Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Testējam auto tandēmā: Alfa Romeo Giulia un The Sound Poets līderis Jānis Aišpurs

    Alfa Romeo
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    1. februāris, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Mūzikas poēts Jānis Aišpurs ir formā, jo katru nedēļu noskrien entos kilometrus, baudot pilsētas ainavu un mūziku austiņās. Bet, kad jābrauc, tad sēžas savā uzticamajā Alfa Romeo 159. Mēs viņam piedāvājām iepazīties ar jauno Džūliju… The Sound Poets līderis tai veltīja krāšņus epitetus, bet par visu pēc kārtas.

    Alfa Romeo atgriešanās

    Alfa Romeo ir viens no izsmalcinātākajiem auto industrijas zīmoliem, allaž tiecoties atbilst prasīgu pircēju vēlmēm. Giulia modeļa saknes meklējamas 60. gados, kad klajā nāca aizmugures piedziņas modelis Giulia Type 105, ko 70. gados nomainīja Giulietta. Pēdējais aizmugures piedziņas sedans no Alfa Romeo rūpnīcas izripoja pirms vairāk nekā 30 gadiem 75. modeļa veidolā. Itāliešu zīmols parūpējies, lai jaunais un ilgi gaidītais modelis spētu radīt maksimāli sīvu konkurenci vācu sāncenšiem.

     Giulia ir pieejams tikai sedana modifikācijā. Universāļa alternatīva būs Stelvio SUV.

    Atgriežoties pie aizmugures piedziņas koncepcijas, 159. modeļa aizstājējs ieguvis precīzu 50:50 izsvarojumu, bet tā virsbūve veidota no vieglāka materiāla. Tas atspoguļojas sedana uzvedībā. Visai cietā, taču sabalansētā gaita un precīzā vadāmība patiks arī tiem, kuri līdz šim bijuši pārliecināti Bavārijas auto inženierijas piekritēji. Tātad Džūlija savu mājasdarbu izpildījusi teicami.

    Inženieru pūles novērtējuši arī autonozares profesionāļi. Kopš Giulia debijas auto ieguvis 25 dažādas balvas, kļūdams par labāko sedanu, skaistāko auto un saņemdams citus atzīstamus novērtējumus.

    Testa auto Alfa Romeo Giulia 2,2 JTD cena: 43 590 eiro

    Itāļu dizains

    Giulia eksterjerā var manīt līdzības ar 3. sērijas BMW, tomēr priekšas dizains ir veidots tipiskā Alfa Romeo stilā, padarot to visai agresīvu un iekļaujot enkura tipa radiatora resti ar jauno zīmola logotipu. Itāliešu interjeram vienmēr piemitis īpašs šarms, un harmonija nav gājusi secen arī šajā modelī.

     Kokpits kļuvis modernāks, taču īsts Alfas fans atradīs visas pogas.

    Centrālā konsole ir vērsta pret vadītāju, un atkarībā no komplektācijas interjera apdarē var tikt izmantota oglekļa šķiedra, ozols vai valriekstu koks, kā arī dažādi audumi. Giulia bagāžas nodalījuma atvērums ir visai šaurs, lai arī tā 480 l ietilpība atbilst klases standartiem.

    Jauda, motors un sports

    Kļūdams par ātrāko četrdurvju auto Nirburgringas trasē, dinamiskākā Giulia versija BMW M3 konkurente Quadrifoglio lepojas ar viszemāko jaudas un svara attiecību savā segmentā. Tas ļāvis iegūt iespaidīgu paātrinājumu – 3,9 sekundes līdz 100 km/h, bet maksimālais ātrums sasniedz 307 km/h. Pilnpiedziņas modelim ir īpaša sporta izplūde, karbona virsbūves elementi, aizmugurējais diferenciālis ar vilkmes vektorēšanas sistēmu, Brembo oglekļa keramikas bremžu sistēma, četri braukšanas režīmi un citi uzlabojumi.

     Iespējam nav robežu. No ekonomiska 2,2 litru dīzelīša līdz Ferrari izstrādāta Quadrifoglio 2,9 l V6 Bi-Turbo dzinēja ar 510 ZS un 600 Nm.

    Atbilstot sportiskajam raksturam, Giulia dzinēju klāsts sastāv no 2,0 l benzīna motora, kas pieejams 200 un 280 ZS modifikācijā, ko papildina Ferrari izstrādātais Quadrifoglio 2,9 l V6 Bi-Turbo dzinējs ar 510 ZS un 600 Nm griezes momentu. 2,2 JTD dīzeļdzinējam nopērkamas trīs modifikācijas – 150, 180 un 210 ZS.

    Pirmajām divām versijām pieejama gan 6MT, gan 8AT, taču spēcīgākā modifikācija nopērkama tikai pilnpiedziņas un automāta kombinācijā. Pieklājīgie jaudas parametri nav atstājuši negatīvu iespaidu uz vidējo degvielas patēriņu. Benzīna motoriem ražotājs noteicis 6–6,4 l/100 km (Quadrifoglio 8,5 l/100 km), bet dīzeļi iekļaujas piecu litru robežā. Reālajā satiksmē šiem rādītājiem būs jāpieskaita klāt papildus litrs, tomēr rezultāts paliek cienījams.

    Vērtē Jānis Aišpurs

    Esmu īsts Alfa Romeo fans un šā zīmola piekritējs jau vairākus gadus. Manā īpašumā līdz šim bijuši vairāki itāliešu ražotāja modeļi, un arī šobrīd braucu ar 2010. gada Alfa Romeo 159 Sportwagon ar 1,9 l JTDm dīzeļdzinēju. Alfas dvēsele, harisma un raksturs mani uzrunā.

    Džūlijas salonā jūtos gluži kā savā auto.

    Atskaitot monolīto centra displeju, instrumentu panelis un citi rādītāji ir pazīstami. Interjerā nav plastmasīguma sajūtas, viss veidots no patīkamiem materiāliem. Ērta sēdpozīcija, ergonomika un patīkama vadāmība gluži kā citos saimes modeļos. Tiesa, ir nedaudz grūti pierast pie atpakaļ atlecošā pagrieziena rādītāja. Giulia dizainā visvairāk patīk priekša. Sānu un aizmugures siluets gan atgādina BMW – negribētos, lai Alfa āriene pakļautos kopējām dizaina tendencēm. Interesanta varētu būt arī universāļa modifikācija, jo sedanam ir mazs bagāžnieka atvērums – tik pāris ģitāru ieietu.

     Jānis ir īstens Alfa Romeo fans. Viņa īpašumā ir 159. modelis, kura dizainu vēl joprojām apskauž pat daudzi vācu premium auto īpašnieki

    AT darbojas ļoti labi, tomēr es noteikti izvēlētos mehānisko transmisiju, kas labāk piemērota maniem braukšanas paradumiem. Arī pilnpiedziņas sistēma ļautu justies drošāk, jo braukšanas iemaņas vēl palikušas no laikiem, kad braucu ar Subaru Legacy. Mūzika manā dzīvē spēlē lielu lomu, un automašīna ir viena no retajām vietām, kur netraucēti varu baudīt gan savas, gan citu izpildītāju dziesmas.

    Augsti vērtēju kvalitatīvu mūzikas sistēmu un noteikti izvēlētos papildaprīkojumā pieejamo Harman/Kardon ar 14 skaļruņiem.

    Kad braucu viens, dažkārt patīk ķert adrenalīnu, tāpēc noteikti neatteiktos no iespējas izmēģināt arī sportisko versiju Quadrifoglio. Jauns modelis ar ļoti labu dīzeļdzinēju, klusu balstiekārtu, kvalitatīvu salona apdari un bagātīgu aprīkojumu. Alfa Romeo zīmols ir visai ekskluzīvs un ar senu vēsturi, tāpēc auto nav lēts. Ja no cenas varētu noņemt aptuveni 5000 eiro, tas būtu ļoti pievilcīgs piedāvājums.

    Jāņa Aišpura secinājums:

    Alfa Romeo Giulia ir kā gaumīgas itāliešu dizaina kurpes – atturīgas, klasiskas, bet ar īpašu piesitienu.

    Intervija publicēta 2017. gada marta-aprīļa numurā.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē