• Latvijas dalība Eirovīzijā bijusi dārgāka nekā pērn – 150 000 eiro!

    Kino un TV
    Anastasija Kuzminova
    15. jūnijs, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: NO PUBLICITĀTES MATERIĀLIEM
    Ir pierimušas kaislības ap dziedātājas Samantas Tīnas sniegumu Eirovīzijā, un Latvijas Televīzija beidzot atklāj, cik tad īsti valstij šogad izmaksāja dalība starptautiskajā konkursā Nīderlandē.

    «Atklāt visas izmaksas detalizēti nevaram. Pirmkārt, šobrīd vēl nav savāktas visas atskaites par maija izdevumiem, otrkārt, nedrīkstam izpaust Eiropas Raidorganizāciju apvienības (ERA) licences cenu. Tomēr kopsummā tā veido lielāko daļu no Latvijas Televīzijas ieguldītās naudas. Parasti LTV ieguldītā summa ir aptuveni 100 tūkstoš eiro, bet šogad tā palielinājās Covid-19 ierobežojumu un ERA prasību dēļ,» PDz stāsta LTV komunikācijas speciāliste Krista Luīze Priedīte.

    To, cik naudas tika ieguldīts, lai uz Eirovīziju dotos iepriekšējie tās dalībnieki – 2019. gada nacionālās atlases uzvarētāji grupa Carousell –, LTV neatklāja. Taču ir aplēsts, ka šogad kopējās Eirovīzijas izmaksas Latvijas Televīzijai bijušas nedaudz vairāk par 150 tūkstošiem eiro.

    Papildus ierastajiem priekšnesuma sagatavošanas darbiem šoreiz Eirovīzijas konkursa vajadzībām visām dalībvalstīm bija uzdots sagatavot tā saucamo rezerves video – ierakstītu mākslinieka uzstāšanos, lai to nepieciešamības gadījumā varētu izmantot. Piemēram, ja dalībnieks Covid-19 infekcijas vai kontaktpersonas statusa iegūšanas dēļ Nīderlandē nevarētu kāpt uz lielās skatuves.

    Savukārt papildu izmaksas komandējumu pozīcijā šogad radīja arī ERA epidemioloģiskās drošības nosacījums – katru delegācijas pārstāvi vajadzēja izmitināt savā viesnīcas numuriņā.

    Pārējās izmaksas veidojis komandas darbs vairāku mēnešu garumā pie paša priekšnesuma uz lielās skatuves, kā arī papildu satura gatavošanas LTV ēteram.

    Tie bija grafiskie videorisinājumi, TV režijas koncepta izstrāde, tērpu izveide, komandējuma izmaksas delegācijai, viesnīcas, algas un arī speciāla Eirovīzijai veltītā raidījuma sagatavošana. Vairāku nedēļu garumā Latvijas Televīzijā varēja sekot līdzi Samantas sagatavošanās procesam raidījumā, kuram tika dots nosaukums Kā uzvarēt Eirovīzijā. Samantas ceļš uz Roterdamu.

    «Kāpēc Latvijas Televīzija tērējusi nodokļu maksātāju naudu, lai piecus piektdienas vakarus rādītu to, kā top viena dziesma? Kāpēc tam tiek atvēlēti tik lieli resursi?» toreiz sarunā ar PDz brīnījās komponists Zigmars Liepiņš.

    Latvijas Televīzija nedz tad, nedz tagad raidījuma izmaksas neatklāja. Taču apliecināja, ka vidēji vienu epizodi noskatījušies vidēji 60 tūkstoš skatītāju.

    Latvijas pārstāve Samanta Tīna braucienu uz Roterdamu gaidīja divus gadus. Pirmo reizi konkurss tika atcelt straujās koronavīrusa izplatības dēļ. Kad tika nolemts, ka 2021. gada konkursā Latviju pārstāvēs 2020. gada nacionālās atlases uzvarētāja, sākās nopietns gatavošanās darbs. Kad dziedātāja atrādīja tautiešiem konkursa jaunās dziesmas video, ne visi bija mierā ar šādu Latvijas tēla prezentēšanu.

    Provokatīvā ainiņa ar lesbiešu skūpstu un transpersonas parādīšanās saniknoja daudzus, un pat tika rosināts vākt parakstus, lai neļautu Samantai startēt Nīderlandē. Tomēr Samanta savu sapni par Eirovīziju piepildīja. Tiesa, neveicās tik labi, kā cerēts. Ar dziesmu The Moon is Rising viņa palika pēdējā vietā.

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē