Klusie telefoni nedarbojas jeb Kāpēc Ferrari Sočos sakašķējās sacīkstes laikā

Autosports
Līga Stirna
30. septembris

Drukāt

Saglabāt

Foto: Ferrari
Šā gada Krievijas Grand Prix izcīņa pārvērtās par kaut kādu meksikāņu seriālu, kad sacensību laikā emocionāli tika skaidrotas attiecības starp abiem Ferrari pilotiem Sebastjanu Fetelu un Šarlu Leklēru. To, saprotams, izmantoja konkurenti, un skudērija palika ar trešo vietu un savā ziņā garu degunu.

Šai drāmai ir priekšvēsture – iepriekšējā posmā Singapūrā komanda lika Leklēram pierauties un atdot uzvaru Fetelam. Krievijā jaunais pilots rēķinājās ar atbildes soli no vācieša puses, un, kad tas nenotika, sāka sūdzēties komandai pa rāciju.

Leklērs Soču trasē izcīnīja pole position, taču startā viņam garām pabrauca Fetels, tālāk jau atraujoties no komandas biedra tādā attālumā, kad vairs nevar izmantot antispārnu DRS zonā. Monako pilots sāka pieprasīt savu tiesu, bet Fetels pa to laiku tikai audzēja pārsvaru, aizbildinoties, ka partneris ir pārāk tālu, lai palaistu viņu garām. “Mēs par to parunāsim vēlāk,” komandai pa rāciju piedraudēja Leklērs. Nedaudz atgādina nesenus notikumus vienā citā čempionātā, kurā pa vidu asfaltam ir nedaudz grants…

“Es vienmēr uzticēšos komandai, taču sākotnējā taktika bija tāda, ka es startā sagādāju slipstream Fetelam, lai mēs saglabātu abas līderpozīcijas,” pēc finiša teica Leklērs. “Nezinu, kas bija pēc tam. Es nesapratu situāciju. Bet man nav nekādu pretenziju, un pirms runāt par kļūdām, vajag visu izrunāt un izanalizēt situāciju. Domāju, ka tā bija vienkārša nesaprašanās.”

“Es nesaprotu, kas notika,” Fetelu citē raidsabiedrība BBC. “Mums bija vienošanās, es pirms sacīkstes vēl atsevišķi runāju ar Leklēru. Starp mums viss bija skaidrs. Varbūt es kaut ko palaidu garām? Mēs to visu izrunāsim. Negribu nostādīt komandu sliktā gaismā. Es startā biju trešais, Šarls – pirmais. Mēs runājām pa starta stratēģiju, kā apdzīt Lūisu, un man izdevās labs starts.”

“Varbūt mums vajadzēja pilotiem dot precīzākas norādes,” pēc finiša atzina Ferrari komandas vadītājs Matija Binoto. “Pēc šīs sacīkstes mēs būsim agresīvāki. Tas viss ir mūsu kļūdu rezultāts. vajadzēja visu ideāli nostrādāt, un tas neizdevās.”

Kad sākās pitstopi, Leklērs boksos iebrauca pirmais un ar svaigām riepām uzrādīja lieliskus apļa laikus, tā nokļūstot priekšā Fetelam pēc vācieša pitstopa, taču neilgi pēc tam Fetels izstājās ar tehnisku defektu, tika izsludināta virtuālā drošības mašīna, un šo situāciju kārtējo reizi gudri izmantoja Lūiss Hamiltons (Mercedes), nokļūstot sacīkstes vadībā. Un kas pieckārtējam F1 čempionam nagos, to viņš neizlaiž.

Aiz Hamiltona otrajā vietā brauca Valteri Botass, aizstāvot šo pozīciju no Leklēra, un tas somam veiksmīgi izdevās – kārtējā dubultuzvara Mercedes un Toto Volfam smaids pa visu seju.

“Strīdi Ferrari komandā? Es tos nedzirdēju, man iedeva izlasīt stenogrammu. Tas tikai parāda, ka nav viegli strādāt ar diviem pilotiem, kuri abi grib uzvarēt. Mēs šai situācijai esam gājuši cauri, tā nav vienkārša,” saka Mercedes F1 komandas boss. “Šī dubultuzvara ir liels solis pretī čempionu titulam. Tas ir tieši tas, ko mēs mīlam sacensībās, – jūs varat uzvarēt arī tad, ja jums nav visātrākā mašīna. Jūs šaubāties, cīnāties un ķeraties pie vissīkākajām niansēm, piemēram, ceram uz drošības mašīnu. Un izdodas. Mēs mēģinājām attālināt pitstopa brīdi, lai mums riepas strādātu tad, kad citiem tās jau vairs neturas. Zinājām, ka varam izturēt ilgāk, bet drošības mašīna, kas parādījās pēc Fetela izstāšanās, mums atnesa uzvaru.”

Hamiltona pārsvars kopvērtējumā nu ir 72 punkti pār Botasu, Leklērs atpaliek 107 punktus, Konstruktoru kausā Mercedes iekrājuši par 162 punktiem vairāk nekā Ferrari. Vēl čempionātā atlikuši seši posmi.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs