Ģimenes jaunpienācējs veidots uz MQB A0 platformas, ko izmanto jau vairākas desmitgades zināmais “Polo“ hečbeks un pēdējos gados iepazītais “T-Cross“. Gluži kā citas Sportback stila versijas, arī “Taigo“ pircēju sirdis cer aizraut ar sportiskāku dizainu un šīs cerības ir pamatotas.
Ejot pa pēdām elegantajam “Arteon“, “Touareg“ un “Tiguan“, Volfsburgas speciālisti sekmīgi salikuši dizaina puzles gabalus, radot krosoveru, uz kuru pat atskatās. Protams, lomu spēlē arī sarkanais tonis, kas rada papildu uzmanību jaunajam auto.
Līdzīgi kā citos jaunumos no “Volkswagen“, arī “Taigo“ radiatora režģī ietverts optiku savienojošs LED stars, bet aizmugurē horizontālā optika iekrāsojusies sarkanā tonī. Moderni! Lai vēl vairāk pieslietos krosoveru ciltij, tas ieguvis jumta reliņus, bet individualizācijas nolūkos pircēji var izvēlēties arī dažādas divtoņu virsbūves krāsas.
Citi lasa
Būdams salīdzinoši nelielas nišas modelis, tam ir tāls ceļš ejams, lai kļūtu par dižpārdokli, tomēr elegantais izskats nav laupījis tā praktiskumu – tas pilnīgi noteikti palīdzēs iegūt papildu pircēju interesi.
Diviem aizmugurē sēdošajiem ir pietiekami daudz vietas un bagāžniekā varēs novietot vasaras atpūtai nepieciešamās mantas. 351 – 440 litru ietilpība nozīmē, ka tas ir par 15 litriem lielāks nekā “T-Cross“, bet tikai par sprīdi mazāks nekā “T-Roc“. Reālos apstākļos ne vienu, ne otru atšķirību nemanīsit.
Situācija ir līdzīga arī uz citu ražotāju fona, “Taigo“ bagāžas nodalījumam demonstrējot klasei atbilstošu sniegumu. “Taigo“ ir par 20 cm garāks (4266 mm) un par 3 cm augstāks (1494 mm) nekā Polo, savukārt platums šiem modeļiem atšķiras vien par nepilnu centimetru.
Lai arī situācija ir labāka nekā “T-Cross“, interjera apdare joprojām ir viens no mazo VW krosoveru klupšanas akmeņiem. Ko vērsa par labu T-Roc feislifts, to diemžēl “Taigo“ vēl nebija apguvis, tāpēc cietu plastmasa virsmu šeit netrūkst. Pozitīvi, ka uz stūres saglabātas standarta pogas, nevis skārienvirsmas kā “Tiguan“, turpretī klimata kontrole uzticēta līdzīgām slīdvirsmām, kādas atrodamas “Arteon“. Temperatūras regulācija ir ērtāka kā “Formentor“, bet ne visiem tā būs pa prātam.
Mums nav nekas pret jaunām tehnoloģijām, tomēr realitātē tās nereti izrādās krietni vien nenoslīpētākas kā ierastie risinājumi. Klasiķiem patiks, ka miniatūrisko ātrumpārslēgu nomainījusi klasiskāka izmēra svira. Viss kā pierasts, tikai jaunā iesaiņojumā!
Tehnika
“Taigo“ pieejams tikai ar 1,0 litra trīscilindru benzīna motoru (95 vai 110 ZS), kā arī 1,5 l četrcilindru motora versijā, kas attīsta 150 ZS. Dīzeļu un pilnpiedziņas versijas šeit nav pieejamas un elektriskās piedziņas arī nē, taču mums nav pārliecības, ka klienti pēc šīm modifikācijām pārlieku skumst. “Taigo“ varētu piestāvēt R versija, kas tika izlaista “T-Roc R“ krosoverā, tomēr mums būs jāsatiek ar krietni racionālākām modifikācijām. Piemēram, 1,0 litra TSI ar DSG automātisko transmisiju.
Būdams trīscilindru dzinējs, tas strādā nedaudz nevienmērīgāk kā 1,5 l, taču ikdienas gaitām mazā dzinēja un AT salikums ir ļoti piemērots. Protams, DSG transmisijai paātrinājuma brīdī ir neliela aizture, tomēr tas ir vienojošs faktors vairumam “Volkswagen“ krosoveru. Arī uz ceļa tas demonstrē sakārtotu, sabalansētu un pietiekami komfortablu gaitu, kā “Volkswagen“ modeļiem ierasts.
Cena
Taigo liek atcerēties mūžseno patiesību – stils maksā naudu. Par nedaudz mazāk brīvo telpu un vairāk pievērstu acu skatu, “Volkswagen“ var iekasēt nedaudz vairāk naudas. “Taigo“ sākumcena ir 19 900 eiro, bet mūsu testa auto ar R-Line pakotni maksā jau 30 367 eiro.
Salīdzinājumam mazāk ārišķīgais “T-Cross“ maksā no 18 850 eiro, bet izmēros lielākais T-Roc 28 360 eiro.
Rezumējums
Jaunais “Taigo“ iemieso to īpašību kopumu, ko esam raduši redzēt “Volkswagen“ kompaktklases un krosoveru segmenta modeļos. Tātad gan gaišās, gan tumšās puses, tomēr tā pievilcīgais izskats daudziem var nospēlēt izšķirošo lomu. Vai varētu būt, ka “Taigo“ ir izskatīgākais savas klases krosovers?