10 aizraujoši 90. gadu auto, kas viegli sasniegs 250 km/h

Gāzi grīdā! Ja vēlaties izbaudīt ātruma spēku, Auto Bild jums pateiks, kuri spēkrati pārvar maģisko robežu un kas jāņem vērā lietota auto pircējiem. 10 lietoti no 90. gadiem, kas itin viegli sasniegs 250 km/h robežu!
Nākotnes klasika
27. jūlijs, 2018

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild

Auto Bild fotogrāfs ir dusmīgs. Šis projekts viņam nepavisam nepatīk. «250 km/h!» viņš burkšķ no aizmugures. «Kur tad šodien tā var braukt?» Izrādās, ka var! Jādodas uz A7 autostrādi (Vācijā), kur nav nekādu ātruma ierobežojumu: ceļš brīvs, motors silts, spidometra adata slīd uz priekšu, rokas svīst. 250 km/h – tas ir vājprāts. Vēl trakāk, ja šī neprāta forma pieejama par labu cenu. Superātru auto ar nesen veiktu tehnisko apskati šobrīd var atrast, jau sākot no 3000 eiro.

Taču vispirms ieslēgsim atpakaļgaitu un atgriezīsimies 90. gados. Toreiz 250 km/h ātruma robežu sasniedza tādi auto kā BMW 750i ar divpadsmit cilindriem un 326 ZS. Tie bija nesasniedzami dārgi. Pārrēķinot pēc šodienas kursa, par to vajadzēja noskaitīt aptuveni 75 000 eiro. Šodien tāds bavārietis maksā sākot no 3000 eiro. Garantijas nav, toties sajūsma nodrošināta. Vai tādu drīkst pirkt? Vispār, jā. Taču vienmēr jātur rezervē zināma naudas summa iespējamiem remontiem un jaunam labu riepu komplektam. Iesakām pārbaudīt arī riteņu stāvokli.

Alpina B3 3,3 Touring

 Praktisks sportists: Alpina B3 pieejams arī kā Touring

Vai mēs kaut ko minējām par izcilu tūningu? Konkrētais 2001. gada Alpina B3 3,3 Touring balstīts uz E46 sērijas modeli 328i. Motoram Alpina speciālisti izvēlējušies M3 sešcilindru agregāta čuguna korpusu ASV versijā. Kloķvārpsta, klanis un virzuļi nākuši no BMW uzlabotāja rokām. Viss labi saregulēts – B3 nav nevaldāms trokšņotājs, bet ērts sportists, kas ar pamatīgu un vienmērīgu vilkmi priecē jau no pirmajiem apgriezieniem. Tas turpinās arī pēc 300 000 kilometriem.

 Ādas sēdekļi ar lielisku sānu atbalstu

Ādas sēdeklis vadītāja pusē ir nedaudz apbružāts, lielais nobraukums atstājis pēdas arī uz šasijas gultņiem. Toties šī Alpina maksā Vācijā maksā aptuveni 14 000 eiro. Sākotnēji par auto ar tādu aprīkojumu (navigācijas sistēma, ādas salons, 18 collu riteņi, ESP) bija jāatdod aptuveni 50 000 eiro. Pēc 134 000 nobrauktajiem kilometriem nomainīts motors, pagājušajā rudenī atjaunota automātiskā pārnesumkārba, arī ūdens sūknis ir jauns.

Kas radīs raizes? Esam nonākuši līdz galvenajam: uzturēšanai. Jā, izmaksas ir tēma pati par sevi.

Kas pērk Alpina B3, neiegādājas sērijveida BMW, bet gan uzlabotu sportistu, kam gadiem ilgi jāveic apkopes autorizētā servisā. Un tas ir dārgi.

Alpina iesaka Michelin Pilot sporta riepas, priekšā 225/40 ZR 18 izmēru, aizmugurē 255/35 ZR 18. Ja tādas riepas nozog, zaudējums ir vairāk aptuveni 700 eiro. Tā kā mašīnai pamatā ir E46, tā mantojusi arī bāzes modeļa vājās vietas. Ja izļodzījušās šķērsstieņu bukses, uzreiz jāpasūta jauni šķērsstieņi.

 Ritenis un riepa aizķēruši apmali, tāpēc 250 km/h var kļūt bīstami

Nākamie kandidāti nomaiņai ir riteņu un stabilizatora gultņi un aizmugurējā tilta bukses. Vēl arī: dažas nelielas elektronikas problēmas, piemēram, sēdekļa noslogotības sensora defekts blakussēdētāja pusē (tad mēdz degt drošības spilvena lampiņa).

Cena: 14 000 eiro

Vērtējums: 3,5/5 zvaigznes

Volkswagen Passat V8

Astoņi cilindri atturīgā iesaiņojumā. Volfsburga, gadu mija. Ļaudis šlāgermūzikas pavadījumā pie ķiršu degvīna glāzes apspriež pēdējās Passat feislifta nianses. Pēkšņi atnāk Ferdinands Pjehs un pieprasa: «Es gribu Passat arī astoņcilindru versijā, galu galā Phaeton taču būs tikai pēc diviem gadiem.» Jā, tā tas varētu būt noticis Volfsburgā 2000. gadā.

Viņi piedāvāja Passat ar astoņiem cilindriem un 275 ZS (2001.–2004.) amatniekiem un ģimenēm kā universālu Variant. Sedanu iemīļojuši VID darbinieki un latīņu valodas skolotāji. Vēlāk ar 219 000 km instrumentu panelī šāds VW brīnums nopērkams par 3500 eiro lietotu auto tirgotāja pagalmā Hamburgā.

 Mazs Phaeton: spidometrs līdz 300 km/h, āda, navigācijas sistēma un Tiptronic kārba par piemaksu

Melna metāliska krāsa, krēmkrāsas āda salonā, navigācijas sistēma, ksenona lukturi, elektriski regulējami sēdekļi, servisa grāmatiņā visi zīmogi. Testa brauciena laikā sadumpojas stūres pastiprinātājs. Pārsprāgusi eļļas caurulīte, nākamajā dienā serviss to jau salabojis. Tomēr mums jāsmejas, kad pēc viegla pieskāriena gāzes pedālim uz mums atskatās bariņš tīņu: vai šī mietpilsoņu mašīna tiešām tikko ierēcās kā V8?

Kas radīs raizes? Ar 15 000 saražotiem eksemplāriem (Vācijā pārdoti 3000) W8 reiz kļūs par klasiķi. Ja izturēs. Par problēmu ziņo sadales vārpstas regulētājs, tas par sevi atgādina, kad dzinējs strādā tukšgaitā un pie daļējas slodzes raustās un ilgstoši deg motora brīdinājuma lampiņa.

VW servisā dara tā: izņem motoru, nomaina regulatora korpusu, saliek kopā cilindra galvu, ieliek motoru atpakaļ. Ļoti dārgs prieks, un daudziem, kuri savu W8 nopirkuši par mazu naudu, tas nozīmē finansiālu krahu.

Pārējie trūkumi šim auto ir kopīgi ar Passat brāļiem: pusasu defekti, pārāk liela stūres brīvkustība. Pavisam slikti: to ātri vien piemeklē bojātas bremžu caurulītes.

Cena: 3500 eiro

Vērtējums: 3/5 zvaigznes

Fiat Coupe 2,0 20V Turbo

 Ne velti auto ir uz pacēlāja. Vājo vietu šeit netrūkst

Autosalonā meistars Frics Pančinko piedāvā sarkanu Coupe bez durvīm. Par defektiem ziņojumu sniedz bez īpašas prasīšanas: «Izpūtējs gan priekšpusē, gan aizmugurē nav pietiekami ciešs, pārnesumkārba un motors visi eļļā, tie rūpīgi jānotīra un jānoblīvē, labajā pusē gan priekšā, gan aizmugurē bojāti ritenis un riepa.» Godīgi. Tad viņš iedarbina motoru.

Pieci cilindri rēc skaļi, šķībi uzliktais sporta skaņas slāpētājs nespēj noklusināt cauro izpūtēju. Par 25 600 eiro Coupe reiz bija vislētākais piedāvājums 250 km/h līgā. 20 vārsti, 220 ZS. Auto Bild virsraksts 1997. gadā: «Te aizdegas gaiss.» Tagad par mazāk nekā 4500 eiro acīs sariešas asaras: skaista forma, četras sēdvietas, bet nav tehniskās apskates uzlīmes? Pančinko rāda rēķinu: noblīvēt izpūtēju, atjaunot sajūga cilindru, sametināt izpūtēju, tehniskā apskate – kopā izveidojas visai iespaidīga summa.

Kas radīs raizes? Tipiska vājā vieta ir izpūtējs, kam ir tendence bieži plīst un kļūt ne tik ciešam. To var dzirdēt (motors darbojas skaļi), saost (atgāzu smaka, iedarbinot mašīnu) un redzēt (kvēpi pie aizsargplāksnes). Brīdinām: uzturēšanas izmaksas tieši 20V turbo ir īpaši augstas. Piemēram, Fiat serviss izņem motoru katrā zobsiksnas maiņas reizē (ieteikums – ik pēc 75 000 km vai pieciem gadiem).

 Izplūdes sistēmas problēmas: stip ri rūsē gan kolektors, gan caurules

Katrā šādā remonta reizē tiek patērētas divpadsmit darba stundas, un katrs var parēķināt, cik tas izmaksā. Pārējās vājās vietas: izļodzījušās piekares sviras, motoru un pārnesumkārbu eļļas zudumi. Kad ar tīrīšanu vairs nav gana, pārnesumkārba jāizņem, jānoblīvē un jāuzmontē atpakaļ. Mūsu ieteikums: pērciet neuzlabotu eksemplāru, bet vispirms sameklējiet labu servisu.

Cena: 4500 eiro

Vērtējums: 2/5 zvaigznes

Audi S4 Avant

Dārgā, bet tas taču ir tik praktisks! Ja sapņojat par Audi S4, vērts padomāt par universālu, kurā pietiks vietas arī sunim un bērnu ratiņiem. Turklāt vīrs var mierīgu sirdi noklusēt šos datus: sešcilindru biturbo dzinējs, 265 ZS, 250 km/h, 14,8 l/100 km 98. markas benzīna. S4 raksturīgie defekti (1997.–2001.) ir tie paši kā brāļiem no B5 platformas: ja priekšā krakšķ, tas nozīmē, ka jāmaina pusasis. Mitrums mikroslēdžos itin bieži sajauc galvu logu pacēlājiem un centrālajai atslēgai.

Cena: 7500 eiro

Vērtējums: 3,5/5 zvaigznes

Audi S8 4,2 Quattro

Astoņcilindru benzīna motors ar 4,2 litru tilpumu un 340 ZS, no 0 līdz 100 km 5,5 sekundēs (ar manuālo kārbu), ar automātisku ātruma ierobežotāju pie 250 km/h. 1996. gadā Audi ar šādiem rādītājiem bija savas klases mēraukla. Tagad tas stāv lietotu auto placī: par mazu naudu auto ar navigācijas sistēmu, ādas apdari un ksenona lukturiem. Problēmas: D2 tips (1994.–2002.) sākumā cieta bojātu automātisko kārbu, degvielas sūkņu, vējstikla tīrītāju motoru un ģeneratoru dēļ, ar gadiem stūres brīvkustība kļūst pārāk liela.

Cena: 5300 eiro

Vērtējums: 4/5 zvaigznes

BMW 750i

1994. gada rudenī BMW 750i bija visu autofanu sapnis: divpadsmit cilindri ar 5,4 litriem un 326 ZS. Šādas mašīnas cena (bez papildaprīkojuma) toreiz bija 90 000 eiro. Taču tiem, kas gribēs piepildīt senlolotu sapni, jāņem vērā šādas lietas: pirmkārt, nav nekādas garantijas. Otrkārt, tieši tāda pati naudas summa jāieplāno remontiem. Auto Bild sūdzību grāmatā ir daudz ziņojumu par izčākstējušiem akumulatoriem daudzo elektronikas palīgierīču dēļ, kā arī par izļodzītām piekarēm automašīnas lielās masas dēļ.

Cena: 5000 eiro

Vērtējums: 4/5 zvaigznes

Mercedes-Benz 600SE

140 tipa resnais vācietis (1991.–1998.) bija iecienīts Bonnas republikas beigu laika dienesta auto. Tagad to izvēlas dažādi šaubīgi tipi, jo īpaši ar 12 cilindriem un 408 ZS. Ja neņem vērā auto neremdināmās slāpes (līdz pat 20 litriem uz 100 km), tad pienācīgas apkopes gadījumā 12 cilindru motors reti sagādās raizes. Stūres iekārta gan lielās masas dēļ nolietojas pastiprināti. Slikti būs arī, ja atnāks vaļā elektroinstalācijas apvalks, tad remonts varētu izmaksāt dārgi.

Cena: 9000 eiro

Vērtējums: 4/5 zvaigznes

BMW M5

Vai drīkst ieteikt braucieniem ar pilnu ātrumu arī 20 gadu vecu auto? Tas atkarīgs no tehniskā stāvokļa. E34 sērijas BMW M5 spēj sa sniegt 254 km/h, patērē 16,4 litrus 95. markas benzīna, un, pateicoties 315 ZS un aizmugures piedziņai, tas arī sagādā daudz prieka. Viegli sabojājamas ir abu tiltu piekares bukses, daļēji cinkotā E34 gadījumā jārunā arī par rūsu – pie degvielas tvertnes vāciņa, pie mašīnas pacēlāja stiprinājuma vietas, pie durvju apmalēm.

Cena: 18 000 eiro

Vērtējums: 3/5 zvaigznes

Porsche 928 S

Porsche 928 ir ceļā uz klasiķa statusu. Ja atlicināt naudu 4,7 litru astoņcilindru modelim ar 310 ZS par motorollera Vespa cenu, tad jāatliek nauda arī iespējamiem remontiem. Tipiski defekti ir pārlieku liels eļļas patēriņš (tādēļ varbūt jāmaina motors, kas ir dārgs prieks), jutīgas ir arī piekares sviru bukses, to nomaiņa priekšējam tiltam arī maksās brangu summiņu.

Cena: 12 000 eiro

Vērtējums: 3/5 zvaigznes

Jaguar XJR 4.0

Šim kaķītim gan ir tikai seši cilindri, taču tie ir zem pamatīga spiediena. Pateicoties kompresoram, XJR 4.0 uz aizmugurējo tiltu novada veselus 320 ZS. Ar to pietiek, lai sasniegtu 250 km/h. Toties kādas izmaksas! Auto Bild testā Jaguar nosvilināja 17,2 litrus (uz 100 km) 95. markas benzīna. Daudzus lētos piedāvājumus jāaplūko piesardzīgi, jo zināms par tādiem defektiem kā neblīvi izpūtēji, kā arī bojāti aizmugurējās ass diferenciāļi.

Cena: 9000 eiro

Vērtējums: 2,5/5 zvaigznes

Rezumējums

Laipni lūdzam 250 km/h līgā! Ja šādu ātrumu sasniegt iespējams tikai reizēm, tomēr sajūta, braucot ar tik jaudīgu auto, ir patīkama. Mūsu izvēle: 750i, bet tikai tādā gadījumā, ja par mašīnu rūpēsies patiesi prasmīgs meistars. Būsim godīgi: vairums šo auto jau savu mūžu ir nokalpojuši. Tādēļ ieplānojiet naudu remontiem!

Auto Bild

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs