Corsa hečbeks
Opel ražotāja tēls 90. gados ar vairākām neveiksmīgām modeļu paaudzēm tika pamatīgi iedragāts. Bez zināmās rūsas galvassāpes sagādāja arī dažādi tehniskie mezgli. Līdz ar gadsimta miju vācu ražotājam izdevās tikt galā ar kvalitātes problēmām, tādējādi Corsa C bija viens no pirmajiem atkal veiksmīgajiem modeļiem. No 2000. līdz 2006. gadam ražotajai paaudzei vērojama kvalitatīvāka apdare, mazāk tehnisku atteikumu, un tā pilnībā iztiek bez rūsas.
Ja nu vienīgi to atsevišķos gadījumos var novērot uz izpūtēja aizmugurējā bunduļa. Lielā popularitāte saistīta ar mazauto veiksmīgo dizainu, konkurētspējīgo cenu un patīkamām gaitas īpašībām. Elektrohidrauliskā stūres pastiprinātāja dēļ ar to var viegli pārvietoties pa pilsētu, ērti novietoties un, ja nepieciešams, veikt arī garākus pārbraucienus.
Citi lasa
Opel dzinēji
Tāpat priecē dzinēju piedāvājums: benzīna agregāti, sākot no 1,0 litra un 3 cilindriem un beidzot ar sportisko 125 ZS attīstošo 1,8 litru 16V versiju. Līdz 2003. gadam no dīzeļdzinējiem pieejami 1,7 DTI versijas, savukārt pēc atjaunināšanas piedāvājumu veido 1,3 un 1,7 litru CDTI. Ja nobraukums gadā nav plānots lielāks par 25 000 km, tad ieteicamākie ir 1,2 un 1,4 litru 16V benzīna dzinēji. Tie izceļas ar labāko kompromisu starp dinamiku un patēriņu, trešās paaudzes Corsa pieejama trīs vai piecu durvju izpildījumā.
2003. gada augustā tā piedzīvoja atjaunināšanu, kuras laikā ieguva minimālas vizuālās izmaiņas, nelielus tehniskos pilnveidojumus un jaunus dīzeļdzinējus. Pirmo gadu eksemplāri pieejami, sākot no 1000 eiro, savukārt pēc facelift modeļu cenas svārstās ap 1500 eiro. Piedāvājuma klāsts Latvijā ir pietiekams, lai katrs varētu atrast sev tīkamu eksemplāru.
Testa brauciens
Mūsu testa auto
Tas ražots 2001. gadā un nesen atvests no Vācijas. Lai arī tam jau ir cienījams vecums, vizuāli un tehniski ir labi saglabājies. Par nolietojumu liecina vien pāris skrāpējumu ārpusē un apbružāta šofera sēdekļa sānu atzveltne. Aprīkojums mazauto bagātīgs – kondicionētājs, divi elektriskie logi un ar stūres vadību un kompaktdisku atskaņotāju apveltīts radio. Interesanti: ap auto darbojies tūninga cienītājs, jo uzstādītas priekšējo lukturu uzlikas un skaistāks, skanīgāks izplūdes bundulis.
Mūsu testa brauciens
Pozitīvi! Ar automašīnu braukt ērti, tā negrab un neklab un pat ar nelielo 1,2 litru dzinēju var mierīgi iekļauties satiksmes plūsmā. Ikdienas lietošanā ērtas ir aizmugurējās durvis, kas, pērkot jaunu mazauto, parasti ir papildaprīkojumā. Nepatīkamus momentus sagādāja salona apsildes/dzesēšanas sistēma – no tās izplūda nepatīkamas smakas. Tās novēršanai nepieciešams vai nu mainīt salona filtru, vai iztīrīt sistēmas kanālus.
Mūsu spriedums
Apskatītais eksemplārs nav lēts, tomēr savu cenu tas atsver ar labu aprīkojumu, mazu nobraukumu un svaigu stāvokli. Turklāt vienīgo īsto nepilnību – dzesēšanas/apsildes sistēmas smaku – nebūs grūti novērst.
Tas sanikno
Lai arī Opel salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi ievērojami uzlabojuši uzticamību, kvalitāti un rūsas pretapstrādi, pāris nepilnības vērojamas vēl aizvien. Uzkrītošākā no tām ir problēmas ar elektrohidraulisko stūres pastiprinātāju, kas mēdz atteikt savu darbību. Tāpat arī centrālā atslēga var nedarboties. Vairāk tipisku defektu nav.
Rezumējums
Šī modeļa desmitgadē Opel izdevās uzlabot savu modeļu kvalitāti. Viens no pirmajiem šo kvalitāti izjuta C paaudzes Corsa. Papildus Corsa lepojas ar pieņemamu gaitu, mūsdienīgu dizainu un ekonomiskumu. Tādēļ droši var teikt, ka trešās paaudzes Opel Corsa ir viens no labākajiem piedāvājumiem mazauto kategorijā.