Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Zināms, kurš ir pirktākais zīmols jaunu auto segmentā

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    27. augusts, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Shutterstock
    Šā gada pirmajos sešos mēnešos Latvijā par 19 % audzis jaunu auto pirkumu skaits, un, ja salīdzina ar šo paša laika periodu pirms gada, populārākā marka joprojām ir Toyota, kurai seko Škoda un Volkswagen, liecina Citadele Leasing apkopotie dati.

    Ar ko skaidrojama Toyota popularitāte?

    Toyota zīmola popularitāti būtiski veicina juridisko personu pieprasījums pēc šīs markas automobiļiem – uzņēmumu reģistrēto Toyota skaits pirmajā pusgadā ir teju 2 reizes lielāks nekā tuvākajiem sekotājiem – Volkswagen un Škoda.

    «Toyota regulāra atrašanās pirktāko automašīnu topā ir saistīta ar juridisko personu interesi, proti, tās bieži pērk dažādi auto nomas uzņēmumi. Pirmajā pusgadā no visiem nopirktajiem jaunajiem Toyota auto aptuveni piektdaļa ir tieši auto nomas pakalpojumu sniedzēju iegādāti,» skaidro Ģirts Glāzers, Citadele Leasing valdes priekšsēdētājs.

    «Toyota izceļas ar to, ka hibrīda dzinēji ir pieejami gandrīz visiem ražotāja piedāvātajiem modeļiem. Lai arī tos piedāvā citi automašīnu ražotāji, Toyota klāsts patlaban ir visplašākais.»

    Pieaug interese par Audi

    Salīdzinot ar pērnā gada pirmajiem sešiem mēnešiem, lielākais pieaugums jauno auto pirkumu skaitā ir reģistrēts tādiem auto zīmoliem kā Audi (2,4 reizes), Škoda (+ 53 %), Toyota (+ 30 %) un Volkswagen (+ 25 %).

    Tikmēr lielākais jaunu pirkumu samazinājums reģistrēts tādiem zīmoliem kā Opel (- 2,1 reizes), Renault (- 17 %) un Hyundai (- 15 %).

    Tāpat kā iepriekšējos gados, visvairāk darījumu ir noslēgti ar iekšdedzes dzinēju modeļiem – 88 %  un ar pilnīgi elektrisko dzinēju – 8 %, savukārt cita veida dzinēji (hibrīds vai ar gāzi darbināms auto) veido 4 % no visiem darījumiem.

    Volkswagen – līderis elektroauto klasē

    Elektroauto segmentā kopumā visvairāk darījumu ir noslēgti ar Volkswagen, Nissan un Hyundai, kā arī Škoda zīmoliem. Privātpersonu segmentā visbiežāk izvēlētas Nissan, Hyundai un Volkswagen markas, savukārt juridiskās personas līdz ar Volkswagen, Nissan un Hyundai modeļiem iecienījušas arī Tesla ražojumus. .

    Vispieprasītākie elektroauto modeļi, kurus iegādājušās privātpersonas, ir Nissan Leaf, Škoda Enyaq un Volkswagen ID.4. Līzinga darījumu līderi ir Nissan Leaf, Volkswagen ID.4 un Škoda Enyaq, savukārt darījumos, kas veikti bez līzinga pakalpojumiem, populārākie ir Škoda Enyaq, Opel Mokka un Volkswagen ID.4.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē