• Nocenotu pārtiku pērk biežāk – cik izdodas ietaupīt un ko pērkam vairāk?

    Aktuāli
    Santa.lv
    Santa.lv
    18. marts
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Kaspars Grinvalds/Shutterstock.com
    Aizvadītajā gadā «Rimi» veikalos visā Latvijā pārdoti vairāk nekā 2000 tonnu pārtikas produktu ar pēdējās dienas derīguma termiņu, palīdzot pircējiem samazināt ikdienas tēriņus un izdarīt atbildīgas izvēles.

    Gada laikā pieprasījums pēc šiem produktiem palielinājies četras reizes, un šobrīd gandrīz puse jeb 49% aptaujāto iedzīvotāju norāda, ka iegādājas preces ar pēdējo dienu termiņu.

    Kā secināts veiktajā aptaujā, pārtikas iegāde ir galvenā ikdienas tēriņu pozīcija, kurā iedzīvotāji aktīvi cenšas samazināt savus izdevumus. Salīdzinot ar 2022. gadu, ceturtdaļa aptaujāto Baltijas valstu iedzīvotāju pārtikas produktus ar pēdējo dienu derīguma termiņu pērn izvēlējušies biežāk.

    Visaktīvāk to dara mūsu ziemeļu kaimiņi: 63% igauņu norāda, ka mēdz iegādāties preces ar pēdējo dienu termiņu. Tikmēr Latvijā šādu pieeju ikdienā piekopj 49%, bet Lietuvā – 44% iedzīvotāju.

    «Pērn pieprasījums pēc pārtikas precēm ar pēdējo dienu termiņu ik mēnesi stabili auga, veicinot arī piedāvājuma paplašināšanu mūsu veikalos. Tas ir loģisks solis, jo pircēji izdara gudrākas izvēles, ietaupot līdzekļus un arī īstenojot ilgtspējīgu pieeju savu maltīšu pagatavošanā. Tādējādi kopā veicinām atbildīgu paradumu veidošanos un izvairāmies no tūkstošiem tonnu pārtikas atkritumu radīšanas. Piemēram, salīdzinot ar 2023. gada janvāri, decembrī pieprasījums pēc nocenotās «Rimi» gatavotās produkcijas palielinājies sešas reizes, piena produkti pirkti piecas reizes vairāk, tāpat arī pieprasījums pēc maizes ir trīskāršojies. Salīdzinājumam – ja Latvijā aizvadītā gada janvārī pārdevām 58 tonnas pārtikas preču ar pēdējo dienu termiņu, tad decembrī to apjoms sasniedza jau vairāk nekā 235 tonnas,» stāsta uzņēmuma sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite.

    Konkrētajā veikalu ķēdē pircēji visbiežāk iegādājušies maizi, svaigo gaļu, veikala gatavoto produkciju, svaigu gaļu, piena produktus un gaļas izstrādājumus ar pēdējo dienu termiņu, ietaupot pat 50% no produktu ikdienas cenas.

    2023. gada laikā pircēji šī zīmola veikalos visā Latvijā iegādājušies vairāk nekā 2000 tonnu pārtikas produktu ar pēdējo dienu termiņu. Visaktīvāk šādi iepirkušies Rīgas, Liepājas, Daugavpils, Jelgavas, Ventspils un citu lielo pilsētu iedzīvotāji.

    Kopumā Baltijas valstu iedzīvotāju iecienītākie nocenotie produkti ir līdzīgi; Igaunijā pirktāko nocenoto produktu klāstā ar pēdējo dienu termiņu ir arī dārzeņi, savukārt Lietuvā – augļi un ogas.

     

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē