Pirmās paaudzes 4. sērija saglabāja ieturētu stilu, turpretim otrais iznāciens uzreiz norāda uz ievērojamām pārmaiņām, krasi distancējoties no 3. sērijas. Vispirms auto kļuvis lielāks – 128 mm garāks (4768 mm) un 27 mm platāks (1852 mm), vienlaikus pastiepjot riteņu bāzi par 41 mm (2851 mm). Līdz ar virsbūves dimensijām audzis arī radiatora dekoratīvais režģis, kas kļuvis gan par pamanāmāko dizaina elementu, gan karstāko diskusiju tematu. Šāds gājiens norāda uz zīmola atgriešanos pie sākotnējām vērtībām.
Vertikālā tipa nāsis BMW modeļos dominēja 20. gadsimta 30. līdz 50. gados, aizsākot šo modi BMW 328 rodsteram un klasiskajam BMW 3.0 CSi. Provokatīvais dizains ļāvis tam iegūt neatkarīgu tēlu, vienlaikus izceļot 4. sēriju arī uz galveno konkurentu fona. Turklāt svarīgs ir fakts, ka šā auto dizainu ir ļoti būtiski redzēt klātienē. Jau svinīgajā 4. sērijas pirmizrādes dienā pārliecinājāmies, ka, klātienē uzlūkojot virsbūves priekšdaļas veidolu, radās pavisam cits priekšstats, nekā vērtējot to pēc sākotnējām preses fotogrāfijām.
Uzmanības pievēršana apjomīgajam radiatora režģim mazāk likusi izcelt kādu svarīgu papildinājumu drošības jomā. Par papildu maksu 4. sērijai pieejama BMW lāzera gaismu tehnoloģija, izgaismojot ceļu līdz pat 550 metriem. Adaptīvā optika nakts laikā ļauj neizslēgt tālās gaismas, automātiski pielāgojot stara intensitāti, tādējādi neapžilbinot citus satiksmes dalībniekus.
Citi lasa
Uz vadītāju vērstajā salonā saglabāta līdzvērtīga stila koncepcija kā priekštecī, papildinot to ar dažiem jaunievedumiem, piemēram, pilnībā digitālu instrumentu paneli, kurā tahometra skala iet pret spalvu. Ergonomikas nolūkos svarīgāko funkciju pārvaldība pieejama ar fiziskiem slēdžiem, bet iDrive multimediju sistēmas ekrānu var kontrolēt gan ar apaļo slēdzi viduskonsolē, gan kā skārienekrānu, kalpojot kā ērts un drošs risinājums.
Vērtējot uzlabojumus apdares materiālu kvalitātē, 4. sērijas interjera kvalitātes latiņa sniedzas 8. sērijas līmenī.
Kas attiecas uz individuālajām aizmugures sēdvietām, zemā jumta līnija ievieš korekcijas brīvās telpas daudzumā. Garāka auguma līdzbraucēju pakausis visai bieži rīvēsies griestu apšuvumā, tāpēc šo telpu labāk atvēlēt mazākiem pasažieriem, savukārt mantu novietošanai paredzēts 430 litru bagāžas nodalījums. Tiem, kuri 4. sērijā labprāt redzētu vairāk praktiskuma, būs nedaudz jāpagaida līdz Gran Coupe četrdurvju versijai, bet vasarīgam izbraucienam radīta kabrioleta versija ar auduma jumtu.
Līdzīgi kā 3. sērija, arī 4. sērijas kupeja veidota uz CLAR platformas un pieejama ar ekonomisko 2,0 litru dīzeļdzinēju 420d modifikācijā (190 ZS) un tāda paša tilpuma benzīna turbomotoriem 420i un 430i versijā, kas attiecīgi attīsta 184 un 258 ZS. Pavasarī klāstam pievienosies arī divas sešcilindru dīzeļdzinēja versijas.
Vienu soli pirms eksplozīvā M4 ir mūsu izmēģinātais M440i, kas lepojas ne tikai ar ievērojamu jaudu, bet arī zemāku cenu. Salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, jaunajā iterācijā klāt pie modeļa nosaukuma tas ieguvis M burtu, atšķirīgu piekares regulējumu, labāku aerodinamiku un par 21 mm zemāku smaguma centru. 3,0 litru sešcilindru turbomotors attīsta 374 ZS un 500 Nm griezes momentu, bet 48 voltu hibrīda 11 ZS sistēma sniedz savu artavu degvielas patēriņa samazināšanā un mirkli ātrāka paātrinājuma iegūšanā.
Apvienojumā ar astoņpakāpju Steptronic Sport automātisko transmisiju, M440i līdz 100 km/h ieskrienas ātrāk nekā ceturtās paaudzes M3 (E92) – 4,5 sekundēs. Ļoti atraktīva modifikācija, kas noteikti jāizmēģina, ja esat iecerējis M4 iegādi.
Lai arī kura jaudas versija tiktu izvēlēta, sajūtu ziņā 4. sērija atbilst klasiskam Grand Tourer (GT). Sportiska kupeja ar aizmugures piedziņu, priekšā novietotu dzinēju, četrām sēdvietām un premium komforta iespējām – šāds komplekts ir lieliski piemērots tālu distanču veikšanai maksimāli īsā laikā. Atšķirībā no citām modifikācijām M440i ir pieejams tikai ar xDrive pilnpiedziņu, tomēr tā gaitas īpašībās nekur nav zudis 3. sērijas kupejas jaunības eliksīrs, griezes momenta novadīšanā par prioritāti izvirzot aizmugures tiltu.
Aktivizējot sporta režīmu un cenšoties no līkuma iznirt ātrāk, nekā ierasts, auto aizmugure tiecas izslīdēt, līdz to savos grožos saķer elektriskās stabilitātes sistēmas. 19 collu disku un M sporta balstiekārtas salikums ceļa nelīdzenumus labprāt redzētu ejm, nevis nākam, tomēr uz labas kvalitātes seguma atmiņā paliks pavisam citas izjūtas. Precīzā stūres vadība, 50:50 izsvarojums, M sporta diferenciālis un M sporta bremzes ļauj vadītājam saglabāt virsroku pār notiekošo, 4. sērijai nopelnot tos bonusa punktus, kurus sagaidām no BMW. Galvenais ir ar to izbraukt.
BMW M440i xDrive
- Motors 3,0 litru turbomotors
- Jauda 374 ZS
- Griezes moments 500 Nm
- Pārnesumkārba Astoņpakāpju Steptronic
- Ieskrējiens 0–100 km/h 4,5 sekundes
- Maksimālais ātrums 250 km/h
- CO2 izmeši 155–163 g/km
- Cena no 53 268 EUR (Bez PVN)