Otrajā ārkārtējā situācijā iedzīvotāji ienāk digitāli prasmīgāki

Digitālās tehnoloģijas
Santa.lv
Santa.lv
19. novembris
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Shutterstock
Salīdzinot ar pirmo ārkārtas situāciju šā gada pavasarī, tagad cilvēki ir digitāli prasmīgāki un labprāt bankas pakalpojumu saņem attālināti.

Izvērtējot šī gada janvāra un oktobra klientu paradumus finanšu pakalpojumu izmantošanā, banka Citadele ir secinājusi, ka, iestājoties ārkārtējai situācijai otro reizi, desmit mēnešu laikā būtiski pieaugusi iedzīvotāju izpratne par inovatīvo un attālināto pakalpojumu izmantošanu.

Banka analizēja vairāku digitālo risinājumu izmantošanas statistiku tādiem finanšu un saistītajiem pakalpojumiem kā attālinātā konta atvēršana, saziņa ar banku caur mobilo lietotni, veikto maksājumu skaitu gan uz tālruņa numuru un lietotnē, gan bezkontakta maksājumu skaitu, kā arī attālināto pieteikumu skaitu kreditēšanas produktiem.

Pieaug bezkontakta un mobilo maksājumu skaits

Bezkontakta norēķinu skaits desmit mēnešu laikā audzis apmēram trīs reizes, līdzīgi ir audzis bezkontakta karšu darījumu apjoms, kas liecina, ka arī lielākiem darījumiem klienti labprāt izvēlas bezkontakta funkcionalitāti. Kopējais bezkontakta darījumu skaita īpatsvars jau ir sasniedzis 76% (salīdzinot ar 60% janvārī).

Ar telefonu veiktais pirkumu skaits izaudzis no vidēji 50 tūkstošiem mēnesī līdz 363 tūkstošiem, pieaugot astoņas reizes.

Salīdzinot janvāra un oktobra datus, par 60% pieaudzis reģistrēto lietotāju skaits maksājumam uz tālruņa numuru – kopējais reģistrēto lietotāju skaits šobrīd sasniedz 43 tūkstošus un mēnesī vidēji tiek veikti 6 tūkstoši maksājumu (maksājumu skaits pieaudzis divas reizes). Desmit mēnešu laikā kopumā par 23 % pieaudzis arī maksājumu skaits, kas veikti mobilajā lietotnē. Ārkārtējās situācijas laiks ir iezīmējis arī iedzīvotāju paradumus – esot mājās, klienti labprātāk izmanto maksājumus internetbankā, savukārt ārpus mājas – biežāk maksājumi tiek veikti mobilajā lietotnē.

Pakalpojumi tiek veikti attālināti

Klientu aktivitāte internetbankā un mājas lapā ir pieaugusi, kas skaidrojams ar vairāku pakalpojumu veikšanu attālināti tā vietā, lai nāktu uz filiāli – attālinātā kredītreitinga noteikšana pieaugusi par 22%, bet hipotekārā kredīta pieteikuma veikšana attālināti – par 17%.

Pandēmija un ārkārtējā situācija veicinājusi arī jauno klientu pieaugumu, kas atver kontu attālināti, izmantojot lietotni. Ja pirms pandēmijas janvāra mēnesī vidēji 120 klienti pieteicās attālināti, tad līdz oktobrim klientu skaits, kas atver kontu attālināti, pieaudzis 4,5 reizes.

Mainījušies arī klientu ieradumi attiecībā uz saziņu ar banku. Par 26% pieaugusi klientu saziņa ar attālinātās apkalpošanas filiāli gan zvanot, gan izmantojot kādu no rakstiskajām saziņas formām – WhatsApp, mājas lapas čatu utt. Rakstiskās saziņas formas desmit mēnešu laikā pieaugušas kopumā par 405%.

Par 22% pieaugusi arī saziņa ar banku mobilās lietotnes čatā, salīdzinot oktobri ar gada sākumu. Mobilās lietotnes čats atšķiras no citiem saziņas veidiem, jo klients ir apstiprinājis savu identitāti ielogojoties lietotnē un var saņemt tūlītējas un konkrētas atbildes uz saviem jautājumiem.

“Šobrīd ikviena cilvēka un organizācijas dienas kārtībā ir rūpes par drošību un veselību, kopīgiem spēkiem cenšoties mazināt Covid-19 izplatību un stabilizēt epidemioloģisko situāciju valstī. Ir svarīgi, lai ikvienam būtu iespēja uzturēties drošā vidē, maksimāli samazinot iespējamo kontaktu ar apkārtējiem. Tieši tāpēc mēs aktīvi attīstām attālinātos pakalpojumus, kas mums ir prioritāte jau daudzus gadus.

No tā, ka ir pieaugusi izpratne par digitālo finanšu pakalpojumu lietošanu un palielinājusies to izmantošana ikdienā, ieguvēji ir gan paši lietotāji, gan sabiedrība kopumā.

Esam gandarīti, ka arvien vairāk klienti izvēlas finanšu pakalpojumus saņemt attālināti, gan izbaudot ērtumu un ietaupot laiku, gan pasargājot sevi un apkārtējos,” skaidro Vladislavs Mironovs, Citadeles valdes loceklis.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+