Audi Q5 pirmais testa brauciens

Premium segments
Toms Timoško
1. decembris, 2018
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Toms Timoško
Audi Q5 ir spilgts pierādījums tam, ka jau ar modeļa pirmo paaudzi iespējams kļūt par vienu no segmenta visvairāk pieprasītajiem auto. Jaunajam SUV atliek kļūt vēl labākam… un dārgākam. Mūsu pirmais testa brauciens!

Pirmās paaudzes Q5 pasaulē tika pārdoti vairāk nekā 1,6 miljoni eksemplāru, tas kļuva par Ingolštates zīmola visvairāk pārdoto modeli mūsu valstī.

Dizaina atšķirības

Otrās paaudzes Q5 pamatā ir MLB Evo platforma, izmantojot lielu daļu tehnisko mezglu no Q7. Jaunu materiālu izmantošana ļāvusi samazināt svaru par 90 kg, palīdzot mazināt gan kaitīgo izmešu rādītājus, gan degvielas patēriņu. Robustās virsbūves šķautnes padarījušas auto izskatu nedaudz agresīvāku. Priekšpusē tas ieguvis šaurāku LED optiku, Audi saimei raksturīgo masīvo radiatora režģi un platākas gaisa atveres, savukārt uzlabojumus aizmugures izskatā pratīs saskatīt vien retais.

 Jaunā optika ne vien lieliski iederas Q5 dizainā, bet arī padara naktis gaišākas.

Interjera arhitektūra līdzinās jaunajam A4 modelim – ar planšetdatora cienīgu ekrānu paneļa vidū un savām vēlmēm pielāgojamu digitālo instrumentu paneli. Starp priekšējiem sēdekļiem atrodas MMI sistēmas kontroles svira un skārienjutīgā virsma, ko var izmantot, piemēram, navigācijas galamērķa ievadei. Jaunais modelis ieguvis piecu zvaigžņu NCAP drošības testu vērtējumu.

Q5 ieguvis visu, kas nepieciešams mūsdienīgā auto. Piemēram, klāstā ietverta arī sistēma, kas brīdina par tuvojošos gājēju vai velosipēdistu brīdī, kad vēlaties atvērt durvis. Par papildu samaksu varat iegūt sistēmu, kas nospriegos drošības jostas un automātiski aizvērs logus, ja sensori uztver neizbēgamu sadursmi.

Izmaksas

Viena lapa ar standarta aprīkojumu un deviņu lappušu garumā iespēja izvēlēties papildu ekstras. Tas nozīmē, ka bāzes cena mainīsies straujā progresijā. Mūsu testa auto saņēmis papildaprīkojumu vairāk nekā 25 000 eiro vērtībā. Par šādu summu varat iegūt, piemēram, A3 bāzes aprīkojumā.

 Dziļos purvos Quattro sistēmas darbību nepārbaudījām, tomēr augstais klīrenss liek domāt, ka Q5 tiks galā ar vairumu grūtībām.

Lai arī nav iekļauti elektriski nolokāmi spoguļi, šajā sarakstā varam izcelt tad adaptīvo pneimatisko balstiekārtu (2208 eiro). Standarta uzstādījumos Q5 virsbūve atrodas 17,5 cm no zemes, bet bezceļu režīmā to dažās sekundēs var paaugstināt par 4,5 cm, bet dinamiskajā pazemināt par 1,5 cm. Priekšmetu iekraušanai aizmuguri atsevišķi var nolaist zemāk pat par 5,5 cm.

Must have sarakstā atrodas arī Matrix LED lukturi (2151 eiro) ar dinamiskajiem pagriezienu rādītājiem.

Bang&Olufsen 3D skaņas sistēma maksā 1290 eiro, 12,3 collu digitālais instrumentu panelis 566 eiro, navigācijas sistēma ar 8,3 collu planšeti – 3192 eiro. Navigācija ne vienmēr veikli spēj pārrēķināt maršrutu brīžos, kad veicat neplānotu pagriešanos, tomēr tas gadās reti, jo automašīna pati sāk bremzēt, ja pārlieku ātri tuvojaties kartē norādītajam pagriezienam.

Sīkumi

Jaunā Q5 salonā ir padomāts par vadītāja ērtībām. Ikviens slēdzis, poga un apdares panelis ir taustei patīkami. Visas centrālā ekrāna izvēlnes ir viegli saprotamas, palīdzot veikli atrast vajadzīgo informāciju ar īsceļu vai centrālo slēdzi. Ne dīzeļa, ne R20 riepu radītie trokšņi salonā nav dzirdami. Klusumu salonā nodrošina ne vien augstvērtīgie materiāli, bet arī vējstikls un priekšējie logi ar īpašo pārklājumu, kas pieejams papildaprīkojumā.

Līdz ar jaunā modeļa iznākšanu Q5 ražošana pārcelta no Vācijas uz Meksiku, un Sanhosē Čiapas pilsētas ražotne kļuvusi par Audi pirmo rūpnīcu ārpus Eiropas, kurā ražo automašīnas mūsu kontinentam.

Diez vai vainojama salsa, sombrero vai tekila, tomēr novērojām Audi standartiem netipiskus trūkumus.

Piemēram, vēja šņākoņa no panorāmas lūkas, graboša vadītāja durvju apdare un kustīgs sānu statnes panelis, kurā stiprinās vadītāja drošības josta. Arī durvju aizvēršana bieži prasīja atkārtotu mēģinājumu. Audi pārstāvji apgalvo, ka arī Ziemeļamerikas dienvidos ražotie Q5 tiek pakļauti striktiem vācu kvalitātes standartiem un šos defektus varot attiecināt tikai uz konkrēto auto, kas ticis ražots viens no pirmajiem. Atliek vien ticēt.

Ikdienas ekspluatācija

Pateicoties pneimatiskajai balstiekārtai un braukšanas režīmiem, vadītājam ir iespēja izmainīt ne vien klīrensu, bet arī stūres un balstiekārtas stingrību, kā arī transmisijas un akseleratora pedāļa atsaucību. Comfort režīmā brauciens kļūst pavisam līgans, liekot aizmirst par sastopamajām bedrēm, vienlaikus neradot nepatīkamas virsbūves svārstības.

 Q5 salonu raksturo pārdomāta ergonomika. Tiesa, mazākiem pasažieriem var rasties vēlme planšetdatoram līdzīgo ekrānu paņemt līdzi uzbērnudārzu vai mājām.

Jaunākās paaudzes quattro pilnpiedziņas sistēma nodrošina ne vien drošu gaitu sarežģītos braukšanas apstākļos, bet arī ekonomiju, jo šosejas režīmā jauda tiek nosūtīta tikai uz priekšējo tiltu. Lielie sānu spoguļi, drošības sistēmas un augstā sēdpozīcija liek vadītājam justies pārliecinātam, lai gan ir visai lieli virsbūves apmēri. Sēdekļu plašās regulācijas iespējas ļauj ērti iekārtoties vietā arī garākiem braucējiem, un šī ir retā reize, kad varam uzslavēt arī komfortu aizmugurē sēdošajiem.

Sakļaujoši sānu atbalsti un mīksta sēdekļa pamatne būs patīkami arī garākos braucienos. Transmisijas tuneļa dēļ viduspozīcija pieaugušajiem nebūs piemērota, tas gan nekaitēs mazākiem pasažieriem. Daudz brīvas vietas ir ne vien pasažieriem, bet arī bagāžai. Vairāki sīklietu nodalījumi, pudeļu novietnes durvīs, glāžu turētāji un citas noderīgas novietnes atrodamas salonā.

Aiz elektriski atveramā bagāžnieka vāka atrodas 550 l telpa mantu pārvadāšanai ar iespēju to palielināt līdz 610 l, pabīdot aizmugures sēdekli. Var nolaist sēdekļu atzveltnes, iegūstot 1550 l plašumu.

Audi dzinēji

Latvijā pieejamas divas Q5 modifikācijas, un abām bāzes versijā ir quattro pilnpiedziņa un 7AT. Pateicoties vērienīgajām akcijas kampaņām un rezonansi ap dīzeļgeitas tiesvedību, 252 ZS 2,0 l TFSI pērn bija visvairāk iecienītā pircēju izvēle. Alternatīva ir 2,0 l TDI dīzeļdzinējs ar 190 ZS un 400 Nm griezes momentu. Ar dīzeļdzinēja jaudu ikdienas braukšanai pilnībā pietiek, turpretim benzīna versija pārvērš Q5 par nelielu raķeti. Arī transmisija savu darbu paveic labi.

 S-Line komplektācija pircēju vidū vēl joprojām ir populāra izvēle

Ražotāja noteiktajam vidējā degvielas patēriņa rādītājam 4,9 – 5,2 l/100 km pietuvoties neizdevās, un testa brauciens noslēdzās ar rādījumu 7,4 l/100 km. 2,0 l TFSI gadījumā tie būs aptuveni 10 l. Drīz klāstam pievienosies arī 3,0 l TDI V6 agregāts ar 285 ZS jaudu, 620 Nm griezes momentu un 8AT. Ieplānota arī plug-in hibrīda versija.

Sportiskajai SQ5 modifikācijai tiks uzstādīts 3,0 l TFSI benzīna motors ar 354 ZS, ko papildinās arī V6 dīzelis. Viss būtu brīnišķīgi, ja šis otrpus okeāna montētais vidējās klases SUV par vairāk nekā 72 000 eiro jau nebūtu iesoļojis lielāku braucamrīku segmentā.

Testa auto 2,0 TDI Design cena: 72 693 eiro

Iespaids

Dārgais papildaprīkojums ātri vien palielina cenu, taču dažas ekstras ievērojami uzlabo Q5 sniegumu, piemēram, pneimatiskā balstiekārta.

Rezumējums

Jaunais Audi Q5 pilnībā atbilst premium SUV kvalitātei, veiksmīgi turpinot iepriekšējā modeļa bruģēto ceļu uz segmenta līderpozīcijām.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs