• Turpmāk NMPD varētu pakāpeniski pāriet uz divu personu brigādēm

    Veselība
    Ziņu aģentūra LETA
    28. augusts, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: NMPD
    Pirmsslimnīcas neatliekamās medicīniskās palīdzības stratēģija 2020. līdz 2026.gadam paredz virkni dažādu risinājumu, tostarp pakāpenisku pāreju uz divu personu brigādēm, šodien žurnālistiem sacīja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) direktore Liene Cipule.

    Viņa skaidroja, ka darba tirgus tendences un demogrāfiskā situācija valstī liek dienestam plānot turpmāko nākotni. Pēc Cipules paustā, kaut arī nav noteikts konkrēts laika periods, līdz kuram varētu notikt pāreja uz divu personu brigādēm, ir pilnīgi skaidrs, ka tuvāko piecu un sešu gadu pārejai būs jānotiek.

    Vienlaikus Cipule skaidroja, ka dienests pēc iespējas saglabās trīs personu brigādes, tostarp augstas prioritātes izsaukumu izpildīšanai.

    Cipule gan atzina, ka dienests ir gatavs situācijām, kad trīs personu brigādi nav iespējams nokomplektēt.

    NMPD direktore uzsvēra, ka patlaban dienestā trūkst 587 mediķi, bet vēl 200 personu tuvākajā laikā dosies izdienas pensijā. Kā sacīja Cipule, neesot reāli nodrošināt tik liela ārstniecības personu skaita piesaistīšanu, pat ja Latvijā notiktu darbaspēka ievešana no ārzemēm. Šī iemesla dēļ svarīgi jau šodien veikt izmaiņas, lai dienests cilvēkresursu trūkumam būtu gatavs, piebilda Cipule.

    Jaunā NMPD stratēģija iezīmē risinājumus, kuru mērķis ir paātrināt neatliekamās medicīniskās palīdzības brigāžu ierašanās laiku pie pacientiem izsaukumu vietās, uzlabot brigāžu pieejamību un tīkla pārklājumu, kā arī sniegtās palīdzības kvalitāti.

    Stratēģijā dienests koncentrējas uz četriem virzieniem, tostarp operativitāti, kvalitāti, efektivitāti un cilvēkresursu nodrošinājumu.

    Stratēģijas tapšanas procesā notika astoņas darbinieku ideju darbnīcas, stratēģijas pamatvirzienu darba grupas, kā arī nozares ekspertu starpdisciplināras diskusijas. Tāpat tika apkopoti darbinieku sniegtie priekšlikumi, veikts kvantitatīvi kvalitatīvs pētījums 14 darbības virzienos, notika vērtību interneta balsojumus, kā arī strādāja pie sekundāro izsaukumu mazināšanas plāna un notika pilotprojekti.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē