Ejam cīņā pret dubultzodu!

Sievietes veselība
Agnese Meiere
Agnese Meiere
10. februāris
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Shutterstock
Ikreiz, kad lūkojies spogulī, nodomā – tā jau viss būtu nekas, ja tikai nebūtu tā guza… Ja vien pacentīsies, nebūs arī. Galvenais priekšnosacījums – rūpes par muguru un kaklu. Ja tie būs kārtībā, nebūs arī dubultzoda. Konsultē IEVA PAŠKEVIČA, sejas fitnesa speciāliste.

Dubultzods visiem nav vienāds: tas mēdz būt dažāds gan pēc izskata, gan, ja tā var teikt, – sastāva. Vienām dubultzods patiešām veidots no tauku krokas, citām dubultzods atgādina tītara pazodi, bet vēl dažai dubultzods atgādina nelielu ādas krokojumu.

Liekie tauciņi vai saspringums?

Dubultzoda iemesls patiešām bieži vien ir liekais svars – ja lieki tauciņi ir uz vēdera, gurniem, dibena, tad pilnīgi skaidrs, ka nevajadzīgie kilogrami, precīzāk – grami, būs arī pazodē. Tomēr ir arī ļoti slaidas sievietes, kam ir dubultzods. Kāpēc, no kurienes? – sievietes bieži ir neizpratnē.

Normālas miesasbūves sievietēm dubultzods visbiežāk veidojas tāpēc, ka pazodē sastājas limfas un tauku maisījums. Limfa ir šķidrums, kas cirkulē cilvēka limfātiskajā sistēmā, aizpildot šūnstarpas un pārnēsājot šūnu vielmaiņas produktus. Rezultātā vienai veidojas lielāka, citai mazāka guziņa. Dubultzods gan var būt arī vienkārši limfas sastrēguma rezultāts – atliek vien izkustināt limfu, un tas ātri vien pazūd.

Pirms ķeries pie dubultzoda likvidēšanas, iegaumē vienkāršu patiesību: vislielāko atbildību par dubultzoda rašanos nes kakls, mugura un plecu zona mugura jeb precīzāk – šīs zonas saspringums.

Tāpēc jāsaprot: kamēr nebūs sakārtots kakls, pakauša zona, trapeces muskulis un pleci, no dubultzoda tā pa īstam tikt vaļā nevarēsi.

Kā īsti kakla daļas problēmas veicina dubultzoda rašanos? Pavisam vienkārši – galvenokārt psihoemocionālu iemeslu dēļ vairākas reizes dienā kakla, kā arī plecu daļas muskuļi savelkas. Lai kā tu censtos, bieži vien saspringušos plecus, spranda daļu tā arī nespēj atslābināt. Ja muskuļi ir atslābuši, kā tam vajadzētu būt, caur tiem plūst asinis, arī limfa.

Kas notiek, tiklīdz muskulis saraujas? Tas kļūst cietāks, saīsinās un uzspiež mikroskopiskajiem kapilāriem, kā arī limfātiskajai sistēmai. Līdz ar to organisms netiek pietiekami apasiņots, bet limfa nevada šūnu vielmaiņas produktus. Tas ir bīstami, jo limfātiskās sistēmas viens no uzdevumiem ir izvadīt no organisma vielas, kas palikušas pāri pēc tam, kad šūnas paēdušas.

Limfa atkritumus savāc un aiznes uz saviem limfmezgliem uz pārstrādi – sak, to pa labi, to pa kreisi… To uz urīnu, to uz sviedriem, bet to vispār nespēju pārstrādāt, tātad uz taukiem.

Var pat teikt, ka limfātiskā sistēma ir organisma kanalizācija, un, ja tā nestrādā, organismā iestājas krīze.

Ja limfai ļauj stāties un krāties, tās tuvumā sākas intoksikācija jeb saindēšanās. Rezultātā rodas tūska – uztūkst acis, rodas dubultzods, pampst kājas.

Āda noļūk, un…

Bet tas vēl nav viss – muguras problēmas dubultzoda rašanos veicina arī citā veidā. Proti, muguras augšējā aizmugurējā daļā atrodas tā dēvētais trapeces muskulis, kuram, kā jau liecina nosaukums, ir trapeces forma. Tas sākās muguras vidusdaļā un sniedzas līdz pat pleciem un kaklam. Šo mēdz dēvēt arī par emocionālo muskuli, jo, kā jau minēju, muskuļi galvenokārt saraujas no psihoemocionālā stāvokļa. Un, protams, arī no fizioloģiskā.

Kaut vai – ja tu iziesi aukstā laikā, nepareizi apģērbusies, tūlīt savilksi plecus uz augšu. Ko tai mirklī izdari? Kārtējo reizi nobloķē limfai ceļu un uz kādu laiku arī asinspiegādi galvai.

Un atlaist savilktus muskuļus nav nemaz tik viegli. Ja muskuļi savelkas regulāri, kakla aizmugurējā daļā sāk veidoties tā dēvētais kumbrs jeb tāds kā uzkalniņš. Tam augot, kakls it kā saraujas. Šķietami nelielā un nevainīgā kumbra dēļ galvu vairs nav iespējams noturēt taisni un tā it kā mazliet pabīdās uz priekšu, bet pazodes zonā sāk veidoties guziņa…

Anatomiski kaklam priekšpusē vajadzētu būt tikpat garam, cik aizmugurē. Diemžēl ar gadiem daudziem cilvēkiem kakls gan kumpja, gan savilktas pakauša daļas dēļ aizmugurē kļūst īsāks, sākas lordoze jeb mugurkaula izliekums kakla daļā. Bet āda, kam bija jāsatur kakls, tam kļūstot īsākam, noļūk un it kā saslīd uz priekšu, veidojot mazliet noļukušu sejas ovālu un dubultzodu.

Labākais veids, kā cīnīties pret vēl viena zoda veidošanos, ir rūpēties par kakla, muguras un plecu daļas muskulatūru, regulāri vingrot. Otrs variants – nedarīt neko un uzsākt cīņu pret vējdzirnavām: ar vingrojumu palīdzību mehāniski izkustinot limfu.

Lai uzlabotu zoda izskatu, jāsāk ar kakla un muguras savešanu kārtībā!

Paņēmieni dubultzoda novēršanai:

  • Lai veicinātu limfas atteci, atslābini savilktus plecu muskuļus: ar pretējo roku satver pleca muskuli, vislabāk tai vietā, kur mugurpusē plecs savienojas ar kaklu. Paņem pilnu plaukstu ar muskuli, saspied un atkal atlaid.
  • Nostājies taisnu muguru, galvu turi taisni un tad satver pakausi. Pateicoties roku svaram, pastiepsies kakla aizmugurējā daļa. Noturi 20 sekundes. Pēc tam galvu mazliet paliec uz priekšu un mazliet pastiep ar rokām. Noturi 20 sekundes.
  • Pastiep kaklu: vienu roku paliec zem zoda, otru uzliec kakla lejasdaļā un iztēlojies, ka vienlaikus stiepies it kā uz augšu un arī uz leju. Šo pašu vingrojumu veic, arī pagriežot galvu uz labo, pēc tam uz kreiso sānu.
  • Lai veicinātu limfas atteci pa kaklu uz leju, pieliec rokas pie žokļa kaula un pa kakla līniju velc uz leju līdz plecu līnijai. Vingrinājums jāpilda lēni un glāstoši, noteikti ne ar spēku!
  • Lielākam efektam vari izmantot vakuummasāžas banku, ar kuru velc pa zoda līniju uz kakla pusi. Vakuummasāža ar kosmētiskajām bankām ir ļoti efektīvs veids cīņā ar tūsku un arī dubultzodu. Šādi liekā šķidruma drenāžas iespējas ir daudz efektīvākas, nekā to darot ar rokām. Papildus spēcīgi tiek apasiņoti un pabaroti audi un sejas āda. Tas ir lielisks veids, kā uzlabot sejas ādas kvalitāti.
  • Pieliec rokas zoda līnijai abās pusēs un velc uz leju – arī šīs vingrinājums veicina limfas atteci.
  • Viens no efektīvākajiem vingrojumiem ir tā dēvētās šķēres. Saliec rokas pakakles rajonā (tieši tur, kur dubultzods) saliec plaukstas vienu aiz otras un cītīgi zāģē, katru roku velkot uz savu pusi. Noteikti pazāģē arī labo un kreiso sānu. Atkārto vismaz 20 reižu.
  • Arī šis vingrojums veicina limfas atteci. Tā teikt – izzāģē taukus un pavadi tos uz leju… Ar pirkstu kauliņiem velc gar zoda apakšējo līniju uz leju, uz kakla pusi. Tad lejup pa kaklu. Atkārto 5 reizes.
  • Noliec delnas pie kakla pamatnes, ar zodu stiepies uz augšu (tā, lai izstiepjas kakls) un ar mēles galiņu centies aizsniegt deguna galiņu.
  • Pazodē novieto saliktu dūri un ar zodu spied to uz leju, bet dūrei tai pat laikā šim spiedienam jāpretojas.
  • Šis ir, iespējams, senākais paņēmiens, kā mazināt dubultzodu. Aptuveni 3 stundas dienā staigā pa māju, cieši apsaitējot galvu ar elastīgo saiti. Mēneša laikā efekts garantēts! Pateicoties šai metodei, tūska nevar uzkrāties dubultzodā, tai jāmeklē, kur palikt…

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+