Pašlaik atbildība par nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanu tiek regulēta Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Tas paredz administratīvo atbildību par nolietota transportlīdzekļa apstrādi bez attiecīgas atļaujas saņemšanas, par apstrādes uzņēmuma atteikšanos pieņemt nolietotu transportlīdzekli, kuram netrūkst nozīmīgāko sastāvdaļu – motora, stūres mehānisma, šasijas, transmisijas, kurā nav papildu atkritumu un kurš nav reģistrēts komercķīlu reģistrā, kā arī par minēto pārkāpumu, ja tas atkārtoti pieļauts gada laikā.
Likumprojekts paredz papildināt Nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas likumu ar nodaļu, kurā tiks skaidrāk noteikta administratīvā atbildība nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas jomā, kā arī noteikti sodu apmēri par nosacījumu neievērošanu.
Grozījumi paredz, ka turpmāk administratīvo atbildību piešķirs par nolietota transportlīdzekļa apstrādi, neievērojot noteiktās vides aizsardzības prasības. Šo prasību neievērošanas rezultātā nolietoto transportlīdzekļu apstrādāšanas procesā var rasties vides piesārņojums, kā arī var tikt nelietderīgi izmantoti resursi.
Citi lasa
Tādēļ naudas soda apmērs par šo pārkāpumu tiks noteikts no 20 līdz 280 soda vienībām.
Tāpat sods tiks piešķirts par transportlīdzekļa likvidācijas sertifikāta aizpildīšanas un izsniegšanas kārtības neievērošanu. Šī sankcija būs piemērojama nolietotu transportlīdzekļu apstrādes uzņēmumiem un sods par noteikumu neievērošanu var tikt piešķirts no 20 līdz 56 naudas soda vienībām.
Plānots, ka VARAM rosinātie grozījumi nosaka arī soda apmērus apstrādes uzņēmumiem par atteikšanos bez maksas pieņemt nolietotu transportlīdzekli, kuram netrūkst nozīmīgāko sastāvdaļu – motora, stūres mehānisma, šasijas, transmisijas, kurā nav papildu atkritumu un kurš nav reģistrēts komercķīlu reģistrā. Sods par to pienāksies no 42 līdz 56 naudas soda vienībām.