Praktiski ieteikumi, kā pareizi izmantot gaisa kondicionētāju

Ja gaisa kondicionētājs vairs kārtīgi nedzesē, vainīga laicīgi neveikta apkope. Lai salona dzesēšanas sistēmai būtu ilgs mūžs, jāievēro nelieli, taču būtiski aspekti.
Gaisa kondicionētājs
Auto Bild
26. jūlijs, 2018

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild

Gaisa kondicionētājs karstā laikā tiek darbināts ļoti bieži. Taču, ko darīt, ja no atverēm plūst vien remdens vējiņš, nespējot sagādāt vēsumu? Turklāt parādījusies arī nejauka smaka. Iemesls: iekārtā parādījušies caurumi. Dzesēšanas šķidrums pa blīvējumiem un vadiem aizplūst vismaz 10 procentu gadā. Ātri zūd dzesēšanas jauda, un pieaug nolietojums. Pelējuma smaku izraisa sēnītes un baktērijas. Laiks rīkoties!

Automatiski vai manuali – tā jūs dzesēsiet pareizi

 Klimatkontrole: iestatīt temperatūru, slēdzi pagriezt uz Auto

Jo siltāka mašīna, jo vairāk enerģijas tērē kondicionētājs – degvielas patēriņš pieaug līdz pat 10 procentiem. Pirms brauciena pa rūpējieties, lai temperatūra salonā būtu pieņemama:

  • ja novietosiet automašīnu stāvvietā ēnā, salona temperatūra būs vidēji par 15 grādiem zemāka. Pēc iespējas vairāk pagrieziet pret sauli aizmuguri!
  • pirms braukšanas atveriet durvis un dažas minūtes izvēdiniet salonu! Tā novērsīsiet tveices radīta karsta gaisa uzkrāšanos salonā un sviedru lāses uz pieres.

 Manuālais kondicionētājs: pagriezt līdz pašai apakšai temperatūras slēdzi, pūtējus pagriezt ar pilnu intensitāti. Tad pieregulēt temperatūras režīmu, kurā jūtaties labi, un pūtējus iestatīt otrā pakāpē

  • slēdžus pagriezt viszemākajā pozīcijā, bet gaisa izplūdes sprauslas pagriezt no sevis prom. Vēlāk sakārtot, kā ērtāk.
  • pirmajos kilometros atstāt logus vai lūku vaļā nelielā spraudziņā, lai karstais gaiss var aizplūst.
  • pārāk auksts gaiss nav veselīgs, tādēļ nekad neatdzesējiet salonu zem 21 grāda atzīmes.

 Pusautomātiskais kondicionētājs: sākt braukšanu ar visaugstāko pūtēja intensitāti un viszemāko temperatūru. Kad gaiss atdzisis līdz vajadzīgajai temperatūrai, pūtējs jānoregulē uz otro pozīciju un jāiestata nepieciešamais temperatūras režīms

Uzturēšana un apkope pašu spēkiem

  • 1. Vāja ventilācija un aizsvīduši logi: iemesls – aizsērējis salona filtrs. Iesakām nomaiņu ik pēc 15 000 kilometru vai saskaņā ar ražotāja norādēm. Izmaksas – aptuveni 15 eiro.

 Tīrīšanas aerosols novērš nepatīkamas smakas

  • 2. Pelējuma smaka: reti darbināti kondicionētāji mēdz nelāgi smakot. Iemesls – izplūdes blokā savairojušās sēnītes un baktērijas. Ieteikums: lai izvairītos no baktēriju veidošanās, piecas minūtes pirms brauciena beigām izslēdziet iekārtu.
  • 3. Iztīriet kondensatoru: ja gaisa kondicionētāja dzesētājs nesaņem pietiekami daudz gaisa, tas nespēj kārtīgi darboties. Notīriet netīrumus un pārbaudiet, vai uz dzesēšanas plāksnītēm nav defektu.

 Iztīriet dzesētāju un pārbaudiet, vai tam nav defektu

  • 4. Pārbaudiet siksnu: ja trūkst sprieguma, tā izslīd un ļoti vāji darbina kondicionētāja kompresoru. Jāpārbauda pareizais nospriegojums, pareizais stāvoklis un bojātās vietas.
  • 5. Pārbaudiet temperatūru: pie gaisa plūsmas sprauslām jābūt četru līdz astoņu grādu temperatūrai. Ja tā nav, tas nozīmē, ka iekārta nedarbojas pareizi un pieaug degvielas patēriņš.
  • 6. Dzesēt pareizi: vienalga, vai runa ir par klimatkontroli, pusautomātisko vai manuāli regulējamo kondicionētāju, – visu nosaka pareizs iekārtas uzstādījums.

 Temperatūru var pārbaudīt pie gaisa izplūdes sprauslām

  • 7. Kondicionētāju ieteicams regulāri darbināt ziemā. Eļļa, ko satur dzesēšanas līdzeklis, ieeļļo detaļas, ūdens žāvētājs tiek apstrādāts, tādējādi izvairoties no rūsas veidošanās. Ja ir aizsvīduši logi, kondicionētājs palīdzēs arī aukstā laikā.
  • 8. Kondicionētāja pārbaude: ik pēc 36 mēnešiem būtu ieteicams apmeklēt profesionālu servisu, lai veiktu vizuālo, darbības un blīvuma pārbaudi. Izmaksas – sākot no 40 eiro.

Tā darbojas kondicionētājs

Gaisa kondicionētājs mašīnā darbojas tāpat kā ledusskapis uz riteņiem. Tikai tā vietā, lai rūpētos par aukstiem dzērieniem, tas nodrošina vēsu galvu un drošu braukšanu.

Kondensators – no kompresora izplūst dzesēšanas līdzeklis, tas novada siltumu motora dzesēšanas gaisam un kļūst šķidrs.

Žāvētājs – filtrē dzesēšanas līdzekli un piesaista mikroskopiskas peldošās daļiņas. Žāvētāja patrona jānomaina ik pēc diviem gadiem.

Kompresors – to darbina motors, no iztvaikotāja uzsūc gāzveida dzesēšanas līdzekli, sabiezina to un transportē tālāk. Procesa laikā pieaug temperatūra.

Iztvaicētājs – izplešanās vārsts ļauj šķidrajam dzesēšanas šķidrumam iekļūt iz tvaikotājā. Šajā brīdī tas iegūst gāzveida formu un laupa garām plūstošajam svaigajam gaisam iztvaikošanas siltumu. Dzesēšanas līdzeklis izplešas un uzņem siltumu, bet atdzesēto gaisu pūtējs iepūš salonā.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs