Elektriskie automobiļi, kas nodrošina ilgtspējīgāku mobilitāti, pamazām kļūst par normu, it īpaši pilsētās. Visa mūsdienu iekšdedzes automobiļu parka aizstāšana ar jauniem elektroauto nav nedz iespējama, nedz arī vēlama, tāpēc modernizācija ir nākotnes risinājums, kas var paātrināt enerģētikas transformāciju un vienlaikus samazināt oglekļa dioksīda emisijas.
Cīnoties pret gaisa piesārņojumu, daudzas Eiropas valstis paātrina plānus ierobežot iekšdedzes transportlīdzekļu izmantošanu, lai dažu gadu laikā to autoparks būtu 100 % elektrisks. Jauni elektromobiļi gan nav vienīgais risinājums. Pastāv arī lētāka un pilnīgi likumīga alternatīva – benzīna vai dīzeļa automobiļau pārveidošana par 100 % elektromobiļiem.
Citi lasa
Ražotne Flēnā (Francija), kas jau vairākus gadus nodrošina iespēju atsvaidzināt vecas Renault automašīnas, tagad piedāvā arī iekšdedzes dzinēja nomaiņu pret elektrisko piedziņu.
Piedāvājums šobrīd attiecas uz trim leģendāriem modeļiem – Renault 4, Renault 5 un pirmās paaudzes Twingo –, taču laika gaitā tas tiks paplašināts.
Renault ir pirmais autoražotājs, kas sadarbojas ar modernizācijas komplektu ražotāju R-fit. Renault 4L paredzētais komplekts ir pieejams jau no šī gada februāra un maksā 11 900 EUR, savukārt Renault 5 pārbūves komplekts būs pieejams no 2023. gada septembra. Piedāvājums šobrīd ir spēkā tikai Francijā, kur noteikumi pieļauj šādas ražotāja veiktas modifikācijas.
Iespēja pārveidot iekšdedzes automobili par elektroauto attiecas uz visām benzīna un dīzeļa mašīnām, kas vecākas par 5 gadiem. Visus darbus veic sertificēti automašīnu apkopes un remonta speciālisti, un tās ietvaros automašīnās tiek uzstādīti jau saražoti komplekti.
Atkarībā no modeļa uzstādīšana ilgst no dažām stundām līdz dažām dienām. Automobiļos tiek saglabāta bremžu sistēma, amortizatori un pārnesumkārba. Modernizētajam transportlīdzeklim tiek dota garantija. Pēc pārveidošanas ir jānomaina tikai transportlīdzekļa reģistrācijas apliecība, lai apstiprinātu piedziņas maiņu. Drošības apsvērumu dēļ ir jāievēro stingri svara ierobežojumi – tas nedrīkst pārsniegt 120 % no mašīnas homologācijas procesā noteiktā sākotnējā svara, jo visi elementi, piemēram, bremzes un balstiekārta, ir projektēti noteiktai slodzei. Tādēļ arī klasiskajās automašīnās nevar uzstādīt, piemēram, pārāk smagus akumulatorus.
Klasisko auto gaitas rezerve pēc modernizācijas ir ierobežota līdz aptuveni 90 km. Pēc modifikācijām transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā tiks mainīts ieraksts par piedziņas veidu un mašīnai no jauna būs jāveic tehniskā apskate. Vēlākajā auto dzīves posmā tā būs jāveic tikpat regulāri kā iepriekš. Klasiskās automašīnas pēc pārveides tiks uzskatītas par jauniem elektromobiļiem, tāpēc tiem varēs piemērot elektroauto paredzētos atvieglojumus un 2 gadu garantiju.
Modernizācijas rezultātā iekšdedzes automobilis tiek pārveidots par 100 % elektroauto, kam raksturīga:
- plūdena gaita bez vibrācijām;
- kluss, uzticams dzinējs, kas nepiesārņo vidi;
- zemākas lietošanas un uzturēšanas izmaksas;
- iespēja bez maksas izmantot autostāvvietas un sabiedriskā transporta joslas;
- iespēja iebraukt zaļā transporta zonās.
Refactory rūpnīcai ir vairāki darbības virzieni:
- Re-Trofit – lietotu auto atjaunošana līdz jaunas mašīnas stāvoklim;
- Re-Energy – lietotu gaitas akumulatoru otrreizēja izmantošana enerģijas uzkrāšanai un jaunu enerģijas ražošanas tehnoloģiju, tostarp ūdeņraža elementu, izstrāde;
- Re-Cycle – pārstrāde, resursu pārvaldība un E-Tech pārnesumkārbu ražošana;
- Re-Start – mācību un pētniecības centrs, kas veltīts automašīnu slēgtajam ciklam.