Pēc Latvijas iedzīvotāju domām, TOP 3 īpašības, ko cilvēkiem vajadzētu aizgūt no suņiem, ir prieks par mazām ikdienas lietām, nesalaužama uzticība līdzcilvēkiem, kā arī spēja izbaudīt mirkli un sajust apkārtējo cilvēku noskaņojumu. Tikmēr TOP 3 īpašības, kas cilvēkiem būtu jāaizgūst no kaķiem, ir – neatkarība un individualitāte, spēja vienmēr piezemēties uz četrām kājām un spēja pateikt Nē!.
Vēl gandrīz trešā daļa šīs aptaujas dalībnieku arī norāda uz suņu spēju sajust nepatikšanas un vajadzīgos brīžos būt atturīgiem, bet 28% domā, ka cilvēkiem no suņiem būtu jāpārņem spēja būt atvērtiem par emocijām.
Vairāk nekā puse jeb 52% respondentu atzina, ka cilvēkiem no kaķiem vajadzētu aizgūt neatkarību un individualitāti, bet 51% – spēju vienmēr piezemēties uz četrām kājām jeb, citiem vārdiem sakot, spēju izkļūt no nepatikšanām. Nedaudz mazāk, 40% aptaujas dalībnieku atzīmēja, ka cilvēkiem jāaizgūst kaķu spēja pateikt nē!, kad tas ir nepieciešams. Katrs trešais respondents norādīja uz kaķu prasmi neatlaidīgi pastāvēt par savu mērķi un patstāvību, kā arī uzticību un lojalitāti saviem tuvākajiem cilvēkam, tikmēr 19% uzsvēra rotaļīgumu.
Jānis Krīvēns, mūziķis un suņa Pūčs īpašnieks, ir novērojis, ka viņa sunim piemīt gan kaķiem, gan suņiem raksturīgas īpašības: «Pūčs ir netipiski nosvērts, mierīgs un pašpietiekams. Es daudz laika pavadu strādājot ar datoru, darbojoties pie dažādiem projektiem, tāpēc dienas laikā nevaru pievērst viņam pietiekami lielu uzmanību. Taču tas viņu nemaz nesatrauc, jo viņu raksturo pāris labas kaķu īpašības. Piemēram, īpašs uzsvars uz pašpietiekamību. Man labpatīk domāt, ka viņš ir intelektuālis savas burvīgās dabas dēļ.»
Laura Ikauniece-Admidiņa, Latvijas vieglatlēte un kaķu īpašniece, atzīst, ka nevar iedomāties savas mājas bez saviem mīluļiem. «Kaķi ir tik ziņkārīgi, neatkarīgi un gudri. Viņi vienmēr uzlabo garastāvokli. Tādas majestātiskas būtnes. Manuprāt, kaķis veido mājīguma sajūtu, attīra māju no sliktām enerģijām un vēl spēj ar murrāšanu palutināt savu saimnieku.»
*Aptauju 2020. gada vsarā veica Mars zīmoli Whiskas un Pedigree, sadarbojoties ar pētījumu aģentūru Norstat Latvija. Šajā aptaujā piedalījās vairāk nekā 1000 respondentu no visas Latvijas.