Vasara tuvojas — vai vēl var pagūt satrenēt "pludmales augumu"?

Veselība
27. februāris, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Must Credit to: 'https://homegets.com/' not Flickr.
Copy Link Address: <a href="https://homegets.com/" rel="noreferrer nofollow">homegets.com/</a>
Foto: David Stewart, Flickr.com
Must Credit to: 'https://homegets.com/' not Flickr. Copy Link Address: <a href="https://homegets.com/" rel="noreferrer nofollow">homegets.com/</a>
Skaista auguma sagatavošanas periods pludmales sezonai jau gandrīz sācies: parasti pirmajā pavasara mēnesī sporta zāles piepildās ar ļaudīm. Iesācēji vēlas ātri sasniegt rezultātus: zaudēt 10 kg svara un jau pēc divu mēnešu treniņiem ieraudzīt tvirtus vēdera muskuļus, bet, neieraudzījuši straujas pārmaiņas, ātri zaudē motivāciju. Un ko darīt, ja esat apaļīgs un mokoši kautrējaties apmeklēt sporta zāli? Skaidro sporta klubu tīkla People fitness treneris Edijs Cīrulis.

Gribu ātri sasniegt rezultātus! Lielākā daļa ļaužu ir pārliecināta, ka tikai ar nogurdinošiem treniņiem var ātri sasniegt rezultātus, bet no jogas vai ūdens aerobikas nodarbībām nebūs nekādas jēgas. Treneris ir pārliecināts par pretējo: „Nav nekādas jēgas nodarboties ar to, kas jums nepatīk. Savukārt rezultāti ir atkarīgi no treniņu regularitātes, pacietības un piemērotas slodzes. Arī pēc pusgada pilates nodarbību jums parādīsies tvirta vēdera prese, ja jūs regulāri trenējaties, labi guļat un pareizi ēdat, bet, ja vēlaties sasniegt rezultātus tikai mēneša vai divu laikā, tas noteikti atstās iespaidu uz veselību. Turklāt, ja tvirtas vēdera preses dēļ piespiežat sevi apmeklēt kāda veida nodarbības, jūs nespēsit to ilgi izturēt — simts procenti!”

Vissliktākais, ko iesācējs var izdarīt, ir patstāvīgi apgūt trenažierus, piemēram, izmantojot „YouTube” videoklipus.

Man pietiek! Treneris stāsta, ka Latvijas iedzīvotājiem ir raksturīgs viļņveidīgs sporta zāles apmeklējums: tradicionāli janvārī sporta zālēs palielinās apmeklētāju skaits — parasti par 10–20 %, bet februārī viņu skaits krasi samazinās par tiem pašiem 10 %. Martā atkal ir pieplūdums, jo visi gatavojas vasarai. „Lieki teikt, ka tā nedrīkst izturēties pret savu ķermeni: sportiskā aktivitāte pirmām kārtām nozīmē veselību un labu pašsajūtu, tāpēc tai ir jābūt regulārai. Protams, nodarbības tiek pamestas nevis tāpēc, ka „sports mani neinteresē”, bet gan tāpēc, ka iesācēji sportisti uzņemas pārspīlēti lielu slodzi, dažkārt apmeklējot sporta zāli katru dienu vai ik pārdienas,” paskaidro Edijs Cīrulis. „Ir arī citi iemesli: daudzi zaudē motivāciju, kad neierauga tūlītējus rezultātus, tomēr ir svarīgi saprast, ka ķermeni labvēlīgi ietekmē pat viens treniņš, tikai, lai sasniegtu acīmredzamus rezultātus, vajag mazliet vairāk laika. Daudzus negatīvi ietekmē apkārtējo sportiskā forma un trenažieru lietošanas prasmes — iesācēji ļoti kautrējas.

Tiem, kam ir sēdošs darbs, piemērotāki ir aktīvi treniņi, kas ļauj kārtīgi izkustēties, turklāt vecumam nav nozīmes — aktīvus treniņus var apmeklēt jebkurā vecumā.

Es kautrējos! Kā tomēr nepamest treniņus? Ļoti vienkārši! Lai to veiktu, pirmajās treniņu dienās nepārslogojiet sevi ar intensīvām nodarbībām. Sākumā aizejiet uz jogu, uz peldbaseinu, patrenējieties uz skrejceliņa vai velotrenažiera. Esiet pacietīgs un ļaujiet organismam pierast! Ja kāda veida treniņš jums nepatīk, izmēģiniet citu, iesaka treneris. Daudzi pamet sportu vai riskē savainoties tāpēc, ka neprot rīkoties ar trenažieriem un kautrējas palūgt padomu trenerim. Vissliktākais, ko iesācējs var izdarīt, ir patstāvīgi apgūt trenažierus, piemēram, izmantojot YouTube videoklipus.

„Trenējoties ar svaru stieni, nolieciens ar tikai 10 % kļūdu var izraisīt ceļgalu savainojumu, bet, nepareizi paceļot stieni, var savainot muguru. Un tas ir tikai viens piemērs!” uzsver Edijs Cīrulis. Šo problēmu var atrisināt, pakonsultējoties ar treneri — labāk vienu reizi veltīt tam laiku, nekā visu mūžu izvairīties no treniņiem tikai tāpēc, ka pakautrējāties pajautāt! „Tiem, kas kautrējas apmeklēt sporta zāli tāpēc, ka šķiet — visapkārt ir tikai muskuļoti un stalti profesionāļi, es iesaku sākumā izvēlēties citu treniņu laiku, kad zālē ir mazāk ļaužu un jūtaties komfortablāk. Protams, ne par ko nav jākaunas un katrs muskuļu kalns arī kādreiz atnāca uz zāli pirmo reizi, bet no pieredzes zinu, ka kautrīgus cilvēkus šis arguments nepārliecina. Tāpēc sportiskā ceļa sākumā iesaku vienkārši izvēlēties citu laiku.”

«Tiem, kas kautrējas apmeklēt sporta zāli tāpēc, ka šķiet — visapkārt ir tikai muskuļoti un stalti profesionāļi, es iesaku sākumā izvēlēties citu treniņu laiku, kad zālē ir mazāk ļaužu un jūtaties komfortablāk.»

Esmu par vecu aktīviem treniņiem! Izvēloties treniņu veidu, ir jāņem vērā arī dzīvesveids: tiem, kam ir sēdošs darbs, piemērotāki ir aktīvi treniņi, kas ļauj kārtīgi izkustēties, turklāt vecumam nav nozīmes — aktīvus treniņus var apmeklēt jebkurā vecumā. Tiem, kam darba pienākumi liek visu dienu stāvēt kājās, ir jāizvēlas peldēšana un relaksējoši treniņi, kas labvēlīgi ietekmē locītavas un muskuļus.

Man vajag krosfitu! Pašlaik vispopulārākais treniņu veids ir krosfits un tā analogi. Šī tendence ir saistīta ar iepriekš minēto pārliecību, ka acīmredzamus rezultātus var sasniegt tikai ar intensīviem treniņiem. Daudzi apmeklē krosfita klubus, taču arī parasti fitnesa klubi piedāvā tāda paša veida treniņus. „Krosfits ir zīmols, par kura izmantošanu ir jāmaksā. Tieši tāpēc visi krosfita klubi ir diezgan dārgi. Savukārt fitnesa klubi piedāvā identiskus treniņus, bet ar citu nosaukumu, jo tiem nav tiesību izmantot nosaukumu krosfits. Piemēram, mūsu klubos tas ir krosbokss. Tāpat ir ļoti populāri citi intensīvo treniņu veidi: TRX, Bodypump, Tabata un tā tālāk,” stāsta treneris. Tomēr daži nekādā ziņā nevēlas apmeklēt krosfita vai tamlīdzīgas nodarbības, jo šie treniņi šķiet traumatiskāki. Treneris noraida šo mītu: krosfits nav bīstamāks par citiem sporta veidiem — jebkādā treniņā var savainoties, ja ir nepareiza vingrinājumu izpildes tehnika.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

 

Privātā Dzīve

Vairāk

Receptes

Vairāk

Veselība

Vairāk

Ieva

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+