasti modeļi ir īpaši jāskata dabā, lai saprastu, vai automobilim ir mazi, lieli vai pārsteidzoši izmēri,” stāsta par Style Porsche atbildīgais valdes priekšsēdētāja vietnieks Mihaēls Mauers. Atšķirībā no sērijveida modeļa izstrādes, kad vienmēr tiek izveidoti vairāki modeļi ar dažādiem konstrukcijas formātiem, redzējuma projekti, no otras puses, orientējas uz vienotu redzējuma modeli, kas kalpo par galvenās idejas tēlu.

Porsche ar nolūku ir tikai viens konstruktoru birojs, kas atrodas izstrādes tiešā tuvumā,” norāda Mihaēls Mauers. „Veisaha ir mūsu kodols. Mēs nevis atveram modernizētus konstruktoru birojus tālās Ziemeļamerikas un Āzijas metropolēs, bet gan mūsu konstruktori no visas pasaules ierodas Porsche Veisahā, lai zīmola dvēselē projektētu jaunākos sērijveida sporta automobiļus un autobūves redzējumu. Porsche konstruktoru birojā strādā vairāk nekā 120 konstruktoru, salona, virsbūves, krāsu un materiālu speciālistu, modeļu veidotāju, modelētāju un izstrādes inženieru.

Konceptautomobiļi: gara lidojums mobilitātes nākotnē

„Runājot par mūsu izstrādnēm, ne katram automobilim ir jānonāk ceļu satiksmē. Drīzāk tas ir radošās telpas izveides un attiecību ar nākotni jautājums,” raksturojot projektēšanas procesu, saka Mihaēls Mauers un piebilst: „Ir divas zīmola turpmākās attīstības iespējas. Var uzlabot preces no pašreizējām, tas ir, pakāpeniski, tomēr šajā procesā ir grūti būt patiešām inovatīvam. Vai arī ļaut vaļu jaunradei, proti, ļaut domām pārlēkt parītdienā un tad no turienes atgriezties rītdienā.”

Pamatojoties uz šo ideju, Porsche izstrādā ražojumus un firmas stilu, kas ilgtermiņā raksturo un nodrošina visu modeļu izskatu. Nākamo modeļu konstruktīvā valoda izaug no ilgtermiņa redzējuma. Šajā procesā virsuzdevums ir apvienot Porsche konstruktīvos gēnus ar vismodernāko autobūvi. No vienas puses, tas nodrošina turpmāko Porsche modeļu inovāciju iespējas un, no otras puses, sniedz arī evolucionāru atsauci uz Porsche bagātīgo vēsturi. Lūk, daži piemēri.

Porsche 919 Street (2017, 1:1 māla modelis) ir izstrādāts, balstoties uz Porsche 919 Hybrid izmantoto tehnoloģiju, solot padarīt pieejamus amatierbraucējiem pacilājošos Lemānas prototipu sacīkšu automobiļu vadīšanas iespaidus. Zem ārējā apvalka atrodas oglekļšķiedras nesošā virsbūve un jaudīga 900 ZS hibrīda sacīkšu piedziņa, kas ir palīdzējusi Porsche 919 gūt neskaitāmas uzvaras Lemānā. Arī gabarīti un garenbāze ir tāda pati kā sacīkšu automobilim.

Ar spartisko, lakonisko kontrolpulti, raksturīgo radiatora režģi virs vidū novietotā motora, sarkaniem grafiskajiem elementiem un iespaidīgām ribām aizmugurē kompaktais Porsche Vision Spyder (2019, 1:1 paraugs) nepārprotami atsauc atmiņā 1954. gada Porsche 550–1500 RS Spyder. Vienlaikus šī izstrādne ir paredzēta, lai turpinātu pilnveidot Porsche konstruktīvo identitāti un sniegtu ideju kopumu nākotnes detaļām, piemēram, ultramodernam aizsargstienim.

Porsche redzējums Renndienst (2018, 1:1 paraugs) ir ģimenei līdz sešām personām draudzīgas telpas koncepcijas brīva interpretācija. Konstruktoru grupa izstrādāja futūristisku „kosmoplānu” ar interesantām proporcijām. Izstrādne demonstrē, kā Porsche konstruktīvos gēnus ar raksturīgo virsmas modelēšanu var pārnest uz zīmolam nepazīstamu automobiļu segmentu. Iekšā pasažierus gaida komfortabls un modulārs ceļojumu salons. Vadītājs sēž centrālajā vadītāja sēdeklī. Pilnīgi elektriskās piedziņas tehnoloģija atrodas apakšdaļā. Tādējādi pasažieri iegūst negaidīti daudz vietas un ceļojuma iespaidus apvienojumā ar Porsche raksturīgām noskaņām.

Grāmata Porsche Unseen tagad ir nopērkama mazumtirdzniecībā ar ISBN numuru 978–3–667–11980–3. Konceptautomobiļi ir detalizēti atspoguļoti 328 lappusēs ar iespaidīgām Štefana Bognera fotogrāfijām un informatīvu Jana Karla Bēdekera tekstu. To ir izdevis apgāds Delius Klasing, un to var iegādāties arī Porsche muzeja veikalā.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+