Kā Latvijas slavenākais bokseris Mairis Briedis testēja BMW M2

BMW M divīzijas viens no sīkstākajiem un nepiekāpīgākajiem modeļiem. Tāds pats kā pašmāju labākais bokseris un piecu dēlu tēvs MAIRIS BRIEDIS. Šo cīņu rūpīgi uzraudzījām arī mēs!
Braucam Tandēmā
Toms Timoško
31. janvāris

Saglabāt

Foto: Inchcape Motors Latvia

M2 kupeja tiek uzskatīta ne vien par 1M pēcteci, bet pat tiek saistīta ar leģendāro E30 M3 un 2002 Turbo. Kad ar M235i nepietiek, laiks ķerties pie šobrīd mazākā un pircējiem pieejamākā BMW M modeļa – M2 kupejas. Būtiski atzīmēt, ka kompaktais sportinieks ir vairāk nekā 20 000 eiro lētāks par M3 un M4, lai arī tiem ir kopējs ne viens vien tehniskais risinājums.

Īpaši M faniem atšķirībā no ierastā 2. sērijas modeļa M2 interjerā redzami M logotipa iespiedumi uz galvas balstiem, redzami alkantaras un oglekļa šķiedras elementi, bet par papildu maksu drošības jostās var ieaust zilos un sarkanos krāsu akcentus. Sajūta, ka esam iesēdušies standarta modelī ar M pakotni, tā interjers ir vērsts uz sportiskumu.

Praktiskuma faktors šādiem auto parasti tiek novirzīts nevis otrajā plānā, bet pat tuvāk skatuves rezerves izejai. Salīdzinājumā ar Porsche Cayman M2 var uzņemt divreiz vairāk pasažieru. Četri vidēja auguma cilvēki šeit sasēdīsies visai ērti, lai arī līdz Nirburgringai labāk ceļot ar prāmi. Bagāžnieka ietilpība ir 390 l, kas ir par 10 l vairāk nekā VW Golf. Jā, Cayman īpašnieki šeit aizmugures sēdekļus var arī nolaist slīpi. Tas tad, ja auto iegādē nepieciešams izpildīt sievas ultimātu: «Sportisku, bet lai var arī kaut ko ielikt!»

Salīdzinājumā ar M235i tas kļuvis platāks un zemāks, virsbūves sāniem iegūstot acīm tīkamus reljefus. Masīvās riteņu arkas ir maksimāli atvirzītas tuvāk virsbūves galiem. Tas tāpēc, lai M2 varētu adaptēt M3/M4 modeļu balstiekārtu, kas pat pilsētas režīmā padara braukšanu jautru. Papildus tam BMW piedāvā vairākus braukšanas režīmus, sākot no komforta līdz pat Sport+, dodama riepām lielāku vaļu attiecībā uz izslīdēšanu. Protams, visus elektriskos palīgus var atslēgt pilnībā, bet to labāk atstāt trasei.

BMW M2 tehnika

Laikā, kad aktuāli bija atmosfēriskie dzinēji, izvēloties BMW sešcilindru agregātu, nekad nevarēja kļūdīties. Zem M2 motora pārsega atrodas 3,0 l sešcilindru benzīna motors ar TwinScroll turbokompresoru. Šī ir uzlabota N55 motora versija, modernizējot eļļošanas un dzesēšanas sistēmu, bet virzuļi un kloķvārpsta aizgūta no M3/M4 izmantotā S55 dzinēja.

Tas nozīmē, ka tradīcijas nav aizmirstas, tik vien kā process norit efektīvāk, un cilindros tiek iespiests vairāk gaisa. Rezultāts? Tāds, kādu no Bavārijas kartinga gaidījām. Motors attīsta 370 ZS un 465 Nm griezes momentu, bet Overboost funkcija uz īsu brīdi dos vēl papildu 35 Nm, līdzīgi kā 1M modelī.

Ja kāds vēl gremdējas atmiņās, noliedzot automātisko transmisiju iespējamo saistību ar sportisku braukšanu, tad ir pēdējais brīdis palūkoties skaitļos.

1495 kg smagais M2 ar 6MT 100 km/h sasniedz 4,5 s, bet ar DCT dubultā sajūga automātu (pieejams par papildu nepilniem 4000 eiro) par 0,2 s ātrāk. Akseleratora pedālis ir atsaucīgs gan pie 20, gan 110 km/h atzīmes, M2 paātrinoties bez izteiktas turbobedres. Maksimālais ātrums robežojas pie 250 km/h atzīmes, bet ar papildaprīkojuma M vadītāja pakotni šis limits tiek paaugstināts līdz pat 270 km/h.

Kaunā ar šādiem muskuļiem palikt nevar, taču iedzīvoties sirdssāpēs var itin viegli. Gluži kā dāvināt konfekšu kārbu cukura diabētiķim – ēst var, bet mazās devās. Tieši tāpat ir ar M2 jaudas rezervēm. Jūrmalas šosejas 100 km/h ierobežojums tiek sasniegts acumirklī, un tālāk jau ir jādomā – veriet vaļā Biķernieku trases vārtus!

Izplūdes sistēmas radītais skaņdarbs mudina tahometra bultai dzīvoties sarkanajā zonā, vadītājam priecīgi slēdzelējot pārnesumu lāpstiņas aiz stūres. Labi, ka rūcošās simfonijas radīšanai der arī ātrums diapazonā līdz atļautajam ātruma ierobežojumam.

Pārdomāta ergonomika un ērta sēdpozīcija – luksusa kartings.

Gaitas komfortā pārsteigumu nav – M2 ir stingrs un ciets. R19 izmēra šaurprofila riepas lēnā ātrumā robusti reaģē uz bedrēm, taču, uzņemot vēju burās, šosejas nelīdzenumi mums nebija traucēklis.

Precīza vadāmība un stūres atsaucība pat nepieredzējušiem braucējiem dos skaidrību par to, kādā pozīcijā atrodas priekšējie riteņi, savukārt īsā riteņu bāze braukšanas procesu padara viegli prognozējamu. No M3/M4 aizgūtais aktīvais diferenciālis palīdzēs cīnīties ar fizikas likumiem lielākā ātrumā un asākos manevros.

Neizdibināmu motīvu vadīti, cilvēki ātru auto vadītājiem mīl pajautāt: «Un cik tad ēd?» Degvielas patēriņš saprātīgas braukšanas apstākļos esot 8,5 l/100 km. Šādiem cipariem var pietuvoties vien tad, kad lēnām ripināmies līdz tuvējam benzīna tankam pēc kārtējās E98 maltītes.

Kamēr ar Mairi Briedi testējām no Zviedrijas atvesto M2 svītu, BMW prezentējis jau šīs versijas aizstājēju M2 Competition. Tam būs M3/M4 modeļu izmantotais motors ar 410 ZS un 550 Nm, izplūdes sistēma ar elektroniski regulējamiem vārstiem, bet par papildu maksu varēs iegūt sportiskos kausveida sēdekļus. Paātrinājums līdz 100 km/h – 4,2 s.

Vērtē Mairis Briedis

“M2 būtu lieliski piemērots ātrai braukšanai trasē,” novērtē Briedis.

Atceros savu pirmo automašīnu Audi 90. Auto bija dzimis vienā laikā ar mani – 1985. gadā. Tam bija 2,3 l V5 benzīna motors. Kas tā bija par īstu skaņu! Šobrīd ikdienā pārvietojos ar BMW 6. sērijas Gran Turismo, un manā īpašumā ir arī BMW X5 M50d. Esmu vīrs un piecu dēlu tēvs, tāpēc šāda izvēle.

Cik atšķirīgi ir bokseri, tik atšķirīgi ir arī viņu autoparki. Tas atkarīgs no vecuma un sasniegumiem.

Ir bokseri, kas ikdienā brauc ar sabiedrisko transportu, turpretim plašāk zināmie Floids Meivezers un Konors Makgregors ir izveidojuši iespaidīgu sporta auto kolekciju.

Bet, piemēram, Mercedes-Benz sponsorē Kļičko, tāpēc varam viņu redzēt pie šīs markas auto stūres.

Ja runājam par auto vadīšanu, tad uzticos tikai sev. Pirms iepriekšējās cīņas gadījās reizes, kad sanāca sēdēt pasažieru sēdeklī, taču kopumā man nepatīk, ja kāds cits atrodas pie stūres. Sevi raksturoju kā mērenu braucēju – necenšos pārlieku ātri skriet, bet arī netraucēju satiksmei.

Domājot par ceļu drošību, es atbalstu fotoradarus un to esamību uz ceļiem. Arī netrafarētie policijas auto ir vajadzīgi, taču trafarēts auto uzreiz ir pamanāms un liek visiem būt uzmanīgākiem – attiecīgi tiek samazināts ātrums, vadītājs uzreiz pārliecinās, vai ir piesprādzējies. Vismaz uz brīdi tiek mainīta braukšanas maniere. Tepat mūsu kaimiņvalstīs uz šosejām redzami pat kartona policisti. Konkrētajā posmā tas visus padara uzmanīgākus un uzlabo drošību.

Tomēr lielāku uzmanību es pievērstu cilvēciskajam faktoram. Būtu labi, ja likumu pārraugošās institūcijas vairāk cilvēkus mudinātu domāt un mācīt, nevis tikai sodīt. Savukārt vadītāju liela problēma ir runāšana pa telefonu brauciena laikā, pārlieku lēna braukšana, pagriezienu nerādīšana u. c. netikumi. Vadītājs ir aizņemts ar blakus lietām un nepielāgojas tā brīža satiksmei. Tā veidojas korķi, avārijas situācijas, un arī apkārtējie braucēji kļūst nervozi.

BMW M2 ir ļoti agresīva un ātra mašīna. Jaudīgs benzīna dzinējs ar specifisku un skaļu izplūdes toni. Līdz 100 km/h tas paātrinās ļoti brīvi. Salons un bagāžas nodalījums nav liels, taču vismaz manam sporta inventāram ar to ir pietiekami. Apavi, boksa cimdi, teipi un ķivere – tas viss šeit ielien. Vairāk nekā 60 000 eiro par šādu auto gan nav maza summa. It īpaši, ja ņem vērā, ka tas vairāk ir piemērots trases vajadzībām nekā ikdienas braukšanai.

Mans uzskats par M2, M5 vai citiem sporta auto – ja šādi tas uzņem ātrumu, sasniedzot 100 km/h nieka divās vai trīs sekundēs, tad atliek ar to braukt tikai uz 333 vai Biķernieku trasi. Uz ielas jāievēro 50, 70 un 90 km/h ātruma ierobežojumi, ir ļoti sevi jāiegrožo. Lai šādu auto iegādātos, jādzīvo valstī, kurā pieejami autobāņi. Ne velti Vācijā, kur šie auto tiek ražoti, ir ātrgaitas šosejas – tās ir kā radītas šādiem auto. Tur var izjust mašīnas jaudu un spēku. Rīgā ātri vien par to tiksi sodīts un paliksi bez tiesībām.

Brieža rezumējums

M2 vadītājiem uz ielas sanāk spēlēt laimes spēli – būs vai nebūs randiņš ar Ceļu policiju.

Testa auto

  • Garums/platums/augstums: 4468/1854/1410 mm
  • Riteņu bāze: 2692 mm
  • Klīrenss: 122 mm
  • Riepas: 245/35 ZR19; 265/35 ZR19
  • Bākas tilpums: 52 l
  • Bagāžas ietilpība: 390 l
  • Piedziņa: aizmugures
  • Testa auto BMW M2 cena: 70 580 eiro

Tehniskie dati

  3,0i
Darba tilpums: 2979 cm3
Jauda: 272 kW (370 ZS) pie 6500 apgriez./min
Griezes moments: 465 Nm pie 1400–5560 apgriez./min
Ātrumkārba: 6MT/7AT
Pašmasa: 1495–1570 kg
Maksimālais ātrums: 250–270 km/h
Paātrinājums 0–100 km/h: 4,3–4,5 s
Vidējais degvielas patēriņš: 7,9–8,5 l/100 km
CO2 emisija: 185–199 g/km
Cena eiro: no 65 300

 

Novērtē rakstu

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

Auto Bild

Māja

Receptes

Dārzs