Vīriešu sportiskajiem sasniegumiem sekss traucē, bet sievietēm — palīdz

Šķiet, jau kopš Senās Grieķijas un Romas laikiem aktuāls ir ieteikums sportistiem atturēties no seksa pirms sacensībām. Ja jau šāds uzskats ir dzīvs joprojām, jādomā, ka medicīniskie pētījumi šo pieņēmumu apstiprina. Vai mīlēšanās patiesi var kaitēt sportista sniegumam? Stāsta seksologs, andrologs Juris Ērenpreiss.
Aktīvā atpūta
29. aprīlis

Saglabāt

Foto: Shutterstock

Treneriem, kas saviem sportistiem rekomendē ievērot seksa gavēni pirms svarīgiem mačiem, diemžēl vai par laimi ir zināma taisnība. Šeit stāsts varētu beigties, bet… tā nav.

Izrādās, sievietes var atviegloti nopūsties, jo šī rekomendācija attiecas tikai uz vīriešiem. Sievietēm ir gluži pretēji – aktīva seksuālā dzīve var pat uzlabot sportisko sniegumu sacensībās. Tas skaidrojams ar to, ka orgasms uz sievietes organismu iedarbojas izteikti atveseļojoši un uzlādējoši. Dzimumakta laikā sievietēm aktivizējas hormonālā sistēma un reproduktīvā sistēma, līdz ar to tiek izraisīts dažādu hormonu līmeņa kāpums, tajā skaitā dzimumhormonu un tā saukto endorfīnu (baudas hormonu) līmenis.

No hormoniem tieši testosteronam ir būtiska nozīme vīrieša fiziskajās spējās un izturībā. Iespējams, šī iemesla dēļ ir radies maldīgs uzskats, ka pēc dzimumakta vīriešiem samazinās vīrišķā dzimumhormona testosterona līmenis, tāpēc sekss pirms sacensībām nav vēlams. Patiesībā sekss un ejakulācija šī hormona līmeni organismā neietekmē, taču sēklas noplūde tik tiešām var ietekmēt vīrieša sportisko sniegumu.  

Ar sēklas noplūdi tiek zaudēta diezgan koncentrēta porcija dažādu mikroelementu un minerālvielu, kā arī liela deva fruktozes un proteīnu.

Tajā skaitā tādas vērtīgas aminoskābes kā karnitīni, arginīni, cisteīni un citas. Principā visas vielas, kas sportista uzturā ir ļoti būtiskas un bieži vien tiek uzņemtas papildus ar dažādiem sporta dzērieniem gan pirms fiziskas slodzes, gan pēc tās. Lai atjaunotu šo zaudēto vērtīgo vielu daudzumu organismā, ir nepieciešams laiks. Turklāt zaudētās sēklas atjaunošana patērē enerģijas resursus. Atjaunošanās ir atkarīga no vecuma. Jaunībā tas notiek ātri, respektīvi, 18–20 gados – dažu stundu laikā. 20–30 gados atjaunošanās jau prasīs vienu vai divas dienas. Ja sportists ir vecumā no 30 līdz 40 gadiem, atjaunošanās attiecīgi vēl ilgāka – trīs četras dienas, bet pēc 40 gadiem saskaņā ar dažādiem pētījumiem atjaunošanās ilgums var prasīt pat nedēļu. Attiecīgi, ja organismam ir jātērē enerģija, lai atjaunotu zaudēto mikroelementu un minerālvielu līmeni, tad mazāk enerģijas un jaudas būs citām nodarbēm.

 

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs