• Tikai 71% satiksmes dalībnieku vienmēr ņem vērā citu transporta līdzekļu “aklās” zonas

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    19. augusts, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Shutterstock
    Latvijā ik dienu notiek vairāk nekā 60 ceļu satiksmes negadījumu (2021. gada dati) un daļa no tiem ir saistīti ar transportlīdzekļu “aklajām” zonām. Šī gada jūlijā autokluba LAMB veiktais pētījums liecina, ka tikai 71% satiksmes dalībnieku vienmēr ņem vērā citu transporta līdzekļu “aklās” zonas. Citi to dara vien dažkārt vai nekad.

    “Aklās” zonas ir tās daļas ap transportlīdzekli, kas autovadītājam nav redzamas, un tās ir teju visiem transporta līdzekļiem. 66% no aptaujātajiem autovadītājiem atzina, ka kādreiz ir nonākuši bīstamā situācija dēļ “aklajām” zonām.

    LAMB prezidents Juris Zvirbulis: “Satiksmes dalībnieku izpratne par dažādu transportlīdzekļu “aklo” zonu robežām diemžēl ir visai atšķirīga.

    Piemēram, 20 gadu vecam auto aklās zonas teju vienmēr būs vairāk un lielākas, ja salīdzina ar pāris gadu jauniem transporta līdzekļiem, kur par drošību ir padomāts krietni vairāk.

    Nereti vismazāk aizsargātās satiksmes dalībnieku grupas – gājēji, riteņbraucēji, skūteru vadītāji – pieņem, ka viņus visi pamana, taču zināms, ka pat rūpīgi izpētot spoguļos redzamo, kāds var palikt “aklajā” zonā, radot ārkārtīgi bīstamu situāciju visiem. Tādēļ vienlīdz svarīga ir gan sava transportlīdzekļa, gan citu satiksmes dalībnieku “aklo” zonu pārzināšana.”

    Citu satiksmes transportlīdzekļu “aklās zonas” vienmēr vērā ņem vien 70% riteņbraucēju un 83% motociklistu.

    Saskaņā ar Latvijas iedzīvotāju (vecumā no 18 līdz 75 gadiem) aptaujas rezultātiem lielākā daļa respondentu ikdienas satiksmē piedalās kā vieglās automašīnas vadītāji (tā norādījuši 63% respondentu). 16% respondentu ikdienas satiksmē piedalās kā riteņbraucēji. 3% respondentu ikdienas satiksmē piedalās kā smagā vai kravas autovadītāji, bet 2% – kā motociklisti.

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē