Digitālā aģente Signe Kurga: Zinošu speciālistu atbalsts iedrošina cilvēkus vairāk izmantot digitālās lietas

Aktuāli
Santa.lv
Santa.lv
1. augusts, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Publicitātes foto
Lai aktīvāk sāktu izmantot digitālo tehnoloģiju piedāvātās iespējas, nepieciešams zinošu speciālistu atbalsts un pamudinājums. Ja parāda un pastāsta, kā rīkoties e-vidē, cilvēkam ir vieglāk mainīt savu viedokli un pašam izmēģināt e-pakalpojumus, uz kuriem līdz šim raudzījies skeptiski. Stāsta Signe Kurga, Uzņēmumu reģistra Arhīva nodaļas vadītāja, kura ir viens no digitālajiem aģentiem Latvijā.

Kopš programmas darbības sākuma 2018. gada aprīlī par digitālajiem aģentiem kļuvušas vairāk nekā 3700 personas – bibliotekāri, skolotāji, valsts un pašvaldību iestāžu, tai skaitā Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Nodarbinātības valsts aģentūras, Valsts izglītības un satura centra, Uzņēmumu reģistra u.c. iestāžu speciālisti. Digitālo aģentu kartē varat uzzināt, kuru iestāžu darbinieki kļuvuši par digitālajiem aģentiem un var palīdzēt ar padomu e-lietās.

"Neesmu pilnīgs iesācējs e-pakalpojumu pasaulē, tāpat kā daudzi citi ikdienā maksāju rēķinus elektroniski, iegādājos biļetes uz pasākumiem. E-parakstu izmantoju, tiesa, līdz šim tikai darba vajadzībām, bet noteikti tas noderēs arī privāto lietu kārtošanā. E-paraksta lietošana nav grūta, to var apgūt ikviens, bet, ja ir kāds, kas parāda un izstāsta, tad viss liekas vienkārši un viegli.

Lai aktīvāk izmantot dažādus e-pakalpojumus, nereti pietiek ar pamudinājumu un pirmo praktisko pieredzi.

Manas paaudzes cilvēkus var iedalīt divās daļās – vieni ļoti skeptiski raugās uz digitālajām lietām, otri ir tie, kas cenšas turēt līdzi laikam un apgūt visu jauno. Manu paziņu lokā šo sadalījumu var ļoti labi redzēt – ir tādi, kas ļoti aktīvi izmanto ikdienā e-parakstu un citas digitālās lietas, bet ir arī tādi, kas e-vidi tikai sāk apgūt. Jebkura jauna lieta, protams, saskaras ar zināmu skepsi no lietotāju puses, tomēr es pati esmu piemērs tam, kā elektroniskās lietas var apgūt un izmantot ikdienā.

Apsolīt sev spert mazus solīšus uz priekšu

Digitālo aģentu mācības man noteikti bija pamudinājums izmēģināt ko jaunu. Bija lietas, uz kurām līdz šim skatījos ar lielu skepsi, jo neuzticos mākoņiem un zinu, ka hakeri nesnauž un spēj tikt klāt maniem datiem. Tomēr digitālo aģentu mācībās rādītais un stāstītais mani pārliecināja un iedrošināja izmēģināt vairākus jaunus e-pakalpojumus. Pasniedzēja parāda, kā to reāli izdarīt, cik tas ir ērti un vienkārši. Un atliek tikai pie sevis nodomāt: “Kur es biju vakardien?”.

Esmu apņēmusies jau tuvākajā laikā izveidot savu e-adresi, jo tā šķiet ļoti ērta un vienkārši lietojama.

Tāpat noteikti mobilajā telefonā augšupielādēšu lietotni attaisnoto izdevumu iesniegšanai ienākumu deklarācijai. Šī lietotne, manuprāt, ir izcila lieta. Vēl man plānā ir iepazīšanās ar eParaksts Mobile lietotni . Katram būtu jāatrod tie mazie solīši, kurus spert digitālajā pasaulē un apgūt jaunas lietas!

Digitālais laikmets arhīvos – ātrāk, ērtāk, vienkāršāk

Uzņēmumu reģistra Arhīva nodaļā strādā arī cilvēki, kuri pieredzējuši vecos laikus, kad visas reģistrācijas lietas tika glabātas tikai un vienīgi papīra formātā. Lai sameklētu kādu dokumentu, bija jādodas uz arhīvu, jāatrod lietas sējums, jāatrod dokuments, tas jānokopē, jāapliecina, jāizsniedz klientam. Un pēc tam lieta jānoliek atpakaļ pareizajā plauktā, pareizajā vietā, lai nākamajā reizē to atkal varētu nekļūdīgi atrast.

Digitālais laikmets arhīvā plauktus un mapes nav likvidējis – mums joprojām ir lieli, mobili plaukti, kuros tiek glabāti dokumenti. Bet paralēli ir arī digitālais arhīvs, kurā reģistrācijas lietas glabājas elektroniski. Liela daļa iepriekšējos darbības gados uzkrāto papīra dokumentu jau ir digitalizēti. Tas ir milzīgs process, kurā jāiegulda daudz darba, bet tas ir to vērts! Digitālajā krātuvē atrast nepieciešamo informāciju ir daudz vienkāršāk, ērtāk un daudzkārt ātrāk! Tas ļauj Uzņēmumu reģistram ātrāk un efektīvāk apkalpot klientus, ietaupa gan darbinieku, gan klientu laiku."

 

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

 

Privātā Dzīve

Vairāk

Receptes

Vairāk

Veselība

Vairāk

Ieva

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+